Har en Rieju drac som dör väldigt ofta. Om jag är ute och åker , och kör typ 1/3 gas och sedan drar på gasen hastigt till fullgas så dör den, Den gör de även när den är varm. men om jag drar på fullgas direkt från starten så dör den inte. Mitt stift är svart o lite blött så de verkar ju inte vara att den får för lite bensin. Jag har också testat mindre munstycke men då den gick sämre.
jag vill gärna hitta felet då jag vill köra i snön
eftersom stiftet är svart och blött så får den för mycket bensin! torka av stiftet och sätt i ett mindre munstycke så går den bättre.
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Den gick mycket bättre med 150 munstycket men då dog den bara i 1 sekund sen gick den igen. Men inte så här. Då måste jag typ ha 170-180 i munstycke för att den ska gå normalt. Och det kan ej stämma.
Jag har ju bara 70cc metrakit handmade, sportluftfilter och orginalrör.
Jag har testat 130 och 140 förut men 150 gick bättre.
Min tändningshatt är väldigt sleten.
Det är väldigt mycket glapp när den sitter på tändstiftet. Kan de påverka något ?
testa större, hade de varit förstort hade den börjat hacka i effekten, nu suger den ju som, min var likadan och de blev bättre med större muns typ 10 storlekar
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"