gör den samma sak på tom gången? då kan gasen ha ''frysit'' eller ''hängt'' sigGnerkall skrev:Har problem med min Derbi nu på vintern... När jag kör och skall växla, lägger jag i kopplingen och då rusar den... Vad är det för fel?
Ja den gör samma på tomgång... Men bara efter att man har kört i ca 20 minuterfax110 skrev:gör den samma sak på tom gången? då kan gasen ha ''frysit'' eller ''hängt'' sigGnerkall skrev:Har problem med min Derbi nu på vintern... När jag kör och skall växla, lägger jag i kopplingen och då rusar den... Vad är det för fel?
okej men då är det troligtvis som bensinskalle säger att du ska ha större munstycke men kolla färgen på tändstiftet efter att du kört ca 20 min, vit/blankt/väldigt ljusbrunt tändstift = för lite bensinGnerkall skrev:Ja den gör samma på tomgång... Men bara efter att man har kört i ca 20 minuterfax110 skrev:gör den samma sak på tom gången? då kan gasen ha ''frysit'' eller ''hängt'' sigGnerkall skrev:Har problem med min Derbi nu på vintern... När jag kör och skall växla, lägger jag i kopplingen och då rusar den... Vad är det för fel?
Gnerkall skrev:Har problem med min Derbi nu på vintern... När jag kör och skall växla, lägger jag i kopplingen och då rusar den... Vad är det för fel?
EDIT: Det är bara när jag har kört i ca 20 minuter som det händer