Skåningens-handelsbod skrev:Det snacket frös inne. Al Gore får käka upp det där nu, dessutom så är tydligen klimatrapporten proppfull med fel med.
Däremot är ju en effekt av globala uppvärmningen att golfstrommen stannar och det blir skitkallt här i norden
Snön börjar smälta lite smått här med idag! Fy fan så kul!!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Skåningens-handelsbod skrev:Det snacket frös inne. Al Gore får käka upp det där nu, dessutom så är tydligen klimatrapporten proppfull med fel med.
Däremot är ju en effekt av globala uppvärmningen att golfstrommen stannar och det blir skitkallt här i norden
Snön börjar smälta lite smått här med idag! Fy fan så kul!!
Om dem parametrarna nu stämmer? Bl.a. har dem bl.a. fel om jordbruket som regnbevattnas i Afrika, att det skulle minska med 50%, det är under regnfattiga år, så jag tar den där rapporten med en rejäl nypa salt.
kallepalle skrev:hur som helst så hör vi inte så mycket tjat om den globala uppvärmningen som det var såna bravader om i somras...
Precis det var ju en jävla hysteri om det i sommras, vart tog det snacket vägen?
Därför att det försvann det snacket var för att efter sommaren då gjorde dom en ny undersökning på ozonlagret och då så tjockt som det är nu har det aldrig varit sen den första undersökning... Men nu när den är så tjock så är det inte lika roligt att prata om det för det är ju bra saker... Känns bara som att alla försöker skrämma oss hela tiden att jorden skall gå under och sån skit så vi köper miljö saker så dom tjänar pengar.... det är ju så hela värden är nu för tiden... man måste ha pengar för att tycka och tänka..
kallepalle skrev:hur som helst så hör vi inte så mycket tjat om den globala uppvärmningen som det var såna bravader om i somras...
Precis det var ju en jävla hysteri om det i sommras, vart tog det snacket vägen?
Därför att det försvann det snacket var för att efter sommaren då gjorde dom en ny undersökning på ozonlagret och då så tjockt som det är nu har det aldrig varit sen den första undersökning... Men nu när den är så tjock så är det inte lika roligt att prata om det för det är ju bra saker... Känns bara som att alla försöker skrämma oss hela tiden att jorden skall gå under och sån skit så vi köper miljö saker så dom tjänar pengar.... det är ju så hela värden är nu för tiden... man måste ha pengar för att tycka och tänka..
Bevisade bara det att när freonerna försvann från sprayburkarna så...?
försvann hotet mot ozonlagret med.
Men blicka lite mer utåt, har ju tydligen vart skitvarmt t ex i canada i år, inte funnits snö överallt och dom fått köra dit snö för os
de e ju nästan lättare att köra moppe i vinter för de enda som händer e att man ramlar ju x) a trallarna kör ju ner i diket o får vänta på en traktor som drar upp dom o betala fett med cash för de
och på ett annat ställe på sidan där dom lista upp snörekord i olika städer så kan man se att i e en by utanför kiruna ligger snörekordet på 265 cm. och det var i mitten på 1970 talet
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
här töar det lite så vägarna blir blöta, sen fryser det på igen så det blir som att köra i en ishall
Det hade precis börjat smälta fort som fan och vägarna börjat bli torra..
Gissa vad man ser när man drar upp rullgardinen, EN JÄVLA SNÖSTORM!
Fan nu kommer det dröja minst till slutet av april innan jag kan börja köra..
Honkan skrev:Det hade precis börjat smälta fort som fan och vägarna börjat bli torra..
Gissa vad man ser när man drar upp rullgardinen, EN JÄVLA SNÖSTORM!
Fan nu kommer det dröja minst till slutet av april innan jag kan börja köra..
Faann jag är bitter
haha, ja e bara glad då det snöar. för det betyder längre skotersäsong!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Fick hem moppen från verkstan igår, fy fan va härligt det är å köra nu alltså <3
bluerider94 skrev:här är det ingen snö kvar.. och de har sopat bort att grus så nu går det ätt ligga i svängarna igen=)
Sweeet Skönt då man inte måste sakta ner så himmla mycket i kurvorna nu
där det är grus skriker man POWEEEEEEEEEEEER och sladdar genom kurvan
eller...
det är 20 grader här Sommarväder och det har säkert varit ännu varmare tidigare på dan