vilken går hårdast i längden av en kx 60 och en fiddy 110cc ingen värsting fiddy menar jag nu

110 cc:n håller bättre i snurran.Pekkari13 skrev:tjenna
vilken går hårdast i längden av en kx 60 och en fiddy 110cc ingen värsting fiddy menar jag nu
dem går rätt så jämnt mot varandra. KX60 är inte direkt vass av sig. Mer en leksak för ungar.Pekkari13 skrev:ja men menar vilken som går bäst, asså om dom skulle tävla t.ex.å om de är samma förare m.m
Jämför du storleken mellan en KX60 och en KX80 så är KX80 1 1/2 gånger så stor jämfört med 60 cc:n.aerox-sami skrev:min älskling kx80
Skåningens-handelsbod skrev:dem går rätt så jämnt mot varandra. KX60 är inte direkt vass av sig. Mer en leksak för ungar.Pekkari13 skrev:ja men menar vilken som går bäst, asså om dom skulle tävla t.ex.å om de är samma förare m.m
talar man om KX80 och upp så blir det dock andra sånger. även om en rejält rapp fiddy rår på dem.
19-21 hk idag med lite god vilja och mycket godis i spisen. så dem går bra men kostar därefter.kallepalle skrev:Skåningens-handelsbod skrev:dem går rätt så jämnt mot varandra. KX60 är inte direkt vass av sig. Mer en leksak för ungar.Pekkari13 skrev:ja men menar vilken som går bäst, asså om dom skulle tävla t.ex.å om de är samma förare m.m
talar man om KX80 och upp så blir det dock andra sånger. även om en rejält rapp fiddy rår på dem.
en vass 110cc fiddy kanske man får upp i 16-18hk?
en kx80 har ju fler än så.
kx60 ligger på 15hk std. det gör inte 110cc fiddyn, en vanlig 110cc fiddy ligger på ca 9-10hk. kx60 kommer att vara kvickare och så är det med den sakenSkåningens-handelsbod skrev:KX60??? Skämtar du?KoNG skrev:kx:an absolut den går hårdast!
Den leksaken?
KX80 börjar röra på sig.
Läs topic, vilken av dessa går Hårdast!Skåningens-handelsbod skrev:KX60??? Skämtar du?KoNG skrev:kx:an absolut den går hårdast!
Den leksaken?
KX80 börjar röra på sig.
En bra fiddy spöar en KX60KoNG skrev:Läs topic, vilken av dessa går Hårdast!Skåningens-handelsbod skrev:KX60??? Skämtar du?KoNG skrev:kx:an absolut den går hårdast!
Den leksaken?
KX80 börjar röra på sig.
Ursäkta men hur gamla tror du kx60 är? Sista årsmod är väl 2004 om jag inte missminner mig. Det är ju ungefär 15 häst på samma vis som att det är 9-10 i 110cc fiddysSkåningens-handelsbod skrev:En bra fiddy spöar en KX60KoNG skrev:Läs topic, vilken av dessa går Hårdast!Skåningens-handelsbod skrev: KX60??? Skämtar du?
Den leksaken?
KX80 börjar röra på sig.
KX60 är för småbarn!15 häst? hahahahahaha....... Knappast på bakhjulet.
8-10 idag när den ofta är skutkörda, dem är ju fan äldre än gatan nu för bövelen. ryker mer än dem går.
Jepp, jämföra leksak mot leksak, Men ingen av dem håller. Höll på att få en KX60 kastad efter mig när jag erbjöds en sådan och inte ville ha den.
110 cc? 150 cc nånting!chifen skrev:Ursäkta men hur gamla tror du kx60 är? Sista årsmod är väl 2004 om jag inte missminner mig. Det är ju ungefär 15 häst på samma vis som att det är 9-10 i 110cc fiddysSkåningens-handelsbod skrev:En bra fiddy spöar en KX60KoNG skrev: Läs topic, vilken av dessa går Hårdast!
KX60 är för småbarn!15 häst? hahahahahaha....... Knappast på bakhjulet.
8-10 idag när den ofta är skutkörda, dem är ju fan äldre än gatan nu för bövelen. ryker mer än dem går.
Jepp, jämföra leksak mot leksak, Men ingen av dem håller. Höll på att få en KX60 kastad efter mig när jag erbjöds en sådan och inte ville ha den.Tillverkaren anger alltså det och det mäts oftast i motorn och inte på bakhjulet.
Sedan dina 19-21hk i en 110cc fiddy är ju inte direkt realistiska heller, absolut inte för en mätning på bakhjulet. Det blir en litereffekt på 190hk från en fyrtaktare UTAN ÖVERLADDNING!! Hur mycket varv tror du själv behövs för detta? Det är siffror som dagens värsta 600cc hojar kämpar för att komma upp i och de har avancerade insprutssystem, 4ventilsteknik, ramair (oftast), vattenkylning (ger i sig inte mer effekt men ger hållbarare effekt om man säger så och möjlighet till högre effekt) och varvar 14-15 000 rpm
istället för att tjöta, släng en atombomb till mot japanerna, vem fan vill ha en sunkig skrammelsaki?volvo_adde skrev:Trött på skitsnacket kawan går bättre än en sketen kina fiddy herregud inget snack om saken.
har troligen högre toppfart än KX:en med i realiteten. aldrig sett en KX60gå fortare än 80 typ, fast det räcker väl rätt bra för ungarna antar jag? men desto fler Fiddys vart uppe i 100 knyck. så saker och ting kan ses ur olike perspektiv.KoNG skrev:Alla har ju missuppfattat frågan, det är den som går HÅRDAST i LÄNGDEN, alltså 2taktaren KX:an! fiddyn går både mjukare och renare
en modern fiddy idag ligger på sällan under 125 ccantis skrev:Jag har en kina fiddy 110cc. Hade en cykel dator på den för länge sen och fick upp den i ca 80 km/h tror jag. Ca 8-10 hk i den. Den senaste kx60 skulle dra en sån fiddy iaf. Kanske inte med häst längder. Men tänk på att det är en tävlingsmaskin som är trimad till nästan max. Så jag skulle iaf tro att det skulle bli ganska jämnt. Min kompis hade en kx80. Den spöa skiten ur min fiddy i både axx och toppfart. Dock inte så konstigt
Seriöst, hur fan kan du sitta och ljuga bara sådär rätt ut?Skåningens-handelsbod skrev: 2004 är stenålder när det kommer till crossar. en 1-2 år gammal ses som rena museiföremålet.
Utvecklingen går med stormsteg på det området. så redan 2 år gammal teknologi är rena stenåldern. det gäller Alla motorcyklar, utom möjligtvis glidarhojar som allmänt är rätt low tech. Vissa märken och modeller skall man gå mycket varsamt fram med i modernisering f.ö. så inte arvet går åt helvete i dem.Henry skrev:Seriöst, hur fan kan du sitta och ljuga bara sådär rätt ut?Skåningens-handelsbod skrev: 2004 är stenålder när det kommer till crossar. en 1-2 år gammal ses som rena museiföremålet.
Du har ju för fan ingen koll alls människa.
Så nu för tiden mäter man i hastighet vilken maskin som går bäst?Skåningens-handelsbod skrev:istället för att tjöta, släng en atombomb till mot japanerna, vem fan vill ha en sunkig skrammelsaki?volvo_adde skrev:Trött på skitsnacket kawan går bättre än en sketen kina fiddy herregud inget snack om saken.
nä, Nuke 'em again!
*driver hejdlöst med Volvo_adde*
har troligen högre toppfart än KX:en med i realiteten. aldrig sett en KX60gå fortare än 80 typ, fast det räcker väl rätt bra för ungarna antar jag? men desto fler Fiddys vart uppe i 100 knyck. så saker och ting kan ses ur olike perspektiv.KoNG skrev:Alla har ju missuppfattat frågan, det är den som går HÅRDAST i LÄNGDEN, alltså 2taktaren KX:an! fiddyn går både mjukare och renare
Skåningens-handelsbod skrev: Utvecklingen går med stormsteg på det området. så redan 2 år gammal teknologi är rena stenåldern. det gäller Alla motorcyklar, utom möjligtvis glidarhojar som allmänt är rätt low tech. Vissa märken och modeller skall man gå mycket varsamt fram med i modernisering f.ö. så inte arvet går åt helvete i dem.
Man får vara glad om en modell överlever ett modellår utan att modifieras vidare.
PS: en modern cross idag är en oerhört tekniskt framstående maskin med spetsteknologi i massor av delar, och i synnerhet på fjädringssidan. Dessutom med den moderna 4t-tekniken med insprut och hela konkarongen så badar dem i hi tech.
finns många parametrar på det där är vad jag vill säga. gå fort, resp acca bra, det kräver olika inställningar. därför är frågan konstigt ställd.Frukt Soda skrev:Så nu för tiden mäter man i hastighet vilken maskin som går bäst?Skåningens-handelsbod skrev:istället för att tjöta, släng en atombomb till mot japanerna, vem fan vill ha en sunkig skrammelsaki?volvo_adde skrev:Trött på skitsnacket kawan går bättre än en sketen kina fiddy herregud inget snack om saken.
nä, Nuke 'em again!
*driver hejdlöst med Volvo_adde*
Kopplar inte riktigt det lilla du...
En kx60,sx60 och ja alla 60cc 2-takt crossar smeker skiten ur en fiddy i alla väder.
Tycker du ska köra en själv eller bege dej till en cross tävling innan du yttrar dej mer inom detta..
Henry skrev:Skåningens-handelsbod skrev: Utvecklingen går med stormsteg på det området. så redan 2 år gammal teknologi är rena stenåldern. det gäller Alla motorcyklar, utom möjligtvis glidarhojar som allmänt är rätt low tech. Vissa märken och modeller skall man gå mycket varsamt fram med i modernisering f.ö. så inte arvet går åt helvete i dem.
Man får vara glad om en modell överlever ett modellår utan att modifieras vidare.
PS: en modern cross idag är en oerhört tekniskt framstående maskin med spetsteknologi i massor av delar, och i synnerhet på fjädringssidan. Dessutom med den moderna 4t-tekniken med insprut och hela konkarongen så badar dem i hi tech.
Herregud, du tror inte att jag vet lite mer om detta än dina konstiga lögner?
En 2år gammal hoj är inte stenålders, det är mycket vanligt att en hoj ser precis likadan ut upp till 3år. Man ändrar bara småsaker på den.
Så du tror att det är enorm skillnad på fjädring på en 08 och 09?
Visste du att 08 Honda absolut inte har samma problem som 09 Honda med att stötdämparen går varm?
Är insprut jätte hightech? Har för fan funnits sen 80-talet om inte tidigare och består av en spridare, lmm och ett hus. Ja jävlar vad hightech, kanske för din hjärna men troligen inte för oss andra.
Har du sedan hört talas om att man flyttar över utrustning till andra hojar? Så som rör, fjädring osv. Vilket gör att man kan skita i hur "bra" nästa årsmodell är för den kommer aldrig upp i samma prestanda som din egna hoj med dina saker.
Sedan handlar det mycket om föraren i motocross, iprincip alla hojar som är friska i chassi och motor från 04a och uppåt är kapabla till att konkurrera med nya hojar, visste du det?
Nä, såklart att du inte visste det för du vet fan ingenting. Så knip igen för fan och sluta med att sprida dina falska lögner hela tiden.
Du är ju rubbad på riktigt, läste du ens vad jag skrev?Skåningens-handelsbod skrev: HÅLL KÄFTEN!!!!!!!!!
Sluta böga dig.
Tekniken går framåt och inte ens r*varslen som du kan hindra det.
folk har i alla tider förädlat sina hojar oavsett sport så det är inget nytt. Även inom skitkastaråkat som kallas motocross.
sportbögar har jag hållit mig borta ifrån sedan 2003 tack o lov.
hatar sport, sport på TV, och är hjärtligt glad att jag aldrig tittat på OS en enda minut på TV. tittar inte ens på motorsport ärligt sagt.
Kommer aldrig att köpa en cross, har inte velat äga en (hade i min ungdom, det räckte), och den dagen jag skaffar en är det sju helgfria söndagar i en vecka.Henry skrev:Du är ju rubbad på riktigt, läste du ens vad jag skrev?Skåningens-handelsbod skrev: HÅLL KÄFTEN!!!!!!!!!
Sluta böga dig.
Tekniken går framåt och inte ens r*varslen som du kan hindra det.
folk har i alla tider förädlat sina hojar oavsett sport så det är inget nytt. Även inom skitkastaråkat som kallas motocross.
sportbögar har jag hållit mig borta ifrån sedan 2003 tack o lov.
hatar sport, sport på TV, och är hjärtligt glad att jag aldrig tittat på OS en enda minut på TV. tittar inte ens på motorsport ärligt sagt.
Vad grundar du på att jag bögar mig? Att du blev totalt ägd och inte kan svara med bra motargument är väl snarare lite mer riktigt?
Patetiskt...
Jag har ägt mer moderna crosshojar än vad du någonsin kommer kunna drömma om så jag har koll lilla du. Jag vet att utvecklingen går frammåt. Men att kalla en hoj som är 1-2år gammal för stenålders och att man kan kassera den är bara skitsnack. Kolla tex på min KX125, förädlad med de värsta på marknaden. Du tror att en ny 125a är vassare och bättre? Pfff, dröm.
Lås in din dator i en garderob och sluta skriv om skit du inte vet något om. Du skulle göra alla en tjänst.