Ljudet börjar hacka och skärmen blir blå med massa text, sedan startas datan om..
Så vad ska jag göra för att bli fri från skiten? jag rent ut sagt hatar datorer!

Jaha? nytt grafik-kort då eller? har någon annan en aning om vad det kan vara?michaelzwe skrev:jag har för mig om skärmen blir blå så är de nått med grafikortet att göra men är inte helt säker. och när du formaterar så blir det fabriksinstälningar på den. tror jag
du kan ju testa att söka på google annars, så kanske du hittar svaret där-TeddaN- skrev:Jaha? nytt grafik-kort då eller? har någon annan en aning om vad det kan vara?michaelzwe skrev:jag har för mig om skärmen blir blå så är de nått med grafikortet att göra men är inte helt säker. och när du formaterar så blir det fabriksinstälningar på den. tror jag
tyvär kan bluescreen ha typ 100000 orsaker och oftast är det något på hårddisken, har du kvar instalations skivan är det ju bara att formatera om och installera på nytt funkar oftast-TeddaN- skrev:Jaha? nytt grafik-kort då eller? har någon annan en aning om vad det kan vara?michaelzwe skrev:jag har för mig om skärmen blir blå så är de nått med grafikortet att göra men är inte helt säker. och när du formaterar så blir det fabriksinstälningar på den. tror jag
Ne jag har ju inte kvar den, tror jag? följer en sådan skiva med varje dator?fax110 skrev:tyvär kan bluescreen ha typ 100000 orsaker och oftast är det något på hårddisken, har du kvar instalations skivan är det ju bara att formatera om och installera på nytt funkar oftast-TeddaN- skrev:Jaha? nytt grafik-kort då eller? har någon annan en aning om vad det kan vara?michaelzwe skrev:jag har för mig om skärmen blir blå så är de nått med grafikortet att göra men är inte helt säker. och när du formaterar så blir det fabriksinstälningar på den. tror jag
nja ibland skickar dom med skivan och ibland är dom snåla men prova med att göra en system återställning till ett datum ett bra tag innan första gången du minns att du fick blue screen-TeddaN- skrev:Ne jag har ju inte kvar den, tror jag? följer en sådan skiva med varje dator?fax110 skrev:tyvär kan bluescreen ha typ 100000 orsaker och oftast är det något på hårddisken, har du kvar instalations skivan är det ju bara att formatera om och installera på nytt funkar oftast-TeddaN- skrev:Jaha? nytt grafik-kort då eller? har någon annan en aning om vad det kan vara?
Ja men jag hittar inte min skiva:/TobbaN skrev:Min dator höll på så några ggr i veckan förr.
Men formaterade den för 1 år sen, och sen dess har den inte fått bluscreen en enda gång!
Kan vara massa skit, såsom virus och sånt som gör det.
Jag tog bara Windows skivan och installerade om hela operativsystemet
då får du nog köpa en men är det xp du ska ha ! så kostar dom inte så många kronor, eller läsa runt lite på internet och tanka ner och cracka-TeddaN- skrev:Ja men jag hittar inte min skiva:/TobbaN skrev:Min dator höll på så några ggr i veckan förr.
Men formaterade den för 1 år sen, och sen dess har den inte fått bluscreen en enda gång!
Isåfall ska jag ha windows 7! men jag har hört att crackade skivor bara funkar en viss tidfax110 skrev:då får du nog köpa en men är det xp du ska ha ! så kostar dom inte så många kronor, eller läsa runt lite på internet och tanka ner och cracka-TeddaN- skrev:Ja men jag hittar inte min skiva:/TobbaN skrev:Min dator höll på så några ggr i veckan förr.
ja då kan du nog ta windows 7, jag vet inte om dom bara funkar en viss tid men då är det bara att börja om-TeddaN- skrev:Isåfall ska jag ha windows 7! men jag har hört att crackade skivor bara funkar en viss tidfax110 skrev:då får du nog köpa en men är det xp du ska ha ! så kostar dom inte så många kronor, eller läsa runt lite på internet och tanka ner och cracka-TeddaN- skrev:Ja men jag hittar inte min skiva:/
Jag kör på ett crackat Windows Vista Ultimate 64bitar's, och det håller änfax110 skrev:ja då kan du nog ta windows 7, jag vet inte om dom bara funkar en viss tid men då är det bara att börja om-TeddaN- skrev:Isåfall ska jag ha windows 7! men jag har hört att crackade skivor bara funkar en viss tidfax110 skrev: då får du nog köpa en men är det xp du ska ha ! så kostar dom inte så många kronor, eller läsa runt lite på internet och tanka ner och cracka
Men jag kan bara ha 32bitar´s tror jag, men är det svårt att cracka ett sådant?TobbaN skrev:Jag kör på ett crackat Windows Vista Ultimate 64bitar's, och det håller änfax110 skrev:ja då kan du nog ta windows 7, jag vet inte om dom bara funkar en viss tid men då är det bara att börja om-TeddaN- skrev:Isåfall ska jag ha windows 7! men jag har hört att crackade skivor bara funkar en viss tid
Jag spelar inga spel, det händer när jag är på tsr eller lyssnar på musik, händer lite när som..Henry skrev:Vad är det för spel det händer i?
Troligen så kör du på för höga prestandakrav för vad ditt grafikkort klarar av att kyla kombinerat med en taskig kylning och dåligt chassi vilket leder till att ditt grafikkort går varmt.
prova gör en system återställning tills innan det hände första gången !-TeddaN- skrev:Jag spelar inga spel, det händer när jag är på tsr eller lyssnar på musik, händer lite när som..Henry skrev:Vad är det för spel det händer i?
Troligen så kör du på för höga prestandakrav för vad ditt grafikkort klarar av att kyla kombinerat med en taskig kylning och dåligt chassi vilket leder till att ditt grafikkort går varmt.
Hur fan gör man det?fax110 skrev:prova gör en system återställning tills innan det hände första gången !-TeddaN- skrev:Jag spelar inga spel, det händer när jag är på tsr eller lyssnar på musik, händer lite när som..Henry skrev:Vad är det för spel det händer i?
med windows xp = start alla program osv tillbehör systemverktyg och sen systemåterställning-TeddaN- skrev:Hur fan gör man det?fax110 skrev:prova gör en system återställning tills innan det hände första gången !-TeddaN- skrev:Jag spelar inga spel, det händer när jag är på tsr eller lyssnar på musik, händer lite när som..
Har vista, men jag ska försöka! thanksfax110 skrev:med windows xp = start alla program osv tillbehör systemverktyg och sen systemåterställning-TeddaN- skrev:Hur fan gör man det?fax110 skrev: prova gör en system återställning tills innan det hände första gången !
Vista har det, har använt det några ggr på min dator.fax110 skrev:vet inte ens om vista har det :O men vista har ju en sån där inbyggd updaterings grej prova installera alla uppdateringar där hjälpte på min gamla dator när den fick random blue screens iblan
Jag gjorde det igår men det var något som förhindrade att processen slutfördes-.-TobbaN skrev:Vista har det, har använt det några ggr på min dator.fax110 skrev:vet inte ens om vista har det :O men vista har ju en sån där inbyggd updaterings grej prova installera alla uppdateringar där hjälpte på min gamla dator när den fick random blue screens iblan
Accessories > System Tools > System Restore.
Med tanke på att du aldrig spelar, så kan det ju inte vara graikkortet då.
Säkert nåt skit på hårddisken som ligger och stör
får nog formatera om datorn, men tycker det borde gå att lösa på annat sätt.freidow skrev:fick detta förut, och då installerade jag bara om vista, men det finns 3 stycken olika symtomer som det kan vara om man får bluescreen deatch.
Antingen en mjukvara som det var för mig, då installerade jag bara om vista och då fungerade det.
eller så kan det vara en hårdvara, antingen hårddisken, grafikkortet. Vet inte riktigt, sen det tredje felet kommer jag inte på , sök på google så ska man kunna hitta det, så jag fick fram det.