CPI Aragon GP orkar inte varva ur

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
joont3
Elmoped

CPI Aragon GP orkar inte varva ur

Inlägg av joont3 »

Tjenare, Min polare har en CPI aragon GP med ett LeoVince - Handmade ZX Avgassystem och han har tagit bort variator ringen. Men den orkar inte varva ur, det tar ett litet tag för den att komma upp i varv, vad kan han göra för att den ska varva mer?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

rätt str på munstycket ?, kolv-ringen hel ?
joont3
Elmoped

Inlägg av joont3 »

KarlssoN^ skrev:rätt str på munstycket ?, kolv-ringen hel ?
Moppen är i princip ny, Det kan vara att han måste sätta på större munstycke. Den varvar på ganska bra dom första 5 sekunderna när man kör iväg, sen sjunker varvtalet och den varvar upp långsamt. Lite svårt att förklara men jag hoppas att ni förstår.
Användarens profilbild
Fradz
Elmoped

Inlägg av Fradz »

variator vikterna säger jag dirr :P

samma på min när jag köpte ett stage6 replica rör så typ sega den i början till typ 30 sen drog den iväg som fan :P bytte variator vikter, köpte ett set med 3-5 gram vikter o prova mig fram. sen gick den jämnt :)

fast om den går bra sen segt o segare så äre nog munstycket, prova 10 storlekar större? har för mig att det är typ ett måste att byta de när man fixar ett zx, eller så är det bara något jag hört:P

jag köpte en munstyckes sats och håller på och provar nu, ska bara vänta på snön att försvinna sen ska jag prova mig fram när rosthögen startar :D
joont3
Elmoped

Inlägg av joont3 »

Fradz skrev:variator vikterna säger jag dirr :P

samma på min när jag köpte ett stage6 replica rör så typ sega den i början till typ 30 sen drog den iväg som fan :P bytte variator vikter, köpte ett set med 3-5 gram vikter o prova mig fram. sen gick den jämnt :)

fast om den går bra sen segt o segare så äre nog munstycket, prova 10 storlekar större? har för mig att det är typ ett måste att byta de när man fixar ett zx, eller så är det bara något jag hört:P

jag köpte en munstyckes sats och håller på och provar nu, ska bara vänta på snön att försvinna sen ska jag prova mig fram när rosthögen startar :D
Det var det jag också tänkte :) tack för hjälpen i alla fall.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Han har rätt i att det är vikterna :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Har han inte bytt munstycke så är det självklart det som är felet! Byt upp ca 10 storlekar så ska det inte vara några problem :)
Sen kan variatorvikterna också vara en del av problemet.
pruttrick
Varnad

Inlägg av pruttrick »

Byt till hårdare kopplingsfjädrar.
Användarens profilbild
Fradz
Elmoped

Inlägg av Fradz »

behöver inte hårdare kopplings fjädrar :P byt munstycke och variator vikter så har du la tur på glädjemätarn att den går i 85 :P
joont3
Elmoped

Inlägg av joont3 »

vilken vikt rekommenderar ni på vikterna då?
Användarens profilbild
Fradz
Elmoped

Inlägg av Fradz »

joont3 skrev:vilken vikt rekommenderar ni på vikterna då?

köp ett set på 3-5 gram , alltså typ, 3, 3.5 , 4 , 4.5 , 5

har för mig att jag hade så i min , alltså lådan med vikterna i, mina va 6 orginal, körde med stage 6 pro replica så det är INTE samma som ZX i effekt.

började med 3 och de blev typ BEEOOOUUUUWWW mega övervarvning, sen 3,5 sen 4, tror jag har 3,5 eller 4 nu och det går hyffsat jämnt. bytte runt som fan innan jag ställde den så vet inte riktigt hur många gram mina är på. men testa dig fram
Låst