jo det skulle ju kunna funka, men tror inte cykelgeneratorer kan ge tillräckligt starkt ljus :p då är det lika bra att köpa någon lampa och sätta fast, det är också en idebackmannn skrev:hehe du kan ju ta cykelgeneratorereller så bror det ju på vad för tändning du ska köpa för vissa kan du köpa ljusspolar till eller så kanske linda en egen spole
Det är så jag har tänkt att göra, det borde gå att sätta någon typ av strömbrytare så jag kan köra utan lampor när det är ljust ute och sätta på dom när det blir mörkt? eller drar det ström hela tiden ur batteriet?Henry skrev:Dra kablar direkt från batteriet. Räkna däremot med att ladda batteriet ofta. (varje dag)
Jag har prövat , funkade bara nån timme , inte att rekommenderajoont3 skrev:Det är så jag har tänkt att göra, det borde gå att sätta någon typ av strömbrytare så jag kan köra utan lampor när det är ljust ute och sätta på dom när det blir mörkt? eller drar det ström hela tiden ur batteriet?Henry skrev:Dra kablar direkt från batteriet. Räkna däremot med att ladda batteriet ofta. (varje dag)
Okejmillegustafsson_ skrev:Jag har prövat , funkade bara nån timme , inte att rekommenderajoont3 skrev:Det är så jag har tänkt att göra, det borde gå att sätta någon typ av strömbrytare så jag kan köra utan lampor när det är ljust ute och sätta på dom när det blir mörkt? eller drar det ström hela tiden ur batteriet?Henry skrev:Dra kablar direkt från batteriet. Räkna däremot med att ladda batteriet ofta. (varje dag)
Om vi gissar att varje diod har ett framspänningsfall på 3,7V ger det en total effekt på*crille93 skrev:Ta 20st vita högintensiva LED lampor?
drar ca: 20mA styck. Så det ska du nog klara dig länge på