Går det anmäla för något?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Går det anmäla för något?

Inlägg av Muffä »

Tjena tsr... Nu fick jag hem min motor jag har väntat på sååå länge.. O nu tar jag bort cylindern för titta hur det ser ut.. Och vad ser man. En hel jä*la bit från kolven är borta och det ser ut som veven är liksom rostig! går detta anmäla för bedrägeri eller liknande? Jag vill ju liksom inte betala för något söndrigt! Just nu e jag JÄVLIGT arg! :evil:
fax110
Gasres

Re: Går det anmäla för något?

Inlägg av fax110 »

Muffä skrev:Tjena tsr... Nu fick jag hem min motor jag har väntat på sååå länge.. O nu tar jag bort cylindern för titta hur det ser ut.. Och vad ser man. En hel jä*la bit från kolven är borta och det ser ut som veven är liksom rostig! går detta anmäla för bedrägeri eller liknande? Jag vill ju liksom inte betala för något söndrigt! Just nu e jag JÄVLIGT arg! :evil:
vad sa han du köpte den av.? har du pratat med honom ? det är ju någon form av lagbrott men svårt att bevisa
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

fax110 skrev:
Muffä skrev:Tjena tsr... Nu fick jag hem min motor jag har väntat på sååå länge.. O nu tar jag bort cylindern för titta hur det ser ut.. Och vad ser man. En hel jä*la bit från kolven är borta och det ser ut som veven är liksom rostig! går detta anmäla för bedrägeri eller liknande? Jag vill ju liksom inte betala för något söndrigt! Just nu e jag JÄVLIGT arg! :evil:
vad sa han du köpte den av.? har du pratat med honom ? det är ju någon form av lagbrott men svårt att bevisa
Han bara nekar och säger att den funkade när han skickade den.. Men jag skrev att antingen står han för det annars får polisen ta tag i det..
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Muffä skrev:
fax110 skrev:
Han bara nekar och säger att den funkade när han skickade den.. Men jag skrev att antingen står han för det annars får polisen ta tag i det..
tror inte han är så dum. liknande grejer händer minst 1 gång i veckan, sa han nånting om den innan du köpte den ? sa han att den funkade att den var hel osv över mail ? liknande fall händer det aldrig något av, polisen kan inte göra nånting det är ord mot ord så i sånnafall blir det domstol å advokater hela köret alltså väldigt dyrt .
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

jag troer inte du kan göra nåt hoopas du lärde dej en läxa av deta nu
Bild
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

fax110 skrev:
Muffä skrev:
fax110 skrev: vad sa han du köpte den av.? har du pratat med honom ? det är ju någon form av lagbrott men svårt att bevisa
tror inte han är så dum. liknande grejer händer minst 1 gång i veckan, sa han nånting om den innan du köpte den ? sa han att den funkade att den var hel osv över mail ? liknande fall händer det aldrig något av, polisen kan inte göra nånting det är ord mot ord så i sånnafall blir det domstol å advokater hela köret alltså väldigt dyrt .[/quote

Jag har alla sms kvar i ett stog de ungefär så här "Den funkar perfekt, var ute o körde med den idag"
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Muffä skrev:
fax110 skrev:
Muffä skrev: Han bara nekar och säger att den funkade när han skickade den.. Men jag skrev att antingen står han för det annars får polisen ta tag i det..
tror inte han är så dum. liknande grejer händer minst 1 gång i veckan, sa han nånting om den innan du köpte den ? sa han att den funkade att den var hel osv över mail ? liknande fall händer det aldrig något av, polisen kan inte göra nånting det är ord mot ord så i sånnafall blir det domstol å advokater hela köret alltså väldigt dyrt .[/quote

Jag har alla sms kvar i ett stog de ungefär så här "Den funkar perfekt, var ute o körde med den idag"
då har du en liten fördel snacka med polisen och ta inte bort smsen
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

fax110 skrev:
Muffä skrev:
fax110 skrev: tror inte han är så dum. liknande grejer händer minst 1 gång i veckan, sa han nånting om den innan du köpte den ? sa han att den funkade att den var hel osv över mail ? liknande fall händer det aldrig något av, polisen kan inte göra nånting det är ord mot ord så i sånnafall blir det domstol å advokater hela köret alltså väldigt dyrt .[/quote

då har du en liten fördel snacka med polisen och ta inte bort smsen
Det ska jag göra. Riktig förbannad nu så de får nog bli mamma som ringer ;P
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

du kan gärna berräta hur det går :) :P måste få veta hur det går för dig
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

du kan ju anmäla honom för bedrägeri men då måste ju även ha bevis på att motorn inte är i det skick som han sa tex mail elr om du spelat in när ni pratat i telefon.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

TK_DRAC skrev:du kan ju anmäla honom för bedrägeri men då måste ju även ha bevis på att motorn inte är i det skick som han sa tex mail elr om du spelat in när ni pratat i telefon.
hade du läst så skrev han nyss att han har sms där säljaren sagt att han körde motorn samma dag som han sålde den
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av YamahaPojken »

naj, fan vad surt :( , hoppas att det reder ut sig muffe!
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

fax110 skrev:
TK_DRAC skrev:du kan ju anmäla honom för bedrägeri men då måste ju även ha bevis på att motorn inte är i det skick som han sa tex mail elr om du spelat in när ni pratat i telefon.
hade du läst så skrev han nyss att han har sms där säljaren sagt att han körde motorn samma dag som han sålde den
Joo att han hade kört den men att kolven gått sönder kan ju vara en transport skada men skicket där emot...
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Fixa även bevis på att det inte är en fraktskada...
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av eggi »

jag tror inte vevet kan börja rosta över frakt tiden det är inte så att den har kommit från nordpolen eller nåt och hur f*n kan en bit av kolven vara borta O_O hoppas det fixar sig Muffe :)
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

TAck för erat stöd gubbar<3 Men de är omöjligt transportskada! Eftersom en kolven är fortfarande skyddad av cylindern xD
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av eggi »

Muffä skrev:TAck för erat stöd gubbar<3 Men de är omöjligt transportskada! Eftersom en kolven är fortfarande skyddad av cylindern xD
ja menart hur fan kan det ha hänr undet färden o_O det ska gå anmäla folk för det för så hade min farsa med mobilen köpte en på tradera som inte funkade killen fick en anmäla på sig och farsan fick pengarna tbx lycka till muffe :D
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

eggi skrev:
Muffä skrev:TAck för erat stöd gubbar<3 Men de är omöjligt transportskada! Eftersom en kolven är fortfarande skyddad av cylindern xD
ja menart hur fan kan det ha hänr undet färden o_O det ska gå anmäla folk för det för så hade min farsa med mobilen köpte en på tradera som inte funkade killen fick en anmäla på sig och farsan fick pengarna tbx lycka till muffe :D

Tror jag skiter i o anmäla;P Eller får se... För veven var inte rostig xD de va denns riktiga färg såg jag nu HAHA.. Så cylinder och kolv kostar inte allt för mycket till minarelli.. Så de får jag la offra:P Men ska se vad som händeR;P kommer updajjtt;D
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Muffä skrev:
eggi skrev:

Tror jag skiter i o anmäla;P Eller får se... För veven var inte rostig xD de va denns riktiga färg såg jag nu HAHA.. Så cylinder och kolv kostar inte allt för mycket till minarelli.. Så de får jag la offra:P Men ska se vad som händeR;P kommer updajjtt;D
Kan ju vara ganska mycket mer som är kasst på motorn, sånt du inte ser.. Lycka till iaf<3
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

-TeddaN- skrev:
Muffä skrev:
eggi skrev: ja menart hur fan kan det ha hänr undet färden o_O det ska gå anmäla folk för det för så hade min farsa med mobilen köpte en på tradera som inte funkade killen fick en anmäla på sig och farsan fick pengarna tbx lycka till muffe :D

Kan ju vara ganska mycket mer som är kasst på motorn, sånt du inte ser.. Lycka till iaf<3
Ty man<3
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

Update på de här! .... kommer lite bilder på kolv o cylinder!

Kolven..
Bild

Stor reva i cylinder
Bild
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Muffä skrev:Update på de här! .... kommer lite bilder på kolv o cylinder!

Kolven..
*bild*

Stor reva i cylinder
*bild*
Fan den kunde ju inte gått så himla bra :O
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

eeggdd
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

KarlssoN^ skrev:
Muffä skrev:Update på de här! .... kommer lite bilder på kolv o cylinder!

Kolven..
*bild*

Stor reva i cylinder
*bild*
Fan den kunde ju inte gått så himla bra :O
Ne xD

Robin ; Lite faktiskt ^^
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

Säger bara; Vad var det jag sa? :P

Aldrig roligt men shit happens :P

Hoppas det löser sig för dig rasmus<3
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

bluerider94 skrev:Säger bara; Vad var det jag sa? :P

Aldrig roligt men shit happens :P

Hoppas det löser sig för dig rasmus<3

Aah, men de va inte så stort problem igentligen:)
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

UPDATE IDAG =) Var hos min lokala moppe handlare (Janne's MC) och hade med mig motorn så han skulle kolla på den=) Väldigt possetiva uppgifter så jag ångrar inte köpet alls =D

För de första Kolven är åt H*lvete Men den kostar inte så mycket... :P
För de andra cylindern går att horna!!! för den stora repan var under komprissions sträcket eller var det heter =)
För det tredje han sa att Veven var i PRIMA skick =) Nu är jag glad igen =D ångrar inte köpet för 5öre!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Muffä skrev:UPDATE IDAG =) Var hos min lokala moppe handlare (Janne's MC) och hade med mig motorn så han skulle kolla på den=) Väldigt possetiva uppgifter så jag ångrar inte köpet alls =D

För de första Kolven är åt H*lvete Men den kostar inte så mycket... :P
För de andra cylindern går att horna!!! för den stora repan var under komprissions sträcket eller var det heter =)
För det tredje han sa att Veven var i PRIMA skick =) Nu är jag glad igen =D ångrar inte köpet för 5öre!
bra det :D
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Jag hoppas inte att du skiter i att ta kontakt med säljaren.
Fråga varför skicket ser ut som de gör på delarna (Visa bilderna) och om han/hon är redo att erlägga en kompensation för delarna eller en annan förlikning.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

Henry skrev:Jag hoppas inte att du skiter i att ta kontakt med säljaren.
Fråga varför skicket ser ut som de gör på delarna (Visa bilderna) och om han/hon är redo att erlägga en kompensation för delarna eller en annan förlikning.
Mamma sa att jag skulle endå kräva kompensation för kolven iaf! så nej jag ska inte lägga ner det med honom !
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

så det blir ingen 70cc :(

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

bluerider94 skrev:så det blir ingen 70cc :(
Vill endå itne ha 70cc :P Men måste ha ett rör till möppen så de blir nog ett doppler ;P s3r
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

Muffä skrev:
Vill endå itne ha 70cc :P Men måste ha ett rör till möppen så de blir nog ett doppler ;P s3r
varför vill du inte det?

Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

bluerider94 skrev:
Muffä skrev:
varför vill du inte det?
svarat på skype ;P
Skriv svar