hej! jag har sett att de är dom på detta forum som har 2 st kylare på sina derbis. en Derbi kylare och en Rieju kylare eller vilket märke de är. men frågan är vilket märke/moddel ska jag köpa en kylare från?
med 2 kylare löser jag även mina överhetnings problem.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Du ska int ha dubbla. Inte ens min hyper Rieju behöver dubbla kylare. Leta istället upp vad som gör att den överhettas. Den kommer inte att komma upp i arbetstemratur eller ngt
kallepalle skrev:om man kör med termostat så kommer den upp i arbetstemp fort, ja.
Ja testade på min hyper, inte lönt ens, kom inte upp i temp
då har du hellt fel termostat, termostater fungerar ju vid olika temperaturer så det är hellt olika
kanske de. men om de funkar o köra med en kylare till min hyper ska de funka till hans eller hur? ngt gör ju så den överhettas. Han får fixa de ist för köpa en till kylare tkr jag
ja men jag har letat efter all möjlika små partiklar som kan vara fel och har inte hittat något! cylindern blir 90 gradet och kylaren blir 50 grader. men de är så att ett lock till expansionskärlet kostar 206kr och en beg kylare 300kr och de är utseendesmessigt mkt snyggare med 2 kylare
beckvall skrev:ja men jag har letat efter all möjlika små partiklar som kan vara fel och har inte hittat något! cylindern blir 90 gradet och kylaren blir 50 grader. men de är så att ett lock till expansionskärlet kostar 206kr och en beg kylare 300kr och de är utseendesmessigt mkt snyggare med 2 kylare
jag tycker du ska köra på 2 kylare kostar det inte mer än 300 och skulle den nu gå för kall (skulle inte tro det) säljer du bara kylaren igen för 200-400kr du kommer nog inte förlorar mycket alls. och om det nu fungerar var det en väldigt billig lösning på problemet
Somsagt du har ju upperbarligen ett annat fel om du har överhettningsproblem.
Du skrev ju svaret själv, cylindern blir 90 grader och kylaren 50. Om inte kylvattnet kommer till kylaren med rätt flöde är de inte så kontigt att de inte fungerar.
Hur pass frisk är din pump egentligen? Har du termostat eller inte? Avluftat ordentligt?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Somsagt du har ju upperbarligen ett annat fel om du har överhettningsproblem.
Du skrev ju svaret själv, cylindern blir 90 grader och kylaren 50. Om inte kylvattnet kommer till kylaren med rätt flöde är de inte så kontigt att de inte fungerar.
Hur pass frisk är din pump egentligen? Har du termostat eller inte? Avluftat ordentligt?
pumpen ser bra ut. kanske ska byta den i förebyggande syfte. jag har inge luft i systemet. och har ingen termostat.
det bror ju även på hur man kör om man kör i skogen går det inte precis superfort så då kan man behöva två kylare det har ja problem med med min mt ja kan inte köra länge o sakta med den för då överhettas den ju ungefär samma princip
jo exakt och jag kör nu långsamt för de mäst. i skogen mkt och leker på lägdet uppförs backar är vänligt här och då går dom jävligt värm... som sagt jag bor i en backe!
beckvall skrev:jo exakt och jag kör nu långsamt för de mäst. i skogen mkt och leker på lägdet uppförs backar är vänligt här och då går dom jävligt värm... som sagt jag bor i en backe!
mjo men som sagt som bskalle säger så ska ju temperaturen i cylinder och kylare vara närme varam än 50-90