American Choppers är historia nu.

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

American Choppers är historia nu.

Inlägg av nippertippan »

Den 11 februari sändes absolut sista avsnittet av American Choppers.

Det smutsiga ordkriget inom familjen Teutul är på en skamligt låg nivå där Mickey kastar skit på Sr, och vice versa, Sr har stämt Jr för en affär med 10% i aktiestocken i OCC, mm.

gått så långt att när Sr firade att han varit nykter nu i 25 år så var inte Mikey närvarande.

Kort sagt, sagan American Choppers är nu slut.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
david347
Svårstartad skrothög

Inlägg av david347 »

okej . !
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

fan tråkigt,,, bra program :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Var roligt i början.

Men men, nu kör Sr vidare med OCC, utan vare sig Mikey eller Jr vid sin sida. Och förhoppningsvis bättre byggda och framför allt snyggare hojar än i american Chopper..
SR är en Old school-kille som har ganska så klart för sig hur han vill ha saker och ting.

får väl hoppas att dem en vacker dag blir sams igen. Aldrig kul med inbördeskrig inne i familjekretsen.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Varför stack mikey?

På wikipedia står det att han nu försöker komma ifrån sina alkoholproblem men inte om det faktiskt är varför han stack och det känns inte som det heller.

Inte följt dom senaste avsnitten men tittade på det som fan förut :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Tuta skrev:Varför stack mikey?

På wikipedia står det att han nu försöker komma ifrån sina alkoholproblem men inte om det faktiskt är varför han stack och det känns inte som det heller.

Det snackades om Rehab och skit, men det har funnits heta spänningar i familjen under dem senaste två ren som vart rena vulkanen, och till slut så kokade det över helt enkelt. Och det blev som sagt slut med American choppers så det sved om det.
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Skåningens-handelsbod skrev:

Det snackades om Rehab och skit, men det har funnits heta spänningar i familjen under dem senaste två ren som vart rena vulkanen, och till slut så kokade det över helt enkelt. Och det blev som sagt slut med American choppers så det sved om det.
Jag tycker faktiskt att det är lite sorgligt att dom lägger ner prgramet :( Det var ju ett bra program som just inte finns så mycket motorcykelprogram på TV :P Hoppas att dom vill fortsätta att göra ett program senare :)
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

RacingTobbe skrev:

Jag tycker faktiskt att det är lite sorgligt att dom lägger ner prgramet :( Det var ju ett bra program som just inte finns så mycket motorcykelprogram på TV :P Hoppas att dom vill fortsätta att göra ett program senare :)
Ja, tycker det med men tyvärr är programmakarna synnerligen stelbenta och BILKÅTA i detta land.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

sen att de är jäkligt segt att se dom göra samma sak gång på gång hjälper ju inte :P

Ska ja vara ärlig så tycker jag nivån på deras skapelser har sjunkit... Dom tar en färdig ram varje gång, fifflar lite med detaljer, fin lack och sen klart...

Och det är ALLTID nåt löjligt tema, dom bygger aldrig en hoj som bara är SNYGG
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av YamahaPojken »

bensinskalle skrev:sen att de är jäkligt segt att se dom göra samma sak gång på gång hjälper ju inte :P

Ska ja vara ärlig så tycker jag nivån på deras skapelser har sjunkit... Dom tar en färdig ram varje gång, fifflar lite med detaljer, fin lack och sen klart...

håller med där, förr gjorde de ju i princip allt själva, nu tar de färdiga ramar, och oftast färdig tank och skärmar osv... men jäkla kul program asså, men de bråkar så bara för att skapa spänning och få mer tittare på programet, iaf är en stor del av bråken de har bara för programmets skull...
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

YamahaPojken skrev:
bensinskalle skrev:sen att de är jäkligt segt att se dom göra samma sak gång på gång hjälper ju inte :P

håller med där, förr gjorde de ju i princip allt själva, nu tar de färdiga ramar, och oftast färdig tank och skärmar osv... men jäkla kul program asså, men de bråkar så bara för att skapa spänning och få mer tittare på programet, iaf är en stor del av bråken de har bara för programmets skull...
bara det att bråken bakom kulisserna varit ännu värre. Och långt allvarligare.
turbolasse
Elmoped

Inlägg av turbolasse »

Har tittat på programmet förrut men inte längre, undrar varför dom ens bråkar x)?
Inte för att skryta, men det är jag som är Mulle-Meck
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av YamahaPojken »

YamahaPojken skrev:

Hur fick du reda på det? eller är det bara en ren teori...?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

YamahaPojken skrev:
YamahaPojken skrev: håller med där, förr gjorde de ju i princip allt själva, nu tar de färdiga ramar, och oftast färdig tank och skärmar osv... men jäkla kul program asså, men de bråkar så bara för att skapa spänning och få mer tittare på programet, iaf är en stor del av bråken de har bara för programmets skull...
Hur fick du reda på det? eller är det bara en ren teori...?
bara att följa i amerikanska media, där Mikey attackerade och knivhögg Sr för hans barnuppfostran, och Sr gav igen med beskyllningar om bl.a. Mikeys missbruk, och sedan den famösa historien med att Sr stämde Jr för ett gäng aktier, bl.a.

Så det har kokat i den familjen en längre tid. Och det som var pricken över I var när Mikey i ett debattprogram öppet angrep St för hans sätt att fostra ungarna. Då var det tänt i berget, och som blev nådastöten för American Choppers. Deras möjlighet att överhuvudtaget samverka försvann över en natt.
Så tala om infekterat familjeliv.

Det finns två eller tre bröder till i den släkten som aldrig varit ute och valsat i media, och som nog nu är oerhört tacksamma för detta.

Finns mycket om detta på bl.a. Facebook, där debatten gått het. Många fans av American Choppers är både ledsna och förbannade på den ena efter den andra i teutuls och jag kan bara tycka det är tråkigt att det blivit så här, pengar (i massor) korrumperar, och inte sällan går det prestige i saker och ting.

OCC har helt gått ur händerna på Paul Sr och som idag kräver en hel stab med anställda för att ens fungera, där Paul är högsta hönan mest.

Sedan detta med sönerna var rena ruttna löken på laxen.
Tippar på att OCC inte kommer att överleva den dagen Paul Sr kliver av från OCC.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Teutul,_Jr

http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Teutul,_Sr

http://sv.wikipedia.org/wiki/Michael_Teutul

För att tala klartext:
Första spiken i kistan var när Vinnie DiMarco och Cody Conelli hoppade av och drog igång V-Force.

UPDATE:
Både Paul Jr och Mikey fick kicken ur OCC. Av paul Sr personligen.
Tydligen som det verkade av att dem var uppenbart lata av sig, alltså kostade mer än vad dem gav tillbaka i inkomster.
Senast redigerad av nippertippan den 17 februari 2010, 12:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp

Re: American Choppers är historia nu.

Inlägg av YamahaPojken »

Skåningens-handelsbod skrev: Den 11 februari sändes absolut sista avsnittet av American Choppers. Det smutsiga ordkriget inom familjen Teutul är på en skamligt låg nivå där Mickey kastar skit på Sr, och vice versa, Sr har stämt Jr för en affär med 10% i aktiestocken i OCC, mm.

gått så långt att när Sr firade att han varit nykter nu i 25 år så var inte Mikey närvarande.

de gammla avsnitten sänds fortfarande, men de görs inga fler... såg ett avsnitt idag på discovery btw ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

YamahaPojken skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Den 11 februari sändes absolut sista avsnittet av American Choppers. Det smutsiga ordkriget inom familjen Teutul är på en skamligt låg nivå där Mickey kastar skit på Sr, och vice versa, Sr har stämt Jr för en affär med 10% i aktiestocken i OCC, mm.

de gammla avsnitten sänds fortfarande, men de görs inga fler... såg ett avsnitt idag på discovery btw ;)
Sverige&europa ligger ett år efter USA i programmen. Dessutom gick det i TLC i USA de snaste åren.

Så dem suckers som inte håller sig ajour vad som händer inom det gamet får reda på det om c:a ett år i Sverige.
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av YamahaPojken »

YamahaPojken skrev:

Sverige&europa ligger ett år efter USA i programmen. Dessutom gick det i TLC i USA de snaste åren.

Så dem suckers som inte håller sig ajour vad som händer inom det gamet får reda på det om c:a ett år i Sverige.
jag orkar inte ens argumentera med dej mr.bessewisser, dessutom så sänds programmet fortfarande och om det har slutat sändas i USA skiter jag i...
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

YamahaPojken skrev:
YamahaPojken skrev: de gammla avsnitten sänds fortfarande, men de görs inga fler... såg ett avsnitt idag på discovery btw ;)

jag orkar inte ens argumentera med dej mr.bessewisser, dessutom så sänds programmet fortfarande och om det har slutat sändas i USA skiter jag i...
fakta är fakta.
Skiter i serien tycker jävligt synd om paul Sr som skall behöva ta skiten hans söner ställer till med.
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av YamahaPojken »

YamahaPojken skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Sverige&europa ligger ett år efter USA i programmen. Dessutom gick det i TLC i USA de snaste åren.

fakta är fakta.
Skiter i serien tycker jävligt synd om paul Sr som skall behöva ta skiten hans söner ställer till med.
ja, fakta är fakta, det sänds fortfarande.. men vad har hans söner gjort nu då? :shock:
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

läs va skåningen skriver innan du kommer och frågar va dom har gjort nu då sen är du så kaxig :S
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Mura skrev:läs va skåningen skriver innan du kommer och frågar va dom har gjort nu då sen är du så kaxig :S
Dem har gjort det alla familjefäder fruktar, gått bakom så många ryggar och knivhuggit bakifrån att det inte är sant.

Det jag fått reda på är att Jr sålde sina aktier i OCC, och att det gjorde att det kom in en ägare Sr absolut inte ville ha in.

Dessutom tycks det mig att Mikey och Jr gaddad sig samman emot sin egen far. Allt jag fått fram tyder på detta. Riktigt sjukt är det, och allt sker inför öppen ridå.

Men det jag läst på Facebook ger vid hand att Sr lika gärna kör vidare UTAN dem, han är snarare lättad över att slippa dem.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

YamahaPojken skrev:
YamahaPojken skrev: jag orkar inte ens argumentera med dej mr.bessewisser, dessutom så sänds programmet fortfarande och om det har slutat sändas i USA skiter jag i...
fakta är fakta.
ja, fakta är fakta, det sänds fortfarande.. men vad har hans söner gjort nu då? :shock:
vet inte riktigt vad du tjafsar om han har ju bara sagt att proggramet har gjort sitt sista avsnitt. och som väldigt många andra program kan dom sändas hur länge som helst sen dom la ner,.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

fax110 skrev:
YamahaPojken skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: fakta är fakta.
vet inte riktigt vad du tjafsar om han har ju bara sagt att proggramet har gjort sitt sista avsnitt. och som väldigt många andra program kan dom sändas hur länge som helst sen dom la ner,.
finns ett 20-tal avsnitt till.
som ingår i årskull sex, men sedan tar det slut.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

jo men jag antar att dom kommer vissa gammla program ?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

fax110 skrev:jo men jag antar att dom kommer vissa gammla program ?
Ni ser fortfarande år 5:ms program här än, sexan kommer troligen till våren hit.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Ni ser fortfarande år 5:ms program här än, sexan kommer troligen till våren hit.
jo de vet jag redan har sett s5 å 6 men när dom visat alla avsnit kommer dom troligtvis börja om från början
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

fax110 skrev:
jo de vet jag redan har sett s5 å 6 men när dom visat alla avsnit kommer dom troligtvis börja om från början
Tror jag inte, tror inte Discovery's licensavtal tillåter detta nämligen utan att ha förhandlat om det.

Det är ju en massa rättighetsaspekter och skit med i bilden med.
Och jag tror inte att dem OCC är så pigga på det heller.

Men den som lever får se.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

fax110 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Ni ser fortfarande år 5:ms program här än, sexan kommer troligen till våren hit.
Tror jag inte, tror inte Discovery's licensavtal tillåter detta nämligen utan att ha förhandlat om det.

hehe jo :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

fax110 skrev:
fax110 skrev: jo de vet jag redan har sett s5 å 6 men när dom visat alla avsnit kommer dom troligtvis börja om från början

hehe jo :)
Man skall inte säga aldrig du vet.

Tyvärr gick ju kvaliteten mer eller mindre i botten på American Chopper sedan Vinnie och Cody klev av, det var ju dem som verkligen var skickliga plåtfixare.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

cody var väll bara en läring? och sr gav ju han en motorcykel så om cody kliver av så är han rätt taskig
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

rick e ju han som e bäst på plåtjobb dock
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Mura skrev:cody var väll bara en läring? och sr gav ju han en motorcykel så om cody kliver av så är han rätt taskig
Nja, det som läckt ut är att det bara var på scen som han fick hojen. Att den i själva verket behölls av Sr.

Å andra sidan så förlåter inte det den skam som hans egen familj drog över honom.

Rick klev av med tidigt, och då var hoppet ute för klantarna Paul Jr och Mikey.
F.ö. för hela American Choppers.

Men som sagt, både Vinnie, Cody och Nick borta så försvann all sakkunskap ur serien, Jr bara flamsade mest.

Nick jobbar idag som bilrestauratör på heltid, alltså gör i ordning veteranbilar.

Jr och Mikey jobbar på sitt gemensamma projekt Paul Jr Designs.

Det är nu Sr som är ensam på toppen i OCC, och där gör han det han är bäst på. Att skapa RIKTIGA cyklar, inte krafset han gjorde i American Choppers.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Senaste nytt:
Sista avsnittet sänds 3/5 kl21:30 på Discovery i Sverige.

Och mycket envisa rykten sägeratt det kommer att skapas en ny serie där far och son skall kämpa mot varandra i två olika verkstäder.
Där beskyllningar och skit kommer att hagla minst sagt.

Doku-SÅPA någon?

Update: dem hade sina ljuspunkter man gärna knycker som detaljer som var geniala i all sin enkelhet, som en lång 1/2" hylsa till växelpinne, mm
Så när dem avsnitten nu går i repris så passar man på och knycker lite.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

JR designar väl brödrostar nu typ? :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Tuta skrev:JR designar väl brödrostar nu typ? :P
och hundgrejer, mm.
Skriv svar