Jag har nu börjat fundera på moppe igen efter ett antal år i bil. Jag kommer därför att till våren investera i en sprillans ny scooter men eftersom det är 5-6år sen jag sist tömde internet på all möjlig moppe info så kommer jag nu behöva lite hjälp i den nu nyväxta djungeln..
Lite historia om mig själv då..
Hade under mina gyllene moppeår lite olika mopeder, bland annat;
* Derbi Predator LC urpluggad och väldigt trevlig.
* Gilera Stalker 70cc sport setup.
* Gilera RCR med drevad, gianelli rör och bestyckad förgasare.
* Honda Monkey, bästa vinteråket.

* Piaggio ZIP 4T, Soppasnål pendlar scooter dock slö som fan.
Eftersom jag nu kommer att flytta till härliga skåne tänkte jag sälja bilen och börja pendla med moped till jobbet. Mopeden skall skruvas isär samma dag den leveras men jag har inte riktigt lyckas bestämma mig för vilket märke det skall bli.
Den får gärna va stabil och inte lätt som min stalker va. Den kommer att få sig en midrace setup och utseende mässigt bara piffas upp aningen då det ska bli en riktigt stealth scooter, vill ju inte bli tagen varje morgon påväg till jobbet.
Har alltid drömt om en Aerox men vad säger ni om det? fördelar/nackdelar? Har även kollat på en ny Runner. Vilken är bäst att trimma? Övrig kvalite och hållbarhet?
Vilken midrace setup skulle vara bäst för att pendla på vardagarna och piskas på helgerna? Den får gärna vara hållbar då långa färder kommer säkerligen att göras till olika platser runt om i södra sverige.