Bygga avstämt rör till scooter

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Bygga avstämt rör till scooter

Inlägg av Muffä »

Tja:D Jag hade tänkt bygga ett avstämt rör till min scooter men tänkte de går väll inte att göra som man gör med cross moped va?
Användarens profilbild
YzTerge
Svårstartad skrothög

Inlägg av YzTerge »

Jo det går, men var noga med att få tilla rätt durationer så att den inte går skit sen:) 8)
Terge, Tjaa, söker yz 125 grejer:P Haru nått så pma;D
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Inte för att vara taskig, men jag tror inte du har varken svets eller gas till det, men du ska iaf ha 0,7mm plåt till röret. Och jag ska inte skryta för jag kan inte heller kan jag lova :wink:, sedan ska du ha tigg-svets med "argon-gas". Ganska dyr gas har jag hört.

Sedan krävs det ganska mycket kunskaper!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

abg teamet gör ju avstämda rör på beställning, kan ju snacka med dem ;)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

han kanske bara vill göra ett rör och testa? behöver inte vara bästa röret men det kan vara kul
T0ff3
Elmoped

Inlägg av T0ff3 »

-TeddaN- skrev:Inte för att vara taskig, men jag tror inte du har varken svets eller gas till det, men du ska iaf ha 0,7mm plåt till röret. Och jag ska inte skryta för jag kan inte heller kan jag lova :wink:, sedan ska du ha tigg-svets med "argon-gas". Ganska dyr gas har jag hört.

Kan man svetsa fungerar mig- svets bra, tig är oftast svårare för en nybörjare. Det går att bygga rör av 1mm plåt!
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

fråga emil123 på mfn han tar 2000kr för ett överliggande på crosmoppe :P vet ej va han tar för pulk rör dock XD
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

T0ff3 skrev:
-TeddaN- skrev:Inte för att vara taskig, men jag tror inte du har varken svets eller gas till det, men du ska iaf ha 0,7mm plåt till röret. Och jag ska inte skryta för jag kan inte heller kan jag lova :wink:, sedan ska du ha tigg-svets med "argon-gas". Ganska dyr gas har jag hört.

Kan man svetsa fungerar mig- svets bra, tig är oftast svårare för en nybörjare. Det går att bygga rör av 1mm plåt!
Det går men blir snyggare me TIG. och det är en massa muck att bygga avstämt för scooter för att man utgår från underliggande från en cross moppe :?: och sedan bygger till ett scooter-rör
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Det spelar ingen roll vad för moped det är, cross, veteran eller scooter. Du bygger ett avstämt rör till en 2-taktare!

Ända skillnaden på cross/veteran och scooter är att du kan ha pikigare effektband på scootern då den ligger på samma varvtal hela tiden när du kör.

Växlade mopeder varierar stort i varvtal för att du växlar.
Låst