Det ger ett jävla skjut! Så satsa på de!köttpaj skrev:tjalol
Funderar på att köpa ett begagnat Gianelli 2t effektrör till moppen, som är en Yamaha dt50 05. Någon som har erfarenhet av det röret och kan rekommendera det? Just nu är mopeden urpluggad och går i ärliga 75, kommer jag märka stort skillnad med ett effektrör?
Hur bra koll har polisen på effektrör, om en polis er mig när jag kör med det röret kan jag räkna med att bli stoppad, eller har de inte så bra koll?
Låter gött! Får jag bara hoppas på att ett effektrör blir till salu i ÖstergötlamdstraktenRiiikard skrev:Det ger ett jävla skjut! Så satsa på de!köttpaj skrev:tjalol
Funderar på att köpa ett begagnat Gianelli 2t effektrör till moppen, som är en Yamaha dt50 05. Någon som har erfarenhet av det röret och kan rekommendera det? Just nu är mopeden urpluggad och går i ärliga 75, kommer jag märka stort skillnad med ett effektrör?
Hur bra koll har polisen på effektrör, om en polis er mig när jag kör med det röret kan jag räkna med att bli stoppad, eller har de inte så bra koll?Kommer la gå runt 85-90km/h kanske.. Med rätt Intsällningar i Förgasaren.
De smattrar på rätt bra ja, men kör du på låga varv så är det relativt tyst!Bara du inte kör på högvarv (Då skriker det som faen) så
ere lungt..
Men byt ljuddämparull om det skriker som faen ... Dock låter det/Smattrar det mest från Kröken och int LjuddämparN^ på Gianelli
Kör på Leovince V6smt50 skrev:jag har en gilera smt 07 som jag vill ha ett lågvarvit effekt rör till p.g.a. att jag har inget rör till den som är strypt och mina föräldrar vill att jag ska det
tack på förhand
du hade ju köpt ett gianelli 2t lr?Riiikard skrev:Hej .. Skall Köpa ett effektrör till min Derbi Senda R X`Treme 2004 .. Väldigt Snart.
Och jag undrar, Vilket skall jag välja ?
1, Hebo Bufanda
2, Gianelli 2T
3, Doppler ER1
(eller andra rör mellan 1-2k ?)![]()
Då får gärna argumentera varför dy tycker si och så.
Tack!![]()
2, Gianelli 2T
3, Doppler ER1
Tack!![]()
2, Gianelli 2T
3, Doppler ER1
Tack!
Beror på om du vill ha ett sport, midrace eller hyper-rör. Finns många att välja på som sagt. Sen är det ju också frågan hur mycket pengar du vill lägga ut.csKungeN ^ skrev:Viket rör skulle ni välja till denna setup?
Airsal 73cc racing
21mm dellorto racing
Malossi VL16 membran
Polini luftfilter
Ostrypt CDI
Ett rör som fungerar bra till den setupen o leverar mycket effekt (:Derbi_senda93 skrev:Giannellit!Riiikard skrev:Hej .. Skall Köpa ett effektrör till min Derbi Senda R X`Treme 2004 .. Väldigt Snart.
Och jag undrar, Vilket skall jag välja ?
1, Hebo Bufanda
2, Gianelli 2T
3, Doppler ER1
Tack!
Beror på om du vill ha ett sport, midrace eller hyper-rör. Finns många att välja på som sagt. Sen är det ju också frågan hur mycket pengar du vill lägga ut.csKungeN ^ skrev:Viket rör skulle ni välja till denna setup?
Airsal 73cc racing
21mm dellorto racing
Malossi VL16 membran
Polini luftfilter
Ostrypt CDI
Då hade jag valt Metrakit Sp eller Sasuni R2. Vill du inte ha underliggande så finns ju Polini For Race, har likvärdig effekt som SpcsKungeN ^ skrev:Ett rör som fungerar bra till den setupen o leverar mycket effekt (:Derbi_senda93 skrev:Beror på om du vill ha ett sport, midrace eller hyper-rör. Finns många att välja på som sagt. Sen är det ju också frågan hur mycket pengar du vill lägga ut.csKungeN ^ skrev:Viket rör skulle ni välja till denna setup?
Airsal 73cc racing
21mm dellorto racing
Malossi VL16 membran
Polini luftfilter
Ostrypt CDI
Okej, jag vill helst har underliggande men är SPt eller Yasuni R2 bättre kvalitetsmässigt?Derbi_senda93 skrev:Då hade jag valt Metrakit Sp eller Sasuni R2. Vill du inte ha underliggande så finns ju Polini For Race, har likvärdig effekt som SpcsKungeN ^ skrev:Ett rör som fungerar bra till den setupen o leverar mycket effekt (:Derbi_senda93 skrev: Beror på om du vill ha ett sport, midrace eller hyper-rör. Finns många att välja på som sagt. Sen är det ju också frågan hur mycket pengar du vill lägga ut.Eller Yasuni Cross HM som också är överliggande.
Derbi_senda93 skrev:Sp lirar ju bra till både 50&70cc så varför inte ett sp? r2 röret är billigare och är annpassad för 70cc, så du kan ju iprincip ta den du känner för...csKungeN ^ skrev:Okej, jag vill helst har underliggande men är SPt eller Yasuni R2 bättre kvalitetsmässigt?
Ett effekt rör gör mer skillnad! och du slipper göra sönder orginalröret...Unlimited Edition skrev:Tycker ni jag borde köra in med mitt effektrör eller med ostrypt orginal rör?
Gör det någon skillnad?
+1-TeddaN- skrev:Ett effekt rör gör mer skillnad! och du slipper göra sönder orginalröret...Unlimited Edition skrev:Tycker ni jag borde köra in med mitt effektrör eller med ostrypt orginal rör?
Gör det någon skillnad?
Börjar bli trött på din omogenhet -.--TeddaN- skrev:Ett effekt rör gör mer skillnad! och du slipper göra sönder orginalröret...Unlimited Edition skrev:Tycker ni jag borde köra in med mitt effektrör eller med ostrypt orginal rör?
Gör det någon skillnad?
Vad snackar du om?!Unlimited Edition skrev:Börjar bli trött på din omogenhet -.--TeddaN- skrev:Ett effekt rör gör mer skillnad! och du slipper göra sönder orginalröret...Unlimited Edition skrev:Tycker ni jag borde köra in med mitt effektrör eller med ostrypt orginal rör?
Gör det någon skillnad?
köra in?Unlimited Edition skrev:Tycker ni jag borde köra in med mitt effektrör eller med ostrypt orginal rör?
Gör det någon skillnad?
Vad snackar du om ?Unlimited Edition skrev:Börjar bli trött på din omogenhet -.--TeddaN- skrev:Ett effekt rör gör mer skillnad! och du slipper göra sönder orginalröret...Unlimited Edition skrev:Tycker ni jag borde köra in med mitt effektrör eller med ostrypt orginal rör?
Gör det någon skillnad?
Tack så mktkallepalle skrev:finns ett program som heter cone. det funkar utmärkt till ditt ändamål. har dock ingen länk, men googla så bör du finna det.
GianelliHampzzor skrev:jag undrar en sak. jag har en gammal puckel Senda -99
jag söker trimrör men vet ej det som fungerar bäst till bästa pris....
skulle även gärna inte vilja behöva göra några altför stora modds på de som kanske nytt eget fäste osv.
undrar om nån av er har några tips om ett rör, mopeden är förövrigt original.
tacksam för svar
// Hampzzor
Ta MK Thrower i så fallHampzzor skrev:jag undrar vilket ja ska ha till puckelsendan..
Hebo performance + vad ger de för effektändring?
eller, metrakit thrower + vad ger det för effektändring?
vill ha ut mer axx, lite högre toppfart, moppen är i övrigt helt original.
aa tack för svarRiiikard skrev:Ta MK Thrower i så fallHampzzor skrev:jag undrar vilket ja ska ha till puckelsendan..
Hebo performance + vad ger de för effektändring?
eller, metrakit thrower + vad ger det för effektändring?
vill ha ut mer axx, lite högre toppfart, moppen är i övrigt helt original.ganska lågvarvigt .. 7-12k (Om jag inte minns fel :S )
Och Hebo har 7,5-12,5K RPM Så de e högvarvigt ..
Men kör på Thrower om du vill ha axx + lite mer topp, du behööver inte varva som en stolle för att rulla framåt![]()
* Ont .. Är det nya eller Gamla Mk ?