Satte på 70cc idag och den startar, men när man gasar så ryker jättemycket och den vill inte varva ut och inte heller rulla. Är den felinställd? Jag har munstycke 96.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Jag vet inte riktigt vad du menar när du säger att den inte rullar eller vad det är för moped du har. Är den vätske eller luftkyld? Men att den ryker mycket kan bero på att den får för mycket bensin eller olja. Du säger att den inte varvar ut och det får mig att tro att problemet ligger i att motorn får för mycket bensin. Men problemen kan vara många.
En sak du föprst och främst bör kontrollera är att cylindern inte drar tjuvluft.
Vad jag vet på bilar som har sprucken toppackning kan det ryka vitt. Detta är en indikation på att kylvattnet går in i förbränningen och vatttnet blir ånga. Men jag vet inte hur kylsystemet fungerar på en moped.
En annan tänkbar orsak kan vara huvudmunstycket i din förgasare är för stort eller för litet.
Utveckla gärna mer om problemet så man kan få en bättre bild.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Jag vet inte riktigt vad du menar när du säger att den inte rullar eller vad det är för moped du har. Är den vätske eller luftkyld? Men att den ryker mycket kan bero på att den får för mycket bensin eller olja. Du säger att den inte varvar ut och det får mig att tro att problemet ligger i att motorn får för mycket bensin. Men problemen kan vara många.
En sak du föprst och främst bör kontrollera är att cylindern inte drar tjuvluft.
Vad jag vet på bilar som har sprucken toppackning kan det ryka vitt. Detta är en indikation på att kylvattnet går in i förbränningen och vatttnet blir ånga. Men jag vet inte hur kylsystemet fungerar på en moped.
En annan tänkbar orsak kan vara huvudmunstycket i din förgasare är för stort eller för litet.
Moppen är en aerox 09 vattenkyld, när man ger full gas så försöker den varva och efter ett tag börjar den rulla. Kan det vara att munstycket är för stort? (strl 96)
Jag har leovince zx, 70cc polini sport, 4,1 vikter, blåa kopplingsfjädrar, dragen skorsten i original luftfilterboxen.
runners skrev:Jag vet inte riktigt vad du menar när du säger att den inte rullar eller vad det är för moped du har. Är den vätske eller luftkyld? Men att den ryker mycket kan bero på att den får för mycket bensin eller olja. Du säger att den inte varvar ut och det får mig att tro att problemet ligger i att motorn får för mycket bensin. Men problemen kan vara många.
Moppen är en aerox 09 vattenkyld, när man ger full gas så försöker den varva och efter ett tag börjar den rulla. Kan det vara att munstycket är för stort? (strl 96)
Jag har leovince zx, 70cc polini sport, 4,1 vikter, blåa kopplingsfjädrar, dragen skorsten i original luftfilterboxen.
Hur gård tryckfjäder har du?:S
Original, ingen har sagt att jag behöver byta när jag ska ha sport 70cc. Men det verkar som att det är något fel på inställningarna eftersom den ryker och inte vill varva.
Fahlman skrev:även om han har för hårda kopplingsfjädrar så skulle den varva men inte börja rulla. gissar på för stort munstycke
men munstycket måste ju vara grymt mycket för stort om den inte ens rullar och 96 låter ju inte spciellt stort
Det är nog rätt stort med tanke på att jag har original luftfilterboxen
Jag undrar också om jag måste blanda extra olja i tanken samtidigt som oljepumpen fungerar? För innan när jag gjorde det så sprutade röret ut olja och moppen hade ingen tomgång. Men när endast oljetanken användes går det bra.
jag körde med pytte lite olja i tanken och moppens egna olje skit, de funka jättebra, men nu kör jag med bara blandning i tanken =) min moppe gjorde också så innan, bara stod och rök, men ställde in förgasaren med luft skruv osv, fast inte med orginal luftburken haha, har orginal luftburken nu men utan plugg och utan filter i, och det funkar jättebra, dämpar ljudet med!