jag kör cross , då behöver man knappt köra in kolven, lite tomgångskörning och sen äre bara köra:) byter kolv var 20 timma så det är bara köra precis som jag sa förut:)
cross ja! just därför du kan köra fullt ös direkt eftersom du byter så ofta.. vem fan vill byta kolv var 20 timme på moppe? på sommaren får du ju byta var 3dje dag isåfall ju för fan
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
nä den är på startar du den i 2 min på tomgången, stäng av en stund, starta varva den i ca 2 min, stäng av och låt den kyla ner den, ut och kör på vägen utanför huset typ ful fart 1 km ca, in och låt den kallna och ut och kör så 2 gånger till så e de klart (Y)
Nu är nya cylindern på och moppen har stått på tomgång i 30 minuter och jag har kört 15 minuter lungt med varierad hastighet. Kan jag börja köra som vanligt nu, alltså hålla in gasen i botten en längre sträcka och gasa lite hastigare?
erkan94 skrev:Nu är nya cylindern på och moppen har stått på tomgång i 30 minuter och jag har kört 15 minuter lungt med varierad hastighet. Kan jag börja köra som vanligt nu, alltså hålla in gasen i botten en längre sträcka och gasa lite hastigare?
yahama94 skrev:nä den är på startar du den i 2 min på tomgången, stäng av en stund, starta varva den i ca 2 min, stäng av och låt den kyla ner den, ut och kör på vägen utanför huset typ ful fart 1 km ca, in och låt den kallna och ut och kör så 2 gånger till så e de klart (Y)
fan vilken bull xD
ONT: köra som vanligt med kanske inte maxxa i nerförs och försök att inte varva aset första 10milen
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Oavsett motor och cylinder skall du alltid göra in sakerna. Fattar ni inte det. Allt måste slita upp sig lite eftersom från början är allting skarpt och nytt i motorn. Desto skönsammare inkörning desto bättre hållbarhet. Jag körde in min peugeot på 3/4 20 mil därefter körde jag mycket blandad körning dvs full gas lite gas och så vidare tills 50 mil .