Allt under 1 mm är att betrakta som rena slicks, då risken för vattenplaning är ruggig.bluerider94 skrev:skulle du ge böter till någon som körde med 0,7mm mönster då?Järnet60 skrev:Japp. 1 mm.
Lita på KarlssoN^ och Bensinskalle![]()
beror mycket på polisen i fråga, ser moppen tattig ut så hugger dem garanterat på slitna däck, och troligen mer.Ropen94 skrev:Asså det är en stor risk att dom inte bryr sig, Prata snällt med dom ... Säg att du ochså vill bli polis när du blir stor bla bla bla .
1-1,6 är det ju fortfarande jävligt stor chans för vattenplaning ^^ Jag tycker gränerna är för lågaSkåningens-handelsbod skrev:Allt under 1 mm är att betrakta som rena slicks, då risken för vattenplaning är ruggig.bluerider94 skrev:skulle du ge böter till någon som körde med 0,7mm mönster då?Järnet60 skrev:Japp. 1 mm.
går man på bilsidan är det 1,6 mm sommatid och minst tre mm vintertid
Amen Brother.Tuta skrev:1-1,6 är det ju fortfarande jävligt stor chans för vattenplaning ^^ Jag tycker gränerna är för lågaSkåningens-handelsbod skrev:Allt under 1 mm är att betrakta som rena slicks, då risken för vattenplaning är ruggig.bluerider94 skrev: skulle du ge böter till någon som körde med 0,7mm mönster då?
går man på bilsidan är det 1,6 mm sommatid och minst tre mm vintertid
Med tanke på att mönstret inte slits ner över en natt (det tar lång tid innan däcket är väldigt slitet) blir det säkert böter om jag träffar på någon med slitna däck. Det spelar ingen roll om det är en moped, motorcykel eller bil.bluerider94 skrev:skulle du ge böter till någon som körde med 0,7mm mönster då?Järnet60 skrev:Japp. 1 mm.