aa men den starta ju inte innan han tog av cylindern hellerbensinskalle skrev:Om du tänker efter borde du kunna lista ut vad problemet är själv
Ledtråd: Problemet började efter att du haft av cylinder
Med 99% sannolikhet nåt du gjort fel då alltså. Hade du dit nya packningar / eventuella begagnade packningar, var dom hela? Rätt moment, dragordning? osv...
Om de nu var så att problemen uppstod före ?KarlssoN^ skrev:aa men den starta ju inte innan han tog av cylindern hellerbensinskalle skrev:Om du tänker efter borde du kunna lista ut vad problemet är själv
Ledtråd: Problemet började efter att du haft av cylinder
Med 99% sannolikhet nåt du gjort fel då alltså. Hade du dit nya packningar / eventuella begagnade packningar, var dom hela? Rätt moment, dragordning? osv...
Rroobbaann skrev:Allt började när jag skulle köra hem den från min kompis efter att jag bytt kolv och toplock , Den varvade redan då bara 5k , ungefär halvägs hem så dog den , sen så rullade jag hem den och testade starta och det gick inte att få liv i den. Sen nu har jag gjort allt som stod i förra texten och är fortfarande samma varv problem , jag har olje blandat med 4% i tanken (Om det har något med saken o göra).
Då har vi med stor sannolikhet hittat ditt fel.Rroobbaann skrev:Lite svart aktigt och blött
ja 2,5 är lagomRroobbaann skrev:OKej tack för hjälpen , så jag ska blanda om all bensin med 2.5% ?
Nejdå.Rroobbaann skrev:okok tackar, så det har ingen betydelse att veven hackar lite =) ?
görså, sen skriver du om det hjälpteRroobbaann skrev:okok då byter jag bensin och olja imorgon och så får vi se,
Tack för hjälpen alla
YESKarlssoN^ skrev:görså, sen skriver du om det hjälpteRroobbaann skrev:okok då byter jag bensin och olja imorgon och så får vi se,
Tack för hjälpen alla
nej har inte fått chans att köpa nytt tändstift (faktist så började problemet efter att jag bytte tändstift , kolv och toplock för ett tag sedan)bensinskalle skrev:Bytt tändstift än?
Förresten, har du satt kolven åt rätt håll? För sätter man den åt fel håll kan motorn reagera ungefär såhär...
Ja de kan du ha gjortRroobbaann skrev:kan jag har köpt fel tändstift =) ?
Jag tänker såhär , 1000ml är 1Lbensinskalle skrev:Ja de kan du ha gjortRroobbaann skrev:kan jag har köpt fel tändstift =) ?
Och pilen ska vara mot avgasporten ja
Btw: Kan du skriva hur du räknar när du blandar i oljan?
Jo men det är rätt. Men använd 2,5% iställetRroobbaann skrev:Jag tänker såhär , 1000ml är 1Lbensinskalle skrev:Ja de kan du ha gjortRroobbaann skrev:kan jag har köpt fel tändstift =) ?
1000/100 är 1% det är 10ml
10+10 är 2% , 10+10+10 är 3% då vet jag att 30 ml är 3% av 1L
Häller i 30 ml olja i en fanta flaska , sen mäter jag upp 1L bensin (ska igentligen vara 970ml men tog 1L bensin ist)
skakar om fanta flaskan som fan sen i med det i tanken ,
Har jag räknat fel?
Gör verkligen 0.5% olja en skillnad på 6000varv till 14000 varvDerbi_senda93 skrev:Jo men det är rätt. Men använd 2,5% iställetRroobbaann skrev:Jag tänker såhär , 1000ml är 1Lbensinskalle skrev: Ja de kan du ha gjort
1000/100 är 1% det är 10ml
10+10 är 2% , 10+10+10 är 3% då vet jag att 30 ml är 3% av 1L
Häller i 30 ml olja i en fanta flaska , sen mäter jag upp 1L bensin (ska igentligen vara 970ml men tog 1L bensin ist)
skakar om fanta flaskan som fan sen i med det i tanken ,
Har jag räknat fel?