Passar liggande minarellicylinder till piaggiomotor

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.

Passar den elr inte?

Omröstningen slutade 26 januari 2010, 17:01

Passar absolut icke!
1
50%
Den passar prima!
1
50%

Antal röster: 2

Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Passar liggande minarellicylinder till piaggiomotor

Inlägg av Alsen »

Hejsan moppefolk!
Är det någon som vet om en cylinder från en liggande minarellimotor passar på en Piaggio Nrg (AC)? En polare försöker nämligen sälja en 70cc till mig, men jag är ganska övertygad om att det är två helt olika motorer, men han påstår det motsatta :P
Ha det tills vidare! 8)
Stage6 in my heart <3
NRG POWER <3
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

allt passar ju med vissa modifikationer men de borde väl inte va något problem? bara de e samma slaglängd sen kan du ju bara ta va din cylinder å jämföra :)
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Jag tror inte att dom passar men det kanske går om man gör som "TK_Drac" säger :P
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

du får väll be att få prova först jag vet ej om det är samma men blocket kan ju vara lite annars så den inte passar samt att pinbultarna kan vara olika men säg att du vill prova den innan du köper isånafall prova bara utan kolv å allt om den går trä på och om det ser bra ut.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

fax110 skrev:du får väll be att få prova först jag vet ej om det är samma men blocket kan ju vara lite annars så den inte passar samt att pinbultarna kan vara olika men säg att du vill prova den innan du köper isånafall prova bara utan kolv å allt om den går trä på och om det ser bra ut.
Prova helst med kolv så du ser att kolven inte går för långt upp elr om den inte kommer tillräkligt långt upp :)
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

TK_DRAC skrev:
fax110 skrev:du får väll be att få prova först jag vet ej om det är samma men blocket kan ju vara lite annars så den inte passar samt att pinbultarna kan vara olika men säg att du vill prova den innan du köper isånafall prova bara utan kolv å allt om den går trä på och om det ser bra ut.
Prova helst med kolv så du ser att kolven inte går för långt upp elr om den inte kommer tillräkligt långt upp :)
kan ju vara en ide :P men märker han att cylinder inte ens passar var det ju bara onödigt job att får ditt altting :P att bara prova cylinder tar typ 30sekunder ser det bra ut så kan du sen sätta dit kolven ser det inte bra ut så skiter du i å köpa den
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Alsen »

Ok, tack allesammans! Då ber jag om ett öppet köp :D
Stage6 in my heart <3
NRG POWER <3
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Re: Passar liggande minarellicylinder till piaggiomotor

Inlägg av Dz2 »

Alsen skrev:Hejsan moppefolk!
Är det någon som vet om en cylinder från en liggande minarellimotor passar på en Piaggio Nrg (AC)? En polare försöker nämligen sälja en 70cc till mig, men jag är ganska övertygad om att det är två helt olika motorer, men han påstår det motsatta :P
Ha det tills vidare! 8)
Nej, de passar inte.
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

För det första så är det en Vattenkyld din kompis har som passar till Liggande Minarelli. För det andra så har du en Luftkyld motor som är en piaggio motor.
pruttrick
Varnad

Inlägg av pruttrick »

Även om kolv och block skulle passa (vilket jag tvivlar på) så lär inte avgasröret göra det...
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Daanne skrev:För det första så är det en Vattenkyld din kompis har som passar till Liggande Minarelli. För det andra så har du en Luftkyld motor som är en piaggio motor.
och hur vet du att det är en vattenkyld?? finns ju liggande miarelli med luftkyld motor
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

stunt_pojken^^ skrev:
Daanne skrev:För det första så är det en Vattenkyld din kompis har som passar till Liggande Minarelli. För det andra så har du en Luftkyld motor som är en piaggio motor.
och hur vet du att det är en vattenkyld?? finns ju liggande miarelli med luftkyld motor
Är det inte så att dem liggande är vattenkylda å dem stående luftkylda? elr bara något som jag har fått för mig :?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

TK_DRAC skrev:
stunt_pojken^^ skrev:
Är det inte så att dem liggande är vattenkylda å dem stående luftkylda? elr bara något som jag har fått för mig :?
det är något du fått för dig :wink:
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

cylindertråden
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst