Hejsan moppefolk!
Är det någon som vet om en cylinder från en liggande minarellimotor passar på en Piaggio Nrg (AC)? En polare försöker nämligen sälja en 70cc till mig, men jag är ganska övertygad om att det är två helt olika motorer, men han påstår det motsatta
Ha det tills vidare!
allt passar ju med vissa modifikationer men de borde väl inte va något problem? bara de e samma slaglängd sen kan du ju bara ta va din cylinder å jämföra
du får väll be att få prova först jag vet ej om det är samma men blocket kan ju vara lite annars så den inte passar samt att pinbultarna kan vara olika men säg att du vill prova den innan du köper isånafall prova bara utan kolv å allt om den går trä på och om det ser bra ut.
fax110 skrev:du får väll be att få prova först jag vet ej om det är samma men blocket kan ju vara lite annars så den inte passar samt att pinbultarna kan vara olika men säg att du vill prova den innan du köper isånafall prova bara utan kolv å allt om den går trä på och om det ser bra ut.
Prova helst med kolv så du ser att kolven inte går för långt upp elr om den inte kommer tillräkligt långt upp
fax110 skrev:du får väll be att få prova först jag vet ej om det är samma men blocket kan ju vara lite annars så den inte passar samt att pinbultarna kan vara olika men säg att du vill prova den innan du köper isånafall prova bara utan kolv å allt om den går trä på och om det ser bra ut.
Prova helst med kolv så du ser att kolven inte går för långt upp elr om den inte kommer tillräkligt långt upp
kan ju vara en ide men märker han att cylinder inte ens passar var det ju bara onödigt job att får ditt altting att bara prova cylinder tar typ 30sekunder ser det bra ut så kan du sen sätta dit kolven ser det inte bra ut så skiter du i å köpa den
Alsen skrev:Hejsan moppefolk!
Är det någon som vet om en cylinder från en liggande minarellimotor passar på en Piaggio Nrg (AC)? En polare försöker nämligen sälja en 70cc till mig, men jag är ganska övertygad om att det är två helt olika motorer, men han påstår det motsatta
Ha det tills vidare!
Nej, de passar inte.
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
För det första så är det en Vattenkyld din kompis har som passar till Liggande Minarelli. För det andra så har du en Luftkyld motor som är en piaggio motor.
Daanne skrev:För det första så är det en Vattenkyld din kompis har som passar till Liggande Minarelli. För det andra så har du en Luftkyld motor som är en piaggio motor.
och hur vet du att det är en vattenkyld?? finns ju liggande miarelli med luftkyld motor
Daanne skrev:För det första så är det en Vattenkyld din kompis har som passar till Liggande Minarelli. För det andra så har du en Luftkyld motor som är en piaggio motor.
och hur vet du att det är en vattenkyld?? finns ju liggande miarelli med luftkyld motor
Är det inte så att dem liggande är vattenkylda å dem stående luftkylda? elr bara något som jag har fått för mig
Är det inte så att dem liggande är vattenkylda å dem stående luftkylda? elr bara något som jag har fått för mig
det är något du fått för dig
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"