Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
Man vinner inte så mycket effekt på att byta det... dock kan man få bort den så kallade "ketchup-effekten" om man bytar det. Om du inte vet vad det innebär så är det när moppen blöddrar en jävla massa precis när man drar iväg. Har för mig att det ska finnas någon guide om det här någonstans
Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
Man vinner inte så mycket effekt på att byta det... dock kan man få bort den så kallade "ketchup-effekten" om man bytar det. Om du inte vet vad det innebär så är det när moppen blöddrar en jävla massa precis när man drar iväg. Har för mig att det ska finnas någon guide om det här någonstans
Sånt får jag jääävligt sällan kanske om man gasar-bromsar-gasar-bromsar-gasar-bromsar Och sen drar fullgas o ska köra iväg =) inte annars
Kan de vara att jag är trim kung och har skills på att ställa in föggar? (a)
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
Man vinner inte så mycket effekt på att byta det... dock kan man få bort den så kallade "ketchup-effekten" om man bytar det. Om du inte vet vad det innebär så är det när moppen blöddrar en jävla massa precis när man drar iväg. Har för mig att det ska finnas någon guide om det här någonstans
vet inte vad ni menar när ni säger ketchup effekt men jag menar då absolut inte att mopeden blöddrar massa på låga varv när man säger ketchup effekt. jag menar att först går den på låga varv ett tag sen tvär studsar den upp och all effekten kommer .
typ ................... WHAAAAAAMMMM.
att den blöddrar när du gasar bromsar gasar bromsar osv är ju för att du surar ner den samma sak som om man har en cross moppe och kör på 6an på fullgas när man borde kört på 1 eller 2 och sen växlar ner
Har hållt på med moppar en del nu i ett år.. Och när jag bytt munstycke så har jag ALDRIG bytt lågfarts munstycket utan bara högfarts Sen ställt in den så den går bra rakt igenom hela varvkurvan..
Men hur stor påverkan gör de om man inte bytar lågfarts munstycke? Vinner man mycket effekt? Skadar de med att inte byta?
Man vinner inte så mycket effekt på att byta det... dock kan man få bort den så kallade "ketchup-effekten" om man bytar det. Om du inte vet vad det innebär så är det när moppen blöddrar en jävla massa precis när man drar iväg. Har för mig att det ska finnas någon guide om det här någonstans
vet inte vad ni menar när ni säger ketchup effekt men jag menar då absolut inte att mopeden blöddrar massa på låga varv när man säger ketchup effekt. jag menar att först går den på låga varv ett tag sen tvär studsar den upp och all effekten kommer .
typ ................... WHAAAAAAMMMM.
det tycker jag med ketchup effekt är att den inte har någon effekt på låga varv sen när den kommer upp i varv så drar den iväg som fan