jag har läsnat på att förstöra cyllar nu.... de är för dyrt :S. jag lyckas med att repa alla mina cylindrar jag har haft! så dom slits jävligt fort.... och jag undrar va kan jag göra för fel!? jag kör med 2-3% olja och varmkör varje gång. kör även in cylindrarna lämpligt. tilloch med kolven är repor på lodräta repor på allt. HJÄLP SNÄLLA!!!!
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:jag har läsnat på att förstöra cyllar nu.... de är för dyrt :S. jag lyckas med att repa alla mina cylindrar jag har haft! så dom slits jävligt fort.... och jag undrar va kan jag göra för fel!? jag kör med 2-3% olja och varmkör varje gång. kör även in cylindrarna lämpligt. tilloch med kolven är repor på lodräta repor på allt. HJÄLP SNÄLLA!!!!
bluerider94 skrev:hur långt har dom gått när dom går sönder då?
ja min nya cylinder mhr80r har gått 60 mil ca och den har masvis med repor. org cylindern var full i repor men den skar. och sen min MK cylinder 50cc var full i repor med .
motorbromsning gör jag inge ofta.
För litet munstycke eller dålig bestyckning?
Vad har du för förgasare till MHR, borde vara minst en 21mm för att den ska få rätt kylning för om den går för varmt expanderar kolven och det blir ofta på kolven/cylinderloppet.
bluerider94 skrev:du ska ju aldrig motorbromsa en 2 taktare... men borde ju inte hända något men har du otur så... Har du ställt in den rätt och så då?
okej. jag har en mikuni 28mm med 125 min jet vilket är MKT öfr MKT över halv gas så börjar den sura ner sig. har allså inte bytt munstycke i den. ska köape en ny 24mm
bluerider94 skrev:du ska ju aldrig motorbromsa en 2 taktare... men borde ju inte hända något men har du otur så... Har du ställt in den rätt och så då?
okej. jag har en mikuni 28mm med 125 min jet vilket är MKT öfr MKT över halv gas så börjar den sura ner sig. har allså inte bytt munstycke i den. ska köape en ny 24mm
fattar inte va du ska me så stora förgasare till, de e bara en sport cylinder
det är midrace och jag ska byta till en mindre. har lånat den ja har nu.
beckvall skrev: okej. jag har en mikuni 28mm med 125 min jet vilket är MKT öfr MKT över halv gas så börjar den sura ner sig. har allså inte bytt munstycke i den. ska köape en ny 24mm
det är midrace och jag ska byta till en mindre. har lånat den ja har nu.
MHR 80 Replica är sport cylinder.. inget annat. Bara för de e 80cc betyder inte de att de e midrace. men köp en 21mm ist.
Jag trodde du hade MHR Team men om du har replican så behöver du bara en 21mm jo (: Det kan vara för att den får för mycket bensin oxo. Och 28mm verkar vara lite grovt till den setupen .
Jag trodde du hade MHR Team men om du har replican så behöver du bara en 21mm jo (: Det kan vara för att den får för mycket bensin oxo. Och 28mm verkar vara lite grovt till den setupen .
hihi okej nädu så mkt pengar hadde jag inte ^^ nja jag har haft en 21 och tyckte den va lite klen med den så tror de blir en 24mm
En bild säger mer än 1000 ord. Langa upp bra och tydliga bilder på samtliga kolvar & cylindrar, med en tydlig beskrivning om hur långt var och en gått, och annan info som kan vara intressant.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Robiin937 skrev:
men snälla.... de e sportcyölinder
hihi okej nädu så mkt pengar hadde jag inte ^^ nja jag har haft en 21 och tyckte den va lite klen med den så tror de blir en 24mm
Jo det borde bli bra. Inkör du dina cylindrar då? Om du vill att dom skall vara i perfekt skick och hålla länge så skall du köra 1/2 - 3/4 gas i 500km.
Unlimited Edition skrev:Jag trodde du hade MHR Team men om du har replican så behöver du bara en 21mm jo (: Det kan vara för att den får för mycket bensin oxo. Och 28mm verkar vara lite grovt till den setupen .
Jo det borde bli bra. Inkör du dina cylindrar då? Om du vill att dom skall vara i perfekt skick och hålla länge så skall du köra 1/2 - 3/4 gas i 500km.
jo jag gör det. men ska jag kanske byta ringar?
beckvall skrev: hihi okej nädu så mkt pengar hadde jag inte ^^ nja jag har haft en 21 och tyckte den va lite klen med den så tror de blir en 24mm
jo jag gör det. men ska jag kanske byta ringar?
Du borde ha en rutinkontroll varje 500-1000km och kolla hur kolven ser ut och om den ser dålig ut så är det ju något fel.
På en vass motor är första kolven slutkörd efter 50 mil. Montera grejerna, börja köra lugnt och öka efterhand så du är uppe på maxbelastning efter 1-2 timmar, och se till att justera in förgasaren under den tiden efterhand som du märker hur moppen går. Inkört och klart sedan...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:På en vass motor är första kolven slutkörd efter 50 mil. Montera grejerna, börja köra lugnt och öka efterhand så du är uppe på maxbelastning efter 1-2 timmar, och se till att justera in förgasaren under den tiden efterhand som du märker hur moppen går. Inkört och klart sedan...
Precis kolvringarna kommer ta slut och det kommer läcka komp...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Erik_ skrev:På en vass motor är första kolven slutkörd efter 50 mil. Montera grejerna, börja köra lugnt och öka efterhand så du är uppe på maxbelastning efter 1-2 timmar, och se till att justera in förgasaren under den tiden efterhand som du märker hur moppen går. Inkört och klart sedan...
okej men borde jag byta ringar?
Ja hur länge har du kört med ringarna som är i?
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
-TeddaN- skrev:Precis kolvringarna kommer ta slut och det kommer läcka komp...
Ja hur länge har du kört med ringarna som är i?
dom har gått ca 60 mil sen första start på cylindern och ringarna satt fast nypta på kolven 1 gång... tyckte de gick dåligt så jag fixade till det... slipade lite på kolven