Bil-Tråden - allt snack om Bilar

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Viinika
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viinika »

[quote="chifen"][quote="Viinika"]Finns de veerkligen folk som verkligen hatar ett bilmärke??
Då vill jag att den personen säger vad han hataar med dom bilarna..
För alla bilar ha sina nackdelar och fördelar.. Man kan ju gilla ett bilmärke men hur kan man säga att man hatar den.. Tänk om de bara fanns ett enda märke?? Vad hatar man då??[/quote]

Har verkligen alla märken något bra? Tänk igenom det där lite noggrannare så blir det nog bättre sedan ska du se :) Långt ifrån alla märken har bilar som är top of the line i sina kategorier.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PHZqcKj7jNM&feature=fvw[/youtube] :roll:

Håller med i det du säger med att man ska ha argument till varför ett visst märke eller modell är dålig men alla märken är inte bra. Men de flesta stora märken har ju blivit stora av en anledning.[/quote]

Jo de fattar jag:) Men orkar inte lyssna på folk som säger att dom t.ex hatar volvo och saab. utan att säga varför..
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Viinika skrev:
chifen skrev:
Viinika skrev:Finns de veerkligen folk som verkligen hatar ett bilmärke??
Då vill jag att den personen säger vad han hataar med dom bilarna..
För alla bilar ha sina nackdelar och fördelar.. Man kan ju gilla ett bilmärke men hur kan man säga att man hatar den.. Tänk om de bara fanns ett enda märke?? Vad hatar man då??
Har verkligen alla märken något bra? Tänk igenom det där lite noggrannare så blir det nog bättre sedan ska du se :) Långt ifrån alla märken har bilar som är top of the line i sina kategorier.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PHZqcKj7jNM&feature=fvw[/youtube] :roll:

Håller med i det du säger med att man ska ha argument till varför ett visst märke eller modell är dålig men alla märken är inte bra. Men de flesta stora märken har ju blivit stora av en anledning.

Jo de fattar jag:) Men orkar inte lyssna på folk som säger att dom t.ex hatar volvo och saab. utan att säga varför..
Alla tillverkare har "lyckats" göra sunkmodeller, liksom bra modeller, Ett av volvos absolut sämsta bilar all time high var 300-serien och Volvo 66. Förbannade Daf var vad det var, Tidiga S**b 99 var riktiga skunkar dem med. Hur usel motor som helst. Någon sketen Triumph-motor var det, och S**Bs V4 är egentligen en fordmotor den med.

BMW **02 var en riktiga skunkar dem med. på VW-sidan kan bl.a. Jettan ställas upp i det garaget. rostade som fan. Alfa rostade som Gevalia kaffeburkar ungefär, men var skitroliga att köra - innan dem rostade bort.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

chifen skrev:*text*

Nu står 525an hemma. =)

Fick med massor med delar, nya vinter och sommar däck på alu, en sparco ratt med rattnav och lite andra saker. Ny koppling och nya bromsar runt om.
Ska slänga i en ny kamrem i den sen jääävlar!

Säg till om du är sugen på en svart skinninredning i perfekt skick, denna ska ur och så ska det i med 2 sportstolar. Även om du är sugen på något annat till E34 då den ska rensas.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Sorry att jag avbryter eran konversation :P
Men hur mycket hk har en SAAB 9-5 2.0 T (original(ej combi)) ?? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

DEA!! skrev:Sorry att jag avbryter eran konversation :P
Men hur mycket hk har en SAAB 9-5 2.0 T (original(ej combi)) ?? :)
175 skulle jag tro, eller 210.. ska leta upp det nu :D

edit: kan va 150 också :oops: med ett litet t i slutet är det 150 iaf :P

edit2: tänkte på 9-3... 9-5 2.0t har 150 hk :)

henry: bilder är alltid trevligt ;)
Senast redigerad av Tuta den 15 januari 2010, 22:34, redigerad totalt 1 gånger.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Aa kolla upp det :D
Men om man chip-trimmar dom med steg-3, hur mycket hk får dom då?
:roll:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Tuta skrev: henry: bilder är alltid trevligt ;)
Hahaha, nä. Sunkigaste skrot jag ägt så det blir inga bilder. Kanske kommer upp bilder från när den brukas! ;)
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Henry skrev:
Tuta skrev: henry: bilder är alltid trevligt ;)
Hahaha, nä. Sunkigaste skrot jag ägt så det blir inga bilder. Kanske kommer upp bilder från när den brukas! ;)
herregud..... då skulle ni ha sett en del bilar man har sett över genom åren........ renorveringsobjekt med behov av att byta kvadratmetervis med plåt i, mm
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

chifen skrev:Det är ju mekanisk på a4 (torsendiff) och den funkar mycket bra :) Om du tittat på a3 så har den haldex. Men a4 funkar fint och fyrhjulsdriften funkar kanon, den driver ju konstant på alla fyra men om du inte behöver fyrhjulsdrift vet jag inte om jag vill rekomendera det heller, spec inte om det är förstabilen. Det drar ju mer soppa med fyrhjulsdriften, vilket är värt att tänka på så skatten kommer vara högre den med.

Det är separata tändspolar så blir ju 4 ställen att täta och de sitter ju under en kåpa också. Värt att tänka på är att inte bara skylla själva toppen på spolen utan även se till att det inte kommer ner något vatten i hålet.
så är det i allfal inte på våran 08'a a4a med gamla chassit/motor (b7) trycker jag fullgas så spinner den bara bak
Viinika
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viinika »

[quote="DEA!!"]Aa kolla upp det :D
:roll:[/quote]

Beror på vart du kollar :P
Finns väl olika tror jag. Speedparts.se, Nordic och Trollspeed :P
Du kan kolla på deras hemsidor :)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

DEA!! skrev:Aa kolla upp det :D
Steg 3 är inte bara ett chip. En steg 3 chipning är ett chip anpassat för steg 3 som innehåller lite fler uppgraderingar. Steg ett är ju chipningen enbart, steg 2 är vanligtvis med catback avgas och steg 3 hela avgassystemet inkl downpipe och friare andningsvägar. Det skiljer såklart mellan olika bilar vad stegen är för något. Men om vi tar de vanliga bilarna (Saab 2.0t, s40 2.0t etc.) brukar det vara något sånt

Men steg 3 på en 2.0t 150hk borde du väl hamna på runt ~230 kanske
fax110 skrev: så är det i allfal inte på våran 08'a a4a med gamla chassit/motor (b7) trycker jag fullgas så spinner den bara bak
Finns inte en audi som bara driver bak. Den som ligger närmast till det är ju r8 som har 70% av drivningen på bakhjulen. Torsendiffen som sitter där har permanent drivning både fram och bak men en torsendiff är gjort så att den skickar mer kraft dit det finns mest fäste. Att det spinner bak är inget konstigt men det spinner nog fram också ska du se, att bakvagnen kastar ut trots att det spinner fram är vanligt :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Tjena!
Har några frågor om Volvo, och som sagt så är det många Volvokunniga där ute. :)

Har sett att det är många Volvobilar som bara driver på ett hjul bak, oftast höger. Menar då bilar som 240 och 740. Varför är det så?
Sen undrar jag också vad som menas med svetsad diff. Vet såklart vad en diff är men undrar varför/vart/hur man svetsar.

Mvh Jonthe
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

dom spinner bara på 1 hjul pga en kass diff...

man svetsar dom små kugghjulen alltså inre diffhjulet. svårt att förklara... då har man lika mycke drift på båda hjulen = kul när man ska sladda
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

kallepalle skrev:dom spinner bara på 1 hjul pga en kass diff...

man svetsar dom små kugghjulen alltså inre diffhjulet. svårt att förklara... då har man lika mycke drift på båda hjulen = kul när man ska sladda
jaha, så man svetsar alltså för att den ska få drift på båda hjulen ? Trodde det va för att man ska få den stabilare/bättre på något sett. :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Vadå kass diff?
Det är väl snarare en svetsad diff som är kass.
PM!

Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

det beror på ändamålet. jag som person gillar att sladda, och då är svetsad diff mycket härligare.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Dom spinner inte på 1hjul pga en kass diff... De enhjular pga att det är en öppen diff. Dvs inget som spärrar diffen och gör att den driver på båda hjulen. De allra flesta bilarna har en öppen diff och det funkar ju till vanlig körning. Det rycker inte och jävlas som med en svetsad diff eller för hårt åtspänd lamelldiff etc och det är billigt. Sedan finns det även lite "tuffare" öppna diffar med som diffar lite oftare och det beror lite på hur det ser ut i diffen, antal kugg och utforming som gör det då. Men om det ena hjulet går mycket tyngre kommer den ändå att enhjula.

Det är alltså inte bara volvos som gör det ;)

Agadiff anser jag som helt kasst! Går knappt att använda om man brukar bilen dagligen då den kommer tugga i kurvor om man inte sladdar och om du har olika mönsterdjup på däcken när du svetsdiffar kommer bilen att dra åt antingen höger eller vänster beroende på vilket hjul som har minst mönster. Det beror ju på att bägge hjulen alltid tvingas snurra lika fort = En riktigt kass diff! Det äter också upp drivaxlar pga blir så höga påfrestningar när den börjar tugga och även bakaxeln kan rasa. Ska man sladda är svetsdiff kul men användbart? Njaaae. Hur man gör har ju kallepalle redan berättat lite om. Man svetsar helt enkelt ihop dreven som skickar kraften mellan hjulen och på så sätt blir diffen stum och driver bägge hjul hela tiden.

Att föredra är ju en riktig LSD diff som spärrar när det behövs och inte tvingar hjulen att snurra exakt lika fort. Funkar kanon när man ska svänga i vanliga fall och spärrar när man kastar ut bakvagnen/fastnar så båda hjulen driver (skiljer hastigheten för mycket mellan hjulen så börjar diffen att spärra så bägge hjulen driver). Sedan finns det ju en hel massa olika såna diffar med några exempel är lamelldiff, viskodiff, slungdiff, ediff.

Bilen min har ju öppen diff, vilket märks när man kör på rakor och i vissa kurvor när man kör lite fegt så enhjular den och det börjar spinna men om man bara går på gasen i en kurva så kastar den ju ut bakvagnen så att sladda med öppen diff går ju fint :) Men att hålla lika långa och breda ställ som med en bil med bromsad diff går ju inte, tyvärr.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

chifen skrev:
DEA!! skrev:Aa kolla upp det :D
Steg 3 är inte bara ett chip. En steg 3 chipning är ett chip anpassat för steg 3 som innehåller lite fler uppgraderingar. Steg ett är ju chipningen enbart, steg 2 är vanligtvis med catback avgas och steg 3 hela avgassystemet inkl downpipe och friare andningsvägar. Det skiljer såklart mellan olika bilar vad stegen är för något. Men om vi tar de vanliga bilarna (Saab 2.0t, s40 2.0t etc.) brukar det vara något sånt

Men steg 3 på en 2.0t 150hk borde du väl hamna på runt ~230 kanske
fax110 skrev: så är det i allfal inte på våran 08'a a4a med gamla chassit/motor (b7) trycker jag fullgas så spinner den bara bak
Finns inte en audi som bara driver bak. Den som ligger närmast till det är ju r8 som har 70% av drivningen på bakhjulen. Torsendiffen som sitter där har permanent drivning både fram och bak men en torsendiff är gjort så att den skickar mer kraft dit det finns mest fäste. Att det spinner bak är inget konstigt men det spinner nog fram också ska du se, att bakvagnen kastar ut trots att det spinner fram är vanligt :)
enligt hand boken så känner den av på väglaget och gasen hur mycket och vart den skall driva? så detta stämmer inte? och då är ju våran 4x4 på våran 08 trasi :O om pappa trycker fullt när jag står bredvid spinner den bak och jobbar sig fram me framhjulen och anti spinnet träder i kraft och så sticker bilen iväg men jag hallucinerar väll :O
Senast redigerad av fax110 den 19 januari 2010, 23:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

chifen skrev:

Dom spinner inte på 1hjul pga en kass diff... De enhjular pga att det är en öppen diff. Dvs inget som spärrar diffen och gör att den driver på båda hjulen. De allra flesta bilarna har en öppen diff och det funkar ju till vanlig körning. Det rycker inte och jävlas som med en svetsad diff eller för hårt åtspänd lamelldiff etc och det är billigt. Sedan finns det även lite "tuffare" öppna diffar med som diffar lite oftare och det beror lite på hur det ser ut i diffen, antal kugg och utforming som gör det då. Men om det ena hjulet går mycket tyngre kommer den ändå att enhjula.

Det är alltså inte bara volvos som gör det ;)

Agadiff anser jag som helt kasst! Går knappt att använda om man brukar bilen dagligen då den kommer tugga i kurvor om man inte sladdar och om du har olika mönsterdjup på däcken när du svetsdiffar kommer bilen att dra åt antingen höger eller vänster beroende på vilket hjul som har minst mönster. Det beror ju på att bägge hjulen alltid tvingas snurra lika fort = En riktigt kass diff! Det äter också upp drivaxlar pga blir så höga påfrestningar när den börjar tugga och även bakaxeln kan rasa. Ska man sladda är svetsdiff kul men användbart? Njaaae. Hur man gör har ju kallepalle redan berättat lite om. Man svetsar helt enkelt ihop dreven som skickar kraften mellan hjulen och på så sätt blir diffen stum och driver bägge hjul hela tiden.

Att föredra är ju en riktig LSD diff som spärrar när det behövs och inte tvingar hjulen att snurra exakt lika fort. Funkar kanon när man ska svänga i vanliga fall och spärrar när man kastar ut bakvagnen/fastnar så båda hjulen driver (skiljer hastigheten för mycket mellan hjulen så börjar diffen att spärra så bägge hjulen driver). Sedan finns det ju en hel massa olika såna diffar med några exempel är lamelldiff, viskodiff, slungdiff, ediff.

Bilen min har ju öppen diff, vilket märks när man kör på rakor och i vissa kurvor när man kör lite fegt så enhjular den och det börjar spinna men om man bara går på gasen i en kurva så kastar den ju ut bakvagnen så att sladda med öppen diff går ju fint :) Men att hålla lika långa och breda ställ som med en bil med bromsad diff går ju inte, tyvärr.
vilken av dom diffarna är bäst att drifta med ? :D
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

fax110 skrev: enligt hand boken så känner den av på väglaget och gasen hur mycket och vart den skall driva? så detta stämmer inte? och då är ju våran 4x4 på våran 08 trasi :O om pappa trycker fullt när jag står bredvid spinner den bak och jobbar sig fram me bakhjulen men jag hallucinerar väll :O
Det handboken säger är ju just det att drivningen skickas dit den behövs, bara förskönat. Precis som alla andra handböcker till bilar eller vad det nu är för vara :) Går du på hårt på gasen och väglaget är lite halt så skickar den ju mer kraft bakåt, för det är ju där man behöver mest kraft vid acceleration. Vikten lägger sig över bakhjulen när man accelererar och därför skjuter det på bäst att ha mest kraft bak. Men bara för att den driver bak betyder det inte att den inte driver fram, väldigt stor skillnad där :) Det finns inte EN ENDA audi som är enbart bakhjulsdriven.

Jag har inte sagt något emot att det spinner bak, förstår inte vad du går loss för... Den är permanent 4hjulsdriven och det sitter en torsendiff där, vare sig du vill det eller inte. Kan lova dig att den driver fram även när det spinner bak :)

Bmw e34 Fix & Renovering
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

chifen skrev:
fax110 skrev: enligt hand boken så känner den av på väglaget och gasen hur mycket och vart den skall driva? så detta stämmer inte? och då är ju våran 4x4 på våran 08 trasi :O om pappa trycker fullt när jag står bredvid spinner den bak och jobbar sig fram me bakhjulen men jag hallucinerar väll :O
Det handboken säger är ju just det att drivningen skickas dit den behövs, bara förskönat. Precis som alla andra handböcker till bilar eller vad det nu är för vara :) Går du på hårt på gasen och väglaget är lite halt så skickar den ju mer kraft bakåt, för det är ju där man behöver mest kraft vid acceleration. Vikten lägger sig över bakhjulen när man accelererar och därför skjuter det på bäst att ha mest kraft bak. Men bara för att den driver bak betyder det inte att den inte driver fram, väldigt stor skillnad där :) Det finns inte EN ENDA audi som är enbart bakhjulsdriven.

Jag har inte sagt något emot att det spinner bak, förstår inte vad du går loss för... Den är permanent 4hjulsdriven och det sitter en torsendiff där, vare sig du vill det eller inte. Kan lova dig att den driver fram även när det spinner bak :)
haha ja då förstå ja ja gick inte riktigt lös. jag bara missförstod vad du mena och allting gick inte ihop riktigt så jag blev mer som ett fråge tecken än en liten pojke som går lös :P my bad
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ska man tro att saab klarar sig nu då? nu har iaf GM och Spyker gått ut med att det är gjort en överenskommelse, Spyker ska köpa saab.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

kallepalle skrev:ska man tro att saab klarar sig nu då? nu har iaf GM och Spyker gått ut med att det är gjort en överenskommelse, Spyker ska köpa saab.
det hoppas jag verkligen :D
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Bild
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

är det ingen som kör bil på isen, nu när det är så många frusna sjöar :D

har en 745 som man har lite roligt me :D :wink:
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

kallepalle skrev:ska man tro att saab klarar sig nu då? nu har iaf GM och Spyker gått ut med att det är gjort en överenskommelse, Spyker ska köpa saab.
Så jävla gött! :D
Älskar Saab, riktigt sköna bilar.
Får fan hoppas att det blir en överenskommelse annars.. nånting :o :lol:
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Derbi_senda93 skrev:
Så jävla gött! :D
Älskar Saab, riktigt sköna bilar.
Får fan hoppas att det blir en överenskommelse annars.. nånting :o :lol:
klicka länken jag skicka då!! ;)

Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Jätte roligt för saab att dom räddas! själv tycker jag dom kan packa ihop eller vad säger ni? :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

S**blar vad skönt! Nu tycks affären vara spykad
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

http://www.nordlys.no/motormagasinet/article5028944.ece
Stackars jävel, säger jag bara. Han måste ha fått sitt livs dos otur på en gång.
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Tjena tänkte höra vad ni tror jag får för min 240GLT -80

För ni som inte vet så är det en mycket udda modell av 240 för det är den första modellen med fyrkantiga lyktor men med lika sned front som på dom gamla 240isarna.

Det är även den enda 240 modellen som har en b23**(Vet inte va de är för bokstäver där) och då är det en insprutare så den levererar 142hk.

Det är näst intill helt nyrenoverad motor på den och 99% rostfri, har stått inne i en halv varm lada i många år. Den är även mycket fin i lacken.

Så vad tror ni jag kan få för den?

Har fått ett bud på 10k av en gubbe som bara ville ha den.
Ska jag sälja den till han för det priset?

MVH
Full speed spara tid!!:D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

LinuSuniL skrev:Tjena tänkte höra vad ni tror jag får för min 240GLT -80

För ni som inte vet så är det en mycket udda modell av 240 för det är den första modellen med fyrkantiga lyktor men med lika sned front som på dom gamla 240isarna.

Det är även den enda 240 modellen som har en b23**(Vet inte va de är för bokstäver där) och då är det en insprutare så den levererar 142hk.

Det är näst intill helt nyrenoverad motor på den och 99% rostfri, har stått inne i en halv varm lada i många år. Den är även mycket fin i lacken.

MVH
Den ligger mellan 10-15K i normalt bruksskick, och jag skulle föreslå att du tar det budet.
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Skåningens-handelsbod skrev:

MVH
Den ligger mellan 10-15K i normalt bruksskick, och jag skulle föreslå att du tar det budet.
Då gör jag nog det men med tanke på att jag har lackt ner mer än 10k på bara motorn så känns det som en förlust för mig. Men det är ju pengar man aldrig kan få igen så.
Full speed spara tid!!:D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

LinuSuniL skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:

MVH
Då gör jag nog det men med tanke på att jag har lackt ner mer än 10k på bara motorn så känns det som en förlust för mig. Men det är ju pengar man aldrig kan få igen så.
Den ENDA 240:n som dragit upp i pris är -75 års modell, och det beror på att den inte berörs av avgasnormerna som kom -76.
Samt 242 GT som inbringar närmast fantasibelopp i priser. typ 50k och så vidare.

Gav själv 12500 för en -87 års modell så 10K är bra för en -80.
Det skall vara MYCKET till för att den skall vara värd mer, typ rätt prominens (alltså en äckligt bra ägarhistoria med buntvis med kändisar, mm), extremt ovanlig version, mm. och då talar vi om riktigt udda fåglar.
Senast redigerad av nippertippan den 19 mars 2010, 19:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Uttelito
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Uttelito »

Håller på och fiflar med service lampan på bilen, den ska släckas tills imorn, inte så svårt att släcka den tydligen heller :)
Man får va som man e när man inte blev som man skulle.
Skriv svar