nicasil släp när man porta

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
lill_Roffe
Elmoped
Kontakt:

nicasil släp när man porta

Inlägg av lill_Roffe »

tja en polare portade en blue saphire cylinder och det blev nicasil släpp precis i avgasporten tänkte kolla om det har hänt för nån utav er eller om jag kan porta min blue saphire :P utan att jag behöver oroa mig för något om det kan ske bara var något fabriksfel på min polares cylinder ;)
beta rr50 ska det va;)
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

Är ni kunniga inom portningens arbetet då?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Risken finns alltid. Nikasilet är känsligt skit.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
lill_Roffe
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av lill_Roffe »

Daanne skrev:Är ni kunniga inom portningens arbetet då?
han som portar åt mig har riktigt verktyg och har portat förr han är ingen superexpert på det man han är jävligt duktig :)
beta rr50 ska det va;)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

lill_Roffe skrev:
han som portar åt mig har riktigt verktyg och har portat förr han är ingen superexpert på det man han är jävligt duktig :)
och din kompis gjorde det sj? eller gjorde han det också hos honom du tänkte göra det hos?
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
lill_Roffe
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av lill_Roffe »

bluerider94 skrev:
lill_Roffe skrev:
och din kompis gjorde det sj? eller gjorde han det också hos honom du tänkte göra det hos?
han gjorde det själv och det är även han som ska göra min portning :P han har portat många nicasil cylindrar bara det att det att det släppte i den här barikit cylindern så jag undrar ifall det har är någon annan som har råkat ur för samma problem?

han har portat min motorblock han som ska fixa cylindern och det är dom fetaste portarna jag har sett iallafall kan nog fixa

http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=99581 här är hela mitt projekt men har ingen bild på motorn :(
beta rr50 ska det va;)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Olika cylindrar har olika kvalité på sitt nicasil. Det bästa ni kan göra är att porta ner där nicasilet släppte och forma om porten så den passar det.
Användarens profilbild
lill_Roffe
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av lill_Roffe »

Rexxy skrev:Olika cylindrar har olika kvalité på sitt nicasil. Det bästa ni kan göra är att porta ner där nicasilet släppte och forma om porten så den passar det.
ok.
beta rr50 ska det va;)
Låst