Sachs skrev:har sett folk som stuntat utan att hålla in gashantaget och den har fortfarande hållt samma hastighet, är det nåt man gör med hantaget så att det inte åker tillbaka då?
Sachs skrev:har sett folk som stuntat utan att hålla in gashantaget och den har fortfarande hållt samma hastighet, är det nåt man gör med hantaget så att det inte åker tillbaka då?
HAHAHAHAHAHA
Allt löser sig med våld ..
Gör det inte det. Så var det trasigt från början.
tror dom skruvar upp tomgången så kan dom köra utan händer
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
nä de har ofta skit hög tomgång
kallas semestergas/frysgas. många jag har pratat med kör iaf med det.t ja dom har hög tomgång, men inte nog hög för att åka i de hastigheter som vissa kör nohanded wheelie
frysgas innebär att om du vrider på gashandtaget så åker inte gasen tillbaka om du släppar, utan du måste vrida tillbaka den själv.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kotti skrev:varför är det lättare att gå upp på bakhjulet om man har höjning?
har funderat ett tag o det borde ju va tvärtom ?
tyngdpunkten höjs....
kallepalle skrev:kallas semestergas/frysgas. många jag har pratat med kör iaf med det.t ja dom har hög tomgång, men inte nog hög för att åka i de hastigheter som vissa kör nohanded wheelie
frysgas innebär att om du vrider på gashandtaget så åker inte gasen tillbaka om du släppar, utan du måste vrida tillbaka den själv.
de har inte så hög tomgång. de håller balans. o på cross me bromsen.
mvh//aLEx
Någon som vill ha invite till LOCKERZ? PM:a E-mail
kotti skrev:varför är det lättare att gå upp på bakhjulet om man har höjning?
har funderat ett tag o det borde ju va tvärtom ?
tyngdpunkten höjs....
kallepalle skrev:kallas semestergas/frysgas. många jag har pratat med kör iaf med det.t ja dom har hög tomgång, men inte nog hög för att åka i de hastigheter som vissa kör nohanded wheelie
de har inte så hög tomgång. de håller balans. o på cross me bromsen.
vad jag förstår så blir det svårare att dra upp på bakhjulet med höjjning men väl uppe så blir det lättare? jag tycker iaf att tyngdpunkten borde flyttas till mitten vilket gör att du inte slår över lika lätt. men jag kanske är ute och cyklar nu eller?
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:vad jag förstår så blir det svårare att dra upp på bakhjulet med höjjning men väl uppe så blir det lättare? jag tycker iaf att tyngdpunkten borde flyttas till mitten vilket gör att du inte slår över lika lätt. men jag kanske är ute och cyklar nu eller?
är det bara jag som blir väldigt svettig av att köra på bakhjul å sånt längre stunder ? crossmoppe då. har ju knappats gasres så man får ju rycka å massor sån skit
stunt_pojken^^ skrev:håller med man blir faktsikt rätt varm av att "stunt" efter etttag fast man "bara" kör moppe lite konstigt
fast sen kan det även vara för att jag försöker att bära heltäckande kläder så mycket som de går, såg en ganska så otäck vurpa av en polare häromdagen han ska vara glad att han hade jeans, ngt crossskydd på magen å hjälm för han slog i det mesta där, samt bröt ett revben och fick en spricka i armen. hade han inte haft hjälm hade han faceplantat också. elr han gjorde ju de men hjälmen tog smällen.
Honkan skrev:Tja, har börjat stuntat lite grann, har ingen ultimat hojj, men vad fan gör det!:)
Har ni något tips på nybörjar stunt förutom trick när man stegrar?
Alla saker man gör är ju Ett slags "Trick" men när du har hittat balans och kan köra helt rakt på bakan hur länge som hälst så kan det ju vara dags att börja träna på ringar! ,sen är det bara att träna!
lycka till!
Tja,har blivit sjukt sugen på att börja stunta med scooter eftersom jag prövade en polares originala vivacity och dra lite på bakhjulet och det gick ju sjukt lätt jämfört med en original typhoon jag hade en gång i tiden.Så jag undrar lite vad som passar mig och vill helst ha något med bra kvalite' så kom med förslag bara!
Behöver man ändra oljepickupen på en 4-taktare för att den inte skall skära ihop om man wheelar långt? Man behöver ju det på större motorer, men hur är det med mopparna?
hallå! Very Happy
tänkte fråga vad ni tycker man ska köpa å börja stunta med? jag hade tänkt mig Rieju drac eller Derbi Senda men vill helst ha AM6 motorn. tack på förhand
Smile
PS: har kört moppe i snart tre år så jag kan köra på bakhjluet lite.. å vill börja stunta då jag blivit av med lämpet å ej kan ta körkort.
yamahadt55 skrev:hallå! Very Happy
tänkte fråga vad ni tycker man ska köpa å börja stunta med? jag hade tänkt mig Rieju drac eller Derbi Senda men vill helst ha AM6 motorn. tack på förhand
Smile
PS: har kört moppe i snart tre år så jag kan köra på bakhjluet lite.. å vill börja stunta då jag blivit av med lämpet å ej kan ta körkort.
Jag stuntar med en ostrypt gilera smt som gör ca 60 med 11/53 å den går ganska bra:D bara att ja måsta sto still nästan får att få upp den på b-hjulet men sen kan jag no dra lätt ti 5:an om jag vill
Smile
Jag stuntar med en ostrypt gilera smt som gör ca 60 med 11/53 å den går ganska bra:D bara att ja måsta sto still nästan får att få upp den på b-hjulet men sen kan jag no dra lätt ti 5:an om jag vill
Smile
Tycker du ska satsa på beta rr sm / Derbi Senda, Rieju är jävla tunga fram som gör hela proceduren svårare. Om du vill köra mycket meka lite är nog och föredra Derbi(piggiao) motorn då den är lite snällare än am6an, men den funkar också väldigt bra. Glhf