Skulle behöva lite hjälp med att koppla in neon, jag vet hur man ska koppla om man tar ström från batteriet men då kan ju vem som helst slå på neonet, så jag skulle behöva hjälp om hur man kopplar via startlåset. Är det bara en kabel från startlåset som jag ska seriekoppla i eller? isåfall vilken färg?
Tack!
till t-låset ska de iaf gå in en kabel från batteriet, och sedan går de ut en massa kablar som ger ström vid tändning, så de är bara att skruva loss tändningslåset och kolla om du hittar ett gäng med kablar som ser ut att gå ut från låset, sen tar du bara en multimeter och mäter vid på och avstängd tändning så ser du om de är rätt kabel.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:till t-låset ska de iaf gå in en kabel från batteriet, och sedan går de ut en massa kablar som ger ström vid tändning, så de är bara att skruva loss tändningslåset och kolla om du hittar ett gäng med kablar som ser ut att gå ut från låset, sen tar du bara en multimeter och mäter vid på och avstängd tändning så ser du om de är rätt kabel.
Tack!
Senast redigerad av MinikeV den 14 januari 2010, 16:35, redigerad totalt 1 gånger.
Tja, sitter i slöjdsalen på skolan nu och ska precis påbörja bygget av en crosspall.
Men har ingen aning om hur långt det är mellan svingens ändar.
DNS Sving
Mackglykol ska blandas 50/50 för att hålla för maximal kyla.
De är bara att gå o köpa dig en dunk, brukar finnas 1 liters eller 4 liters att välja på. Sen går du hem och tar en lämplig hink eller nå och häller i all glykol i den. Sen fyller du på glykoldunken med vatten, och häller sedan i vattnet tillsammans med glykolen så har du 50/50. De som blir över heller du tillbaka i dunken eller tar en annan större om du inte gjort av med så mycke.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Jag skulle behöva ett elschema till min Derbi x-treme 06. Jag har just kopplat i min blackbox (med fjärrkontroll) men jag kopplade visst lite fel vid strömlåset för batteriet blev tomt... Har tyvärr ingen "el penna" så ja kan inte se vilken sladd det ska vara :/
hur många varv ut är era tomgångsskruvar på ett ungefär?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
har Derbi drd racing strypt cdi box ?
känns som det i nedförsbackar men är inte säker.
och om den är strypt kan man strypa av den eller måste man köpa en ny?
guth skrev:hur många varv ut är era tomgångsskruvar på ett ungefär?
guth min tomgångsskruv är mellan 2 1/2 till 4 varv är inte helt säker var ett tagsen jag ställde i den men prova dig fram.
jag har en drd racing så det kan vara lite olika med tanke på att dom 17,5 mm förgasare.
men testa hoppas du får rätt på det
guth min tomgångsskruv är mellan 2 1/2 till 4 varv är inte helt säker var ett tagsen jag ställde i den men prova dig fram.
jag har en drd racing så det kan vara lite olika med tanke på att dom 17,5 mm förgasare.
men testa hoppas du får rätt på det
okej tack ville bara veta på en ungefär!
näädå, är en 17,5a jag snackar om
EDIT: tack den startade as lätt efter jag skruvat in !