Derbi drd pro problem, profs hjälp tack!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
derbirace
Varnad

Derbi drd pro problem, profs hjälp tack!!

Inlägg av derbirace »

:shock:

ska köpa moped nu och har gått och blivit kär i Derbi drd pro white, och det är inte lönt ni säger att jag ska trimma den för det kommer jag inte, min pappa är benhård så det kommer inte ens på tala.

men har hört av vissa vänner att den går väldigt dåligt orginal, men skit bra med trim. vilket är riktigt dåligt för mig ju. så min fråga är om den går dåligt på axx och toppfart eller är det bara mina kompisar som är avundsjuka! seriös hjälp sökes....

ni kan även komma med förslag på andra moppar, bryr mig inte om de går bra trimmat, bryr mig mer om design, och den går bra orginal!!

god jul till alla er på twostrokerider! 8)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

Derbi xtreme från 06 och frammåt (nya Derbi motorn) går riktigt bra! axxar ifrån alla dina kompisar med AM6 motor (sålänge de kör orginal) och toppfarten är som de flesta eu mopeder runt 50. sätter du på ett 14 drev fram gör den 55-60 men fortfarande bra axx. + att det är J*vligt starka orginal så du kör ju på 6an i alla backar i princip

Och ja.. drd pro går dåligt orginal men sjukt bra trimmade.
om du inte får trimma skulle jag välja en nyare xtreme 08 eller 09 så de inte har hunnit att bli slutkörda :P visst går det att köra slut dem på 1 säsong om man bara vill men ofta kan du hitta 07-09 med lite mil på mätaren om du inte har tänkt att köpa en helt ny.
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

Drd pro toppar cirka 40km/h org :)

Skulle hellre satsat på en Derbi Senda som går cirka 55km/h och axxar rätt så bra. 8)
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

bluerider94 skrev:Derbi xtreme från 06 och frammåt (nya Derbi motorn) går riktigt bra! axxar ifrån alla dina kompisar med AM6 motor (sålänge de kör orginal) och toppfarten är som de flesta eu mopeder runt 50. sätter du på ett 14 drev fram gör den 55-60 men fortfarande bra axx. + att det är J*vligt starka orginal så du kör ju på 6an i alla backar i princip

om du inte får trimma skulle jag välja en nyare xtreme 08 eller 09 så de inte har hunnit att bli slutkörda :P visst går det att köra slut dem på 1 säsong om man bara vill men ofta kan du hitta 07-09 med lite mil på mätaren om du inte har tänkt att köpa en helt ny.
DRD pro går inte dåligt orginal så vitt jag vet, inte sämmre än någon annan orginal moped...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

-TeddaN- skrev:
bluerider94 skrev:Derbi xtreme från 06 och frammåt (nya Derbi motorn) går riktigt bra! axxar ifrån alla dina kompisar med AM6 motor (sålänge de kör orginal) och toppfarten är som de flesta eu mopeder runt 50. sätter du på ett 14 drev fram gör den 55-60 men fortfarande bra axx. + att det är J*vligt starka orginal så du kör ju på 6an i alla backar i princip

DRD pro går inte dåligt orginal så vitt jag vet, inte sämmre än någon annan orginal moped...
De går jäkligt dåliga original med en förgasar strypning , "blind tarm" och en vanlig plugg i röret. Detta gör så att mopeden toppar cirka 40km/h org.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Daanne skrev:
-TeddaN- skrev:

De går jäkligt dåliga original med en förgasar strypning , "blind tarm" och en vanlig plugg i röret. Detta gör så att mopeden toppar cirka 40km/h org.
Det har då inte mina kompisars gjort, dock har dom inte haft förgasare strypningen då...
Holmstrom_93
Elmoped

Inlägg av Holmstrom_93 »

Om du nu inte får/kommer trimma så satsa på en Rieju smx power up, kan lova att du kommer inte bli besviken ;)
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Satsa på en Derbi Senda Xtreme nyare årsmodell. Min -03a va riktigt stark, drog de flesta originalmoppar även fast jag hade en kuggs större framdrev och den hade gått runt 900 mil 8)

Satsa på en sån, den är riktigt snygg original och blir ännu snyggare med styling och går riktigt bra i motorn original! ;)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

jag drog ju alexander lätt som fan när bådas va orginal

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
derbirace
Varnad

Inlägg av derbirace »

fan jag som hade blivit så kär i den mopeden, fan var kasst 40 km i timmen......

en Derbi drd racing då? går den bättre? vad är skillnaderna. vill bara inte trimma drd eftersom den sjunker i värde då! :wink:
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

derbirace skrev: vill bara inte trimma drd eftersom den sjunker i värde då! :wink:
Varför skulle den göra det? Är du ingen klåpare är det inte så svårt att återställa den sen, eller hur?

Vill du ha en moped som är stark org ska du ha Xtreme eller X-race, ingen annan.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

de går inte i 40! det går 45 minst.. asså som alla andra eu mopeder gör orginal.. det skiljer TYP 5 km på olika mopeder.. men kan säga att xtremen accar sjukt mkt bättre då de har större drev bak och avstämt rör orginal

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
derbirace skrev: vill bara inte trimma drd eftersom den sjunker i värde då! :wink:
Varför skulle den göra det? Är du ingen klåpare är det inte så svårt att återställa den sen, eller hur?

Vill du ha en moped som är stark org ska du ha Xtreme eller X-race, ingen annan.
Sen vet vi ju inte om han är en klåpare ? ^^

Men de är skitfå som vill köpa trimmat, för sanningen är ju att dom flesta tyvärr är klåpare och köper man trimmat så riskerar man både de ena och de andra...

OnT: Pron går ca 50 original, laglig fart, och med lite halvtaskigt acc. Går lite segare än x-treme. Men de är lätt att få pron att gå fortare och med bättre acc eftersom den både har plugg och förgasarbricka.

När ja hade plockat dom och bestyckat upp så fick ja upp min gamla drd pro i ca 65 ärliga på plan mark med hyfsat acc. Kirrar du sen lite lättare drev så accar den ännu bättre och går nästan i laglig fart ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
alexanderfinnsbo
Svårstartad skrothög

Inlägg av alexanderfinnsbo »

Finns nog ingen moped som går så dåligt som DRD PRO original kan ja säga...
derbirace
Varnad

Inlägg av derbirace »

:roll:

om det hade varit upp till er nu då, och ni inte skulle köra trimmat, ha en snygg moped och så vidare, hade ni tagit den. låter lite overkligt att den bara skulle gå 40? :S

med handen på hjärtat vad hade ni gjort? :roll:
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

köpt en xtreme och lagt ut dom pengarna som är skillnad i pris på drd pro och xtreme på styling och fått xtremen riktigt snygg!

alexanderfinnsbo
Svårstartad skrothög

Inlägg av alexanderfinnsbo »

aja om du inte ska trimma hade ja inte köpt en DRD. Det är det ända ja kan säga, ska inte uttala mig om andra moppar som ja inte har ngn aning om :roll:
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

bluerider94 skrev:köpt en xtreme och lagt ut dom pengarna som är skillnad i pris på drd pro och xtreme på styling och fått xtremen riktigt snygg!
Exakt! ;)
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

Derbi_senda93 skrev:
bluerider94 skrev:köpt en xtreme och lagt ut dom pengarna som är skillnad i pris på drd pro och xtreme på styling och fått xtremen riktigt snygg!
Exakt! ;)
Det är nog det smartaste för en xtreme kan bli sjukt snygg med rätt styling :wink:
Derbi Drd Racing<3

kolla galleri (:
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

klurrs_Derbi_drd_racing skrev:
Derbi_senda93 skrev:
Exakt! ;)
Det är nog det smartaste för en xtreme kan bli sjukt snygg med rätt styling :wink:
Crossplatta annan framskärm, bortagen bögläpp så är drd sjukt snygg!
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

-TeddaN- skrev:
klurrs_Derbi_drd_racing skrev:
Derbi_senda93 skrev: Exakt! ;)
men nu snackade vi om xtreme hä va teddy^^
och nu pratar jag för teddy... ska du styla xtremen, det första du ska göra; byt styre

Haha :P

Nej men xtreme kan bli sjukt snygga om man lägger ner lite tid och pengar på dom :D + att dom fin fint orginal

Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

bluerider94 skrev:
-TeddaN- skrev:
klurrs_Derbi_drd_racing skrev: Det är nog det smartaste för en xtreme kan bli sjukt snygg med rätt styling :wink:
och nu pratar jag för teddy... ska du styla xtremen, det första du ska göra; byt styre

Nej men xtreme kan bli sjukt snygga om man lägger ner lite tid och pengar på dom :D + att dom fin fint orginal
Haha jakob! ne men jag ville bara säga att en DRD är snyggare en xtreme any time :wink:
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

-TeddaN- skrev:
bluerider94 skrev:
-TeddaN- skrev:Crossplatta annan framskärm, bortagen bögläpp så är drd sjukt snygg!

Haha jakob! ne men jag ville bara säga att en DRD är snyggare en xtreme any time :wink:
never att en orginal drd är snyggare än en stylad xtreme!

Jibe
Varnad

Inlägg av Jibe »

Kan bara hålla med och säga att dom nyare drd är sjukt sega original, inte ens upp till 50 på en raksträcka och det är jävligt surt. så om du ska köra otrimmat så är nog x-treme moppen för dej, dessutom så sparar du in några goa tusen ;)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

köp en moped med AM7 motor (power up) hälst mrx pro power up. eller kanske en Rieju mrt, fast dom e ju inte så värst snygga
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
derbirace
Varnad

Inlägg av derbirace »

tack alla, jag älskar er. har redan hjälpt mig mycket med mina moppe problem, nu och förut. tack<3 :oops:
derbirace
Varnad

Inlägg av derbirace »

kallepalle skrev:köp en moped med AM7 motor (power up) hälst mrx pro power up. eller kanske en Rieju mrt, fast dom e ju inte så värst snygga
dom är fula, :roll:
Användarens profilbild
Riiikard
Varnad

Inlägg av Riiikard »

Som alla har sagt tidigare .. Köp en Senda X`Treme (Helst R ^^ imo) och kör med, förjävla gött axx asså .. Drar alla andra Original moppar med den fast jag väger 90 kilo :wink:

Har en sådan som finns i mitt Album.
//MVH
derbirace
Varnad

Inlägg av derbirace »

Riiikard skrev:Som alla har sagt tidigare .. Köp en Senda X`Treme (Helst R ^^ imo) och kör med, förjävla gött axx asså .. Drar alla andra Original moppar med den fast jag väger 90 kilo :wink:

jag har valt, ska ta en drd pro white, dra några strypningar. dom går fedt bra trimmade har jag hört (y)
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

derbirace skrev:
Riiikard skrev:Som alla har sagt tidigare .. Köp en Senda X`Treme (Helst R ^^ imo) och kör med, förjävla gött axx asså .. Drar alla andra Original moppar med den fast jag väger 90 kilo :wink:

jag har valt, ska ta en drd pro white, dra några strypningar. dom går fedt bra trimmade har jag hört (y)
stämmer bra det!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Jepp.

RYck förgasarbrickan, pluggen/ trimmrör, dra skorstenen, bestycka och sen är de bara att tuta o köra ;)

Ev. byta cdi:boxen då dom kan va slöa original. Min va de

Luftburken är betydligt större och har högre flöde än x-treme och alla andra så sportfilter är inte att tänka på förrän man byter cylinder
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av ^Nilsson^ »

va jag vet är det också 17,5 mm förgasare org på drd pro, då borde den ju gå bättre avstrypt än andra mopeder som är avstrypta
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

^Nilsson^ skrev:va jag vet är det också 17,5 mm förgasare org på drd pro, då borde den ju gå bättre avstrypt än andra mopeder som är avstrypta
Stämmer också!:)
Användarens profilbild
antonjansson_
Svårstartad skrothög

Inlägg av antonjansson_ »

Är det inte samma motor i en xtreme-06-> å drd ? bara att drd har elstart ??

Nåjaa i sammafall så jag kör en smt ostryp ( pluggen bort , brickan vind luftintage bort och större munctyke å den har sjukt bra drag å toppar 65-70 på mätaren med orginal drev
Polisen och bromsen är fartens hinder !
Användarens profilbild
Danne666
Elmoped

Inlägg av Danne666 »

Ja de är sant att DRD:n är något trögare och inget vidare axx. Men därimot Senda modellerna som jag ser att några har nämnt är bra mycket bättre i både top och axx, kör själv en Senda X-race som gör 60 utan något somhelst trim och har ett helt ok axx,inte sämre än någon annan :wink:
Satsa på en sån :D :D
Låst