Motard-Man skrev:Derbi x-race 04
,pluggad blindtarm och 49cc piaggio motor(original) ,12/53 drevning,
har på 75 munstycke men ska jag lägga på ett 80 munstyce eller?tror att de e 14mm dellorto phva förgasare.(original)
rätta mig ifall jag har fel =)
går nog bra med 75 munstycke. Men du kan ju alltid testa med 80 och se om den "blubbar" på tomgång. Gör den inte det är du good to go
Motard-Man skrev:Derbi x-race 04
,pluggad blindtarm och 49cc piaggio motor(original) ,12/53 drevning,
har på 75 munstycke men ska jag lägga på ett 80 munstyce eller?tror att de e 14mm dellorto phva förgasare.(original)
rätta mig ifall jag har fel =)
går nog bra med 75 munstycke. Men du kan ju alltid testa med 80 och se om den "blubbar" på tomgång. Gör den inte det är du good to go
Motard-Man skrev:Derbi x-race 04
,pluggad blindtarm och 49cc piaggio motor(original) ,12/53 drevning,
har på 75 munstycke men ska jag lägga på ett 80 munstyce eller?tror att de e 14mm dellorto phva förgasare.(original)
rätta mig ifall jag har fel =)
går nog bra med 75 munstycke. Men du kan ju alltid testa med 80 och se om den "blubbar" på tomgång. Gör den inte det är du good to go
okej, hur menar du med "blubbar" ?
om den går bra med 75 och har rätt färg på stiftet så finns där ingen anledning till att byta imo. och nej den kommer inte att blöddra på tomgång för att du byter upp 5 strl. det är på högvarv den kommer att blöddra ifall den gör det alls.
blubbar eller blöddra kallar man det när motorn börjar "4-takta" jag lovar, du märker ifall att den gör det.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Fikon skrev:
går nog bra med 75 munstycke. Men du kan ju alltid testa med 80 och se om den "blubbar" på tomgång. Gör den inte det är du good to go
okej, hur menar du med "blubbar" ?
om den går bra med 75 och har rätt färg på stiftet så finns där ingen anledning till att byta imo. och nej den kommer inte att blöddra på tomgång för att du byter upp 5 strl. det är på högvarv den kommer att blöddra ifall den gör det alls.
blubbar eller blöddra kallar man det när motorn börjar "4-takta" jag lovar, du märker ifall att den gör det.
Som sagt derbimotor med airsal 50sport, orgfugge till den motorn (Dellorto 14 eller nå tror ja) "öppet luftfilter" och Betamotorns avgasrör.
Motorn kommer från en extreme 06.
Gärna inställning på luftskruv mm önskas.
The difference between men and boys is the price of thier toys.
sstenmark skrev:Tjena! Undrar om nån vet vad man ska ha (ungefär) för munstycke till en Yamaha Dt 50R -08, när man drar hela pluggen på den?
Tack på förhand!
Vilket munstycke skall jag ha ungefär på min Derbi med setupen
Airsal 73cc Racing
21mm Racing dellorto
Barikit insug
Polini luftfilter
Opluggat orginalrör
Tjenna, Har skaffat ett Yasuni Cross HM, Rör ( http://twostroke.se/product.asp?product=9287 ) till min Derbi DRD Racing -08 Vänster draget system.. Vad ska jag ha för munstycke till detta? Sen en annan sak, i början av kröken, vid cylindern, så sitter det som en fast svätsad bricka, är detta strypning? Det går att borra bort
ssbek skrev:Tjenna, Har skaffat ett Yasuni Cross HM, Rör ( http://twostroke.se/product.asp?product=9287 ) till min Derbi DRD Racing -08 Vänster draget system.. Vad ska jag ha för munstycke till detta? Sen en annan sak, i början av kröken, vid cylindern, så sitter det som en fast svätsad bricka, är detta strypning? Det går att borra bort
Du kan kolla vad det sitter för storlek på munstycket i nu, det står på munstycket Annars kan du köpa en munstyckesats och prova dig fram, finns på twostroke.
Ja det är pluggen (strypningen). Det är bara att borra bort den eller slå bort med en skruvmejsel och hammare. Finns många olika sätt att göra det, bara att prova dig fram.
rrxmack skrev:Vilket munstycke behövs när man dragit plugg och öppet luftfilter på en rrx 06a? :p
Prova 15-20 storlekar större än du har nu.
Okej tack
Har nu testat med 96 munstycke (84 orginal) men den blöddra riktigt mycket på löga varv,1 2 3 går knappt att köra på.Ska jag byta tillbaka till 84?Har även tänkt att använda luftburken igen.Kan tillägga att den gick rent och fint med 84 munstycke,men det är väl inte bra för motorn att köra med orginal munstycke om man drar pluggen?
Har en Rieju drac 98, 70cc metrakit handmade, sportluftfilter, 17.5 förgasare
urpluggat orginalrör. Moppen har bra blandning med 140 i munstycke.
är inte de stort för mina grejer ?
Grilladlax skrev:Har en Rieju drac 98, 70cc metrakit handmade, sportluftfilter, 17.5 förgasare
urpluggat orginalrör. Moppen har bra blandning med 140 i munstycke.
är inte de stort för mina grejer ?
Om den har bra blandning så antagligen inte är stiftet oboy brunt?
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Tjena.
Jag undrar vilket munstycke jag skall ha på min Derbi med setupen
Airsal 70cc Racing
21mm Racing dellorto
Orginal membran
Polini luftfilter
Opluggat rör
För tillfället har jag 92 munstycke och det varvar inte alls ut.
Så större eller mindre, och hur stort/litet?