stuntfråga mjuk lr hårdframgaffel

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

stuntfråga mjuk lr hårdframgaffel

Inlägg av KarlssoN^ »

hejsan jag har en framgaffel som oljan har runnit ur och skall fixa det skulle ja tro men min fråga är att om det är enklare stunta(stoppie) med en hårdare framgaffel ?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

är väl lite smaksak men är den för mjuk borde det bli svårt
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

bluerider94 skrev:är väl lite smaksak men är den för mjuk borde det bli svårt
så det borde bli lättare för mig att göra en stoppie ? :D
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

är det ingen olja i? isåfall borde den väl va mjuk eftersom dämparna blir mjuka om packboxarna läcker och då sticker det ju ut olja.. så är den mjuk borde det kanske inte va det.. men en som är bra på att göra stopie skulle lära sig med din efter bara några test... men om du inte kan så är det väl ingen större skillnad kanske

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

bluerider94 skrev:är det ingen olja i? isåfall borde den väl va mjuk eftersom dämparna blir mjuka om packboxarna läcker och då sticker det ju ut olja.. så är den mjuk borde det kanske inte va det.. men en som är bra på att göra stopie skulle lära sig med din efter bara några test... men om du inte kan så är det väl ingen större skillnad kanske
ja det finns ingen olja i= är mjuk som fan ^^ dämpar går ibott när jag gör en stoppie :P
men jag är ju ingen expert men skulle tro att jag tar 15 meter lr kanske 20 :P
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

jag tror ju inte att det blir lättare om den går i botten men..... jag tror den är bäst när den är LAGOM :lol:

Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

bluerider94 skrev:jag tror ju inte att det blir lättare om den går i botten men..... jag tror den är bäst när den är LAGOM :lol:
hahah, jo det hoppas jag med så det inte blir svårare när jag fixar packningarna :?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

du får nog göra några tester innan du får till det men sen kommer det vara lika bra om inte bättre

Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

bluerider94 skrev:du får nog göra några tester innan du får till det men sen kommer det vara lika bra om inte bättre
okej då blir det inte svårare iaf ^^ :D
Användarens profilbild
c0nkas
Elmoped

Inlägg av c0nkas »

om du menar att du ska hälla i mer olja för att den ska bli hårdare kommer du spränga packboxarna
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

c0nkas skrev:om du menar att du ska hälla i mer olja för att den ska bli hårdare kommer du spränga packboxarna
det finns ingen olja eller packboxar ;) packboxarna är dåliga och oljan har runnit ur..
Användarens profilbild
c0nkas
Elmoped

Inlägg av c0nkas »

Hashkakan skrev:
c0nkas skrev:om du menar att du ska hälla i mer olja för att den ska bli hårdare kommer du spränga packboxarna
det finns ingen olja eller packboxar ;) packboxarna är dåliga och oljan har runnit ur..
det stog att du skulle fixa det ju så då antog jag att du menade att renovera hela gaffeln
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

c0nkas skrev:
Hashkakan skrev:
det stog att du skulle fixa det ju så då antog jag att du menade att renovera hela gaffeln
de var de ja mena :?: alltså göra den hårdare igen, och då frågade ja om det skulle vara lättare att göra stoppie med en hård framgaffel lr hårdare :P(det finns ingen olja i den nu så den bottar ibland ^^)
Skriv svar