ja de kommer den. allså bli starkare. men de är inte mkt. jag kör 12/53 på min MHR80r hehe^^Riiikard skrev:Jag har 12/53 nu, och den är as seg :S ..
KOmmer den gå bättre med 11/53 ?
Orkar int byta till 70 igen ^^ För ska köpa Trimrör .. Kanske,
ja de kommer den. allså bli starkare. men de är inte mkt. jag kör 12/53 på min MHR80r hehe^^Riiikard skrev:Jag har 12/53 nu, och den är as seg :S ..
KOmmer den gå bättre med 11/53 ?
Orkar int byta till 70 igen ^^ För ska köpa Trimrör .. Kanske,
vad toppar den?beckvall skrev:ja de kommer den. allså bli starkare. men de är inte mkt. jag kör 12/53 på min MHR80r hehe^^Riiikard skrev:Jag har 12/53 nu, och den är as seg :S ..
KOmmer den gå bättre med 11/53 ?
Orkar int byta till 70 igen ^^ För ska köpa Trimrör .. Kanske,
Jaha, okej. Jag körde med 11-53 och den varvade bara skitmycket, körde man lite nerför bara så varvade den upp till varvstoppet direkt och sen gick det inte fortare än ca 52 km/h på mätaren. Hade inget bra axx heller, varvade bara en massa, tyckte faktiskt den varvade mer med 11-53 än med originaldrevningen.Riiikard skrev:Jag har 12/53 nu, och den är as seg :S ..
KOmmer den gå bättre med 11/53 ?
Orkar int byta till 70 igen ^^ För ska köpa Trimrör .. Kanske,
Den går i ca 45-50 km/h .. Orkar int 5'an o 6'an ... Men lutar de lite nerför så går den som fanZibb skrev:vad toppar den?beckvall skrev:ja de kommer den. allså bli starkare. men de är inte mkt. jag kör 12/53 på min MHR80r hehe^^Riiikard skrev:Jag har 12/53 nu, och den är as seg :S ..
KOmmer den gå bättre med 11/53 ?
Orkar int byta till 70 igen ^^ För ska köpa Trimrör .. Kanske,
Okej, jag får la fortsätta köra på denna drevning ..Derbi_senda93 skrev:Jaha, okej. Jag körde med 11-53 och den varvade bara skitmycket, körde man lite nerför bara så varvade den upp till varvstoppet direkt och sen gick det inte fortare än ca 52 km/h på mätaren. Hade inget bra axx heller, varvade bara en massa, tyckte faktiskt den varvade mer med 11-53 än med originaldrevningen.Riiikard skrev:Jag har 12/53 nu, och den är as seg :S ..
KOmmer den gå bättre med 11/53 ?
Orkar int byta till 70 igen ^^ För ska köpa Trimrör .. Kanske,![]()
Drevbrickan var jag tvungen att slipa ner för att den inte skulle ta emot på kedjan. Den va jättesmal och gick sönder efter några mil bara så jag slängde på 12 fram istället.
Men om du inte ska trimma tycker jag du ska sätta på 70 igen, eller köpa ett 65 och ett 12/13 framdrev. Ska du köpa trimrör snart så kan du lika väl köra med det du har nu.
Okej Nice!sorex_Senda skrev:klart att den kommer orka.Riiikard skrev:Shena ..
Som många vet nu, går min moppe segt som bara den, bara läsa i övre för info ..
MEN ! Nu skall jag köpa ett Gianelli 2T rör, och kommer min Moppe orka med det med 13/53 (Väger typ 87kg~) ??
borde väl iaf kunna gå 80 om du ställer in den braRiiikard skrev:Okej Nice!sorex_Senda skrev:klart att den kommer orka.Riiikard skrev:Shena ..
Som många vet nu, går min moppe segt som bara den, bara läsa i övre för info ..
MEN ! Nu skall jag köpa ett Gianelli 2T rör, och kommer min Moppe orka med det med 13/53 (Väger typ 87kg~) ??![]()
Vad tror du den kommer toppa ? 70-75km/h Ärliga ?
12/50Bulletmaster skrev:Yamaha DT 04
Gianelli rör
Ostrypt CDI
98 munstycke
11/50 drevning
Funderar på att byta framdrev, men vill ändå ha kvar ett skönt axx, vad borde jag satsa på? OBS, den är fruktansvärt stark uppför som den är nu
fan gött med starka :] men jag tror att du skulle kunna köra 13/50 , bra topp och längre=skönare växlar. dock kommer den inte varva ut lika snabbt i backarBulletmaster skrev:Yamaha DT 04
Gianelli rör
Ostrypt CDI
98 munstycke
11/50 drevning
Funderar på att byta framdrev, men vill ändå ha kvar ett skönt axx, vad borde jag satsa på? OBS, den är fruktansvärt stark uppför som den är nu
sätt dit 12 eller 13 fram. personligen skulle jag ha valt 13 då jag mest åker längre sträckor, men om du stadskör mycket, dvs start, stop ofta så passar nog 12 bättre för dig.Bulletmaster skrev:Yamaha DT 04
Gianelli rör
Ostrypt CDI
98 munstycke
11/50 drevning
Funderar på att byta framdrev, men vill ändå ha kvar ett skönt axx, vad borde jag satsa på? OBS, den är fruktansvärt stark uppför som den är nu
Första länken.Bulletmaster skrev:Jo jag kör ju mest långa sträckor ( bor på landsbygden) så det blir nog ett 13 för mig. Men vilket är det som passar till orginal kedjan och bakdrevet?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=8946
eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=8950
o nej .. Jag Tabbade mig .. Sorry! Läste lite kasst!Derbi_senda93 skrev:Första länken.Bulletmaster skrev:Jo jag kör ju mest långa sträckor ( bor på landsbygden) så det blir nog ett 13 för mig. Men vilket är det som passar till orginal kedjan och bakdrevet?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=8946
eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=8950
Om du inte vet att det sitter en 428-kedja på, 420 är vanligast så du har till 99% den.
Om du är väldigt noga med hur många länkar du tar kan du alltid ta av kedjan och räkna. Är lite jobbigt men vill man vara helt säker så.Bulletmaster skrev:Var precis ute och kollade på moppen, och det verkar som att både fram och bakdrevet har slitna tänder ( 5 år gammal moppe som körts nästan dagligen av förgående ägare samt av mig) och kedjan såg också riktigt rostig och taskig ut.
Så, jag har nu funderingar på:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... ttrib1=884
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11832
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9046
Hur många länkar ska jag i så fall ha på kedjan?
Eller, ska jag beställa
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16880
Vilket tror ni skulle vara bäst?
men herregud det tar 5 min att byta bakdrev, bara o testa så vet du precisRiiikard skrev:Hejsan ..
Skall nu byta tillbaka till 70kuggars ibak (Från 12/53) då den vart väldigt seg! (Sugrörskrök ftw..)
Original är 12/70 och då går den i 53km/h på Mätarn, och den är väldigt stark, varvar ur 6'an iaf..
Vad kommer den toppa med 13/70 Altså 1 kugg större ifram ?![]()
har gjort det ett X-Antal gånger idag .. har mixrat med alla drev jag har 11,12,13,14 & 53 samt 70 .. Axxade väldigt bra med 11/70 Får jag säga, men toppen var runt 40-45 och då jävlar var det inga småvarv på motorn heller ..mummel skrev:men herregud det tar 5 min att byta bakdrev, bara o testa så vet du precisRiiikard skrev:Hejsan ..
Skall nu byta tillbaka till 70kuggars ibak (Från 12/53) då den vart väldigt seg! (Sugrörskrök ftw..)
Original är 12/70 och då går den i 53km/h på Mätarn, och den är väldigt stark, varvar ur 6'an iaf..
Vad kommer den toppa med 13/70 Altså 1 kugg större ifram ?![]()
inte mycket skillnad på 13/70 från 12/70 , max 1-3 km/h skillnad. den är fortfarande drevad för axx med 70 bak!Riiikard skrev:har gjort det ett X-Antal gånger idag .. har mixrat med alla drev jag har 11,12,13,14 & 53 samt 70 .. Axxade väldigt bra med 11/70 Får jag säga, men toppen var runt 40-45 och då jävlar var det inga småvarv på motorn heller ..mummel skrev:men herregud det tar 5 min att byta bakdrev, bara o testa så vet du precisRiiikard skrev:Hejsan ..
Skall nu byta tillbaka till 70kuggars ibak (Från 12/53) då den vart väldigt seg! (Sugrörskrök ftw..)
Original är 12/70 och då går den i 53km/h på Mätarn, och den är väldigt stark, varvar ur 6'an iaf..
Vad kommer den toppa med 13/70 Altså 1 kugg större ifram ?![]()