nej, det är nog inte så svårt...ljuddämparen är väl svårare om du inte vill att det ska låta så mkt men skiter du i om det låter så är det inte så svårt. men kanske är bra men sånna här på : http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... MK90005411
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
VIlket rör rekomenderar ni till mig som har en Derbi Senda R X`Treme 2004 och vill bara köra runt o glida, men ändå ha bättre topp än 65 km/h iaf .. Och det skall vara Tyst ?
Mellan Gianelli 2T eller Leovince V6 ?? med 13/53 ..
Riiikard skrev:VIlket rör rekomenderar ni till mig som har en Derbi Senda R X`Treme 2004 och vill bara köra runt o glida, men ändå ha bättre topp än 65 km/h iaf .. Och det skall vara Tyst ?
Mellan Gianelli 2T eller Leovince V6 ?? med 13/53 ..
Vet inte hur v6 låter, men jag vet att gianelli låter ganska mycket...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Okej.. HUr mycket skillnad är det i toppfart med dom rören ? Om man bara ska ha rör + 13/53 som trim ? Med tanke på att ena e Låg- och de andra Högvarvigt ..
Riiikard skrev:Okej.. HUr mycket skillnad är det i toppfart med dom rören ? Om man bara ska ha rör + 13/53 som trim ? Med tanke på att ena e Låg- och de andra Högvarvigt ..
Det är nog inte så stor skillnad efter som båda rören har ett lågt register...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
malossi MHR80r "63mm bred avgasport"
malossi lv6
motoforce MIDvev
MVT millenium analog
mikuni 28mm "rm80"
gianneli
12/53
va ska ja hö för rör? de ska vara rätt lågvarvigt. och inte äckligt dyrt. och hälst över liggande.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:malossi MHR80r "63mm bred avgasport"
malossi lv6
motoforce MIDvev
MVT millenium analog
mikuni 28mm "rm80"
gianneli
12/53
va ska ja hö för rör? de ska vara rätt lågvarvigt. och inte äckligt dyrt. och hälst över liggande.
Måste bara ställa några följdfrågor. Varför så bred avgasport? Kommer vara skadligt för kolven? Är den portad något uppåt? Förgasaren blir onödigt stor, speciellt för lågvarv bara så du vet. Ge mig lite mer fakta tack
malossi lv6
motoforce MIDvev
MVT millenium analog
mikuni 28mm "rm80"
gianneli
12/53
malossi lv6
motoforce MIDvev
MVT millenium analog
mikuni 28mm "rm80"
gianneli
12/53
Måste bara ställa några följdfrågor. Varför så bred avgasport? Kommer vara skadligt för kolven? Är den portad något uppåt? Förgasaren blir onödigt stor, speciellt för lågvarv bara så du vet. Ge mig lite mer fakta tack
hehe ja den är portad i sidan ej uppåt. kolla i mitt galleri så kan jag lägga upp portnings chemat. jo förgasaren ska bytas till24-26mm
Senast redigerad av beckvall den 30 december 2009, 23:47, redigerad totalt 1 gånger.
malossi lv6
motoforce MIDvev
MVT millenium analog
mikuni 28mm "rm80"
gianneli
12/53
malossi lv6
motoforce MIDvev
MVT millenium analog
mikuni 28mm "rm80"
gianneli
12/53
hehe ja den är portad i sidan ej uppåt. kolla i mitt galleri så kan jag lägga upp portnings chemat. jo förgasaren ska bytas till24-26mm
*bild*
du behöver absolut inte större än 21mm, förstör bara på lågvarven med för stor förgasare.
Senast redigerad av kallepalle den 31 december 2009, 14:20, redigerad totalt 1 gånger.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
chifen skrev:
*bild*
du behöver absolut inte större än 21mm, förstör bara på lågvarven med för stor förgasare.
nehe men 21mm är så små ingen respons.
malossi lv6
motoforce MIDvev
MVT millenium analog
mikuni 28mm "rm80"
gianneli
12/53
På dendär portmapen står det ju 30,5i porten, 6cm bred avgasport är sjukt stort och det kommer äta upp kolvar. En sån port kommer ju "täcka" halva cylindern nästan så det måste vara felskrivit av dig, hoppas jag iaf
Exakt hur lågvarvigt vill du ha? Med en bred med låg avgasport kommer varven på röret att sjunka lite också, men inte så mycket. Säg ungefär när du vill ha effekten så jobbar vi utifrån det 24mm förgasare kommer att räcka fint det, bättre respons i en mindre förgasare (högre gashastighet vid låga varv).