"läpparna" som sitter på membranet och öppnar så att bensinen kommer in i motorn..
men sen en avstämd boost bottle sägs ju ge bättre gasrespons och upp till 30% mindre bensinförbrukning... en större förgasare kommer inte förändra accet till det bättre, snarare det sämre.. men kanske kan den kan gå något jämnare
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
"läpparna" som sitter på membranet och öppnar så att bensinen kommer in i motorn..
men sen en avstämd boost bottle sägs ju ge bättre gasrespons och upp till 30% mindre bensinförbrukning... en större förgasare kommer inte förändra accet till det bättre, snarare det sämre.. men kanske kan den kan gå något jämnare
Okej, ingen annan som kan säga hur axxet blir om jag byter upp i förgasare?
Zibb skrev:
Nej du får inte bättre axx av Malossi multivar. Nästa steg är 70 cc
Vad gör en ny variator då? Snabbgas handtag ger dem något axx?
hoppas du skojjar??
annars nej det gör inte alls på motorn mer än att den svarar snabbare på gasen(man behöver gasa mindre för att komma iväg/upp i fart(vrida gashandtaget ) alltså den "spänner" typ gaswiren(svårt att förklara)
Du behöver vrida mer på handleden för att få full gas (öppna förgasaren helt)
Med andra ord så kortar snabbgas av hur mycket du behöver vrida på handleden för att gå från tomgång till full gas
erkan94 skrev:
Okej :d vad kommer ändras då? Kommer axxet blir bättre eller topp?
det blir en jämnare effekt både axx och topp fast kanske inte så märkbar, men satsa annars på membran/innsug
Okej kan man köpa nytt insug och membran utan att byta förgasar, och vad gör membran och insug, axx eller topp?
ett bättre membran med te.x mer läppar ger bättre gasrespons och ett insug som är avstrypt, eller ah större ger bättre flöde för bensin och luft= bättre effekt
det blir en jämnare effekt både axx och topp fast kanske inte så märkbar, men satsa annars på membran/innsug
Okej kan man köpa nytt insug och membran utan att byta förgasar, och vad gör membran och insug, axx eller topp?
ett bättre membran med te.x mer läppar ger bättre gasrespons och ett insug som är avstrypt, eller ah större ger bättre flöde för bensin och luft= bättre effekt
Men blir det någon effekt om man byter membran och insug även fast man har kvar originalförgasaren?
Det står att anslutningsdiametern är 22 mm, betyder det att man bara kan använda detta insug till 22mm förgasare? Jag ska använda det till en 12mm gurtner, går det?
Det står att anslutningsdiametern är 22 mm, betyder det att man bara kan använda detta insug till 22mm förgasare? Jag ska använda det till en 12mm gurtner, går det?
nej det menas att anslutningen till luftfiltret är 22 cm
jag vet inte aerox har för strl på org men du kan ju mäta
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
Okej vad har du får setup?
Vet du om 17,5mm förgasare kommer göra någon skillnad på min setup? (tror du vet hur den är)
Vet du om 17,5mm förgasare kommer göra någon skillnad på min setup? (tror du vet hur den är)
just nu effektrör o inställningar men jag ska beställa en ny cylinder och förgasare snart
haha jao det vet jag ja det skulle göra lite skillnad...inget extremt men lite skulle det göra..
men vet att du inte vill det men en ny cylinder hade varit fint till dig asså jag vet att du vill det innerst inne
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
aeroxr08 skrev:
just nu effektrör o inställningar men jag ska beställa en ny cylinder och förgasare snart
haha jao det vet jag ja det skulle göra lite skillnad...inget extremt men lite skulle det göra..
men vet att du inte vill det men en ny cylinder hade varit fint till dig asså jag vet att du vill det innerst inne
Haha japp jag vill det innerst inne men vad jag har hört kommer det låta riktigt mycket och dra sjukt mycket bensin
Haha japp jag vill det innerst inne men vad jag har hört kommer det låta riktigt mycket och dra sjukt mycket bensin
vist de kommer att låta lite mera men inte mycke och orka bry sig om det drar mera bensin för det är inte mycke mer den drar tycker jag men men har man inte råd att tanka kan du ju alltid slanga soppa!! "slang o dunk sverige runt"
Senast redigerad av nasse_89 den 30 december 2009, 16:58, redigerad totalt 1 gånger.
hade köpt polini 70 corsan istället då den är lågvarvigt o sen en större förgasare typ 17,5/19 mm eller ett högvarvigt rör o corsan då kommer den axxa kan jag lova
(lågvarvigt cylinder o högvarvigt rör=hyffsat bra axx lovar att du kommer bli nöjd)