Eu-moppe eller 30-moppe?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Eu-moppe eller 30-moppe?

Inlägg av erik_94 »

Håller på att leta ny moppe, jag har am-kort. Men funderar på om jag ska ha eu eller 30-moppe? Tror ni det kan bli så att eu-mopparna sjunker i pris nu när det blir dyrare med kortet? Kanske att 30-mopparna stiger ochså? Vad tror ni?
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

jag tror 30-mopparna höjs, för va ja har förstått så köps det mer 30-moppar än Eu-moppar.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Spelar nog ingen rock'n'roll mer då även 30-moppar kräver förarbevis idag.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Skåningens-handelsbod skrev:Spelar nog ingen rock'n'roll mer då även 30-moppar kräver förarbevis idag.
Men det förarbeviset kostar inte lika mycket som "AM"kortet...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Kire
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Kire »

Lungt 30-moppe! Då kan ju ingen ta numret om man kör trimmat eller blir jagav av snuten. :lol:
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Kire skrev:Lungt 30-moppe! Då kan ju ingen ta numret om man kör trimmat eller blir jagav av snuten. :lol:
Du kan fortfarande åka fast, kommer snuten stanna! Folk fattar inte att dom känner igen mopeden, förr eller senare så tar dom dig. Man kan köra trimmat men det gäller att man drar på vid rätt tillfälle och vid rätt plats :wink:
TomasGlaes
Elmoped

Inlägg av TomasGlaes »

nä va f'n det kvittar 30 moppe kan man trimma men!:D men har du eu och drar plug och tar det lugnt så när polisen är ute så går det bra dom blir ju inte lika mistänkta om du har en plåt på vettu:P jag kör ur plugat med min eu och körde ifrån polisen så dom tänker inte på att ta plåten för jag har inte fått brev eller nogon ringt och det var för någon månadsen jga körde ifrån dom:D:D
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

vad då måste men inte ha plåt på 30 moppe?
eller har jag fattat fel :oops:
Derbi Drd Racing<3

kolla galleri (:
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Skåningens-handelsbod skrev:Spelar nog ingen rock'n'roll mer då även 30-moppar kräver förarbevis idag.
varfan fick du rock n roll ifrån skriv normalt!!

ska du trimma kör på 30 moppe då polisen inte kan ta reg nr
ska du inte trimma kör eu då dom går fortare org

sen eftersom han redan fyllt 15 innan 1 okt (antar jag) så behöver han ju inte förar bevis för 30 moppe

så JAG tycker du ska köra på 30 moppe o trimma lite
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

vf snackar ni om köp 30 moppe för då behöver man ingen skyllt.. det är väl bara att ta bort skylten på en eu moppe eller?
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

bluerider94 skrev:vf snackar ni om köp 30 moppe för då behöver man ingen skyllt.. det är väl bara att ta bort skylten på en eu moppe eller?
det går ju det med men blir man då stoppad o dom kollar ramnr o det visar sig vara EU moppe så får man juh 1,5k i böter utöver trim mm
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

men dom drar av för dom ger inte för tex ingen backspegel, dåligt mönster(väven syns) ingen skyllt, trimmat, oreggat, inget bakljus..

då får man inte böter för allt..

men egentligen om man ska trimma... vf inte köpa en 125.a? det blir mindre och lindrigare böter/konsekvänser att köra 125:a än trimmad moppe...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
senda_
Svårstartad skrothög

Inlägg av senda_ »

lätt 30 moppe, mycket billigare på alla sätt :P och bättre annars enligt mig
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

-TeddaN- skrev:
Kire skrev:Lungt 30-moppe! Då kan ju ingen ta numret om man kör trimmat eller blir jagav av snuten. :lol:
Du kan fortfarande åka fast, kommer snuten stanna! Folk fattar inte att dom känner igen mopeden, förr eller senare så tar dom dig. Man kan köra trimmat men det gäller att man drar på vid rätt tillfälle och vid rätt plats :wink:
du är tönt till max.........
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Mura skrev:
-TeddaN- skrev:
måste nog hålla med där :D
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Mura skrev:
-TeddaN- skrev:
Vilket stort ordföråd du har mura! :D
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

bluerider94 skrev:men dom drar av för dom ger inte för tex ingen backspegel, dåligt mönster(väven syns) ingen skyllt, trimmat, oreggat, inget bakljus..

då får man inte böter för allt..

men egentligen om man ska trimma... vf inte köpa en 125.a? det blir mindre och lindrigare böter/konsekvänser att köra 125:a än trimmad moppe...
vad fan grundar du det på? skiljer sig från polis till polis, allt beroende på hur förbannad/petig polisen är. man kan ju inte tänka: aah dom BRUKAR inte bry sig :)

IBLAND får man inte böter för allt, men finns inget som säger att du inte får de.

Därför att föreldrar sällan är så oansvarlösa att dom ger barnen en 125.. + hur kul äre att piska polarna hela tiden? :) förstör ju hela nöjet ! hellre halvtrimmade 50cc med lite feeling.
Användarens profilbild
Ropen94
Varnad

Re: Eu-moppe eller 30-moppe?

Inlägg av Ropen94 »

erik_94 skrev:Håller på att leta ny moppe, jag har am-kort. Men funderar på om jag ska ha eu eller 30-moppe? Tror ni det kan bli så att eu-mopparna sjunker i pris nu när det blir dyrare med kortet? Kanske att 30-mopparna stiger ochså? Vad tror ni?
När jag gjorde mitt val så tänkte jag på vart jag kommer åka (om det är närmare dit på cykel vägen eller finns det bara bil väg)!

Tex
1.skolan
2.till kompisarna
3. till gymmet
4. Till biltema :wink:
5 osv.......
Skriv svar