Du kan fortfarande åka fast, kommer snuten stanna! Folk fattar inte att dom känner igen mopeden, förr eller senare så tar dom dig. Man kan köra trimmat men det gäller att man drar på vid rätt tillfälle och vid rätt platsKire skrev:Lungt 30-moppe! Då kan ju ingen ta numret om man kör trimmat eller blir jagav av snuten.
varfan fick du rock n roll ifrån skriv normalt!!Skåningens-handelsbod skrev:Spelar nog ingen rock'n'roll mer då även 30-moppar kräver förarbevis idag.
du är tönt till max.........-TeddaN- skrev:Du kan fortfarande åka fast, kommer snuten stanna! Folk fattar inte att dom känner igen mopeden, förr eller senare så tar dom dig. Man kan köra trimmat men det gäller att man drar på vid rätt tillfälle och vid rätt platsKire skrev:Lungt 30-moppe! Då kan ju ingen ta numret om man kör trimmat eller blir jagav av snuten.
måste nog hålla med därMura skrev:du är tönt till max.........-TeddaN- skrev:Du kan fortfarande åka fast, kommer snuten stanna! Folk fattar inte att dom känner igen mopeden, förr eller senare så tar dom dig. Man kan köra trimmat men det gäller att man drar på vid rätt tillfälle och vid rätt platsKire skrev:Lungt 30-moppe! Då kan ju ingen ta numret om man kör trimmat eller blir jagav av snuten.
Vilket stort ordföråd du har mura!Mura skrev:du är tönt till max.........-TeddaN- skrev:Du kan fortfarande åka fast, kommer snuten stanna! Folk fattar inte att dom känner igen mopeden, förr eller senare så tar dom dig. Man kan köra trimmat men det gäller att man drar på vid rätt tillfälle och vid rätt platsKire skrev:Lungt 30-moppe! Då kan ju ingen ta numret om man kör trimmat eller blir jagav av snuten.
vad fan grundar du det på? skiljer sig från polis till polis, allt beroende på hur förbannad/petig polisen är. man kan ju inte tänka: aah dom BRUKAR inte bry sigbluerider94 skrev:men dom drar av för dom ger inte för tex ingen backspegel, dåligt mönster(väven syns) ingen skyllt, trimmat, oreggat, inget bakljus..
då får man inte böter för allt..
men egentligen om man ska trimma... vf inte köpa en 125.a? det blir mindre och lindrigare böter/konsekvänser att köra 125:a än trimmad moppe...
När jag gjorde mitt val så tänkte jag på vart jag kommer åka (om det är närmare dit på cykel vägen eller finns det bara bil väg)!erik_94 skrev:Håller på att leta ny moppe, jag har am-kort. Men funderar på om jag ska ha eu eller 30-moppe? Tror ni det kan bli så att eu-mopparna sjunker i pris nu när det blir dyrare med kortet? Kanske att 30-mopparna stiger ochså? Vad tror ni?