Kan ni tipsa om hur jag kan få ut bättre axx av min aerox. Jag har nu ett zx rör och 4,1 vikter. Jag vill inte ha 70cc och nu förgasare drar väl mer bensin. Men vad mer kan ge bättre axx?
Japp, jag har dragit v-ringen, bytat munstycke och kopplingsfjädrar. Så jag drar också det mesta men jag vill ha ännu mer axx är ny variator något att ha? Som malossi multivar?
JagHarEnDerbi skrev:
det gör nog ca 85-90 och drar det mesta
ok
Japp, jag har dragit v-ringen, bytat munstycke och kopplingsfjädrar. Så jag drar också det mesta men jag vill ha ännu mer axx är ny variator något att ha? Som malossi multivar?
Nej du får inte bättre axx av Malossi multivar. Nästa steg är 70 cc
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Japp, jag har dragit v-ringen, bytat munstycke och kopplingsfjädrar. Så jag drar också det mesta men jag vill ha ännu mer axx är ny variator något att ha? Som malossi multivar?
Nej du får inte bättre axx av Malossi multivar. Nästa steg är 70 cc
Vad gör en ny variator då? Snabbgas handtag ger dem något axx?
erkan94 skrev:
Japp, jag har dragit v-ringen, bytat munstycke och kopplingsfjädrar. Så jag drar också det mesta men jag vill ha ännu mer axx är ny variator något att ha? Som malossi multivar?
Nej du får inte bättre axx av Malossi multivar. Nästa steg är 70 cc
Vad gör en ny variator då? Snabbgas handtag ger dem något axx?
om du inte vill ha 70cc så kan du skaffa 50cc sport, eller porta original cylindern?
-TeddaN- skrev:50cc sport ger inte mycket effekt...
nu var det ju frågan om någonting som överhuvud taget ger något, så det är väll något att tänka på eller? det finns riktigt vassa 50cc'are som ger grymm effekt!
-TeddaN- skrev:50cc sport ger inte mycket effekt...
nu var det ju frågan om någonting som överhuvud taget ger något, så det är väll något att tänka på eller? det finns riktigt vassa 50cc'are som ger grymm effekt!
Malossi
Stage6
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
erkan94 skrev:
Japp, jag har dragit v-ringen, bytat munstycke och kopplingsfjädrar. Så jag drar också det mesta men jag vill ha ännu mer axx är ny variator något att ha? Som malossi multivar?
Nej du får inte bättre axx av Malossi multivar. Nästa steg är 70 cc
Vad gör en ny variator då? Snabbgas handtag ger dem något axx?
hoppas du skojjar??
annars nej det gör inte alls på motorn mer än att den svarar snabbare på gasen(man behöver gasa mindre för att komma iväg/upp i fart(vrida gashandtaget ) alltså den "spänner" typ gaswiren(svårt att förklara)
men när han säger ingen 70 cc så tror jag att han menar att han inte vill byta cylinder alls...
spelar ingen roll om det är 50eller 70 han vill ändå inte byta..
jag vet ju inte men jag tror att han menar så:P
sen du som sa att din kompis gick i 90 med den setupen du har fel den gör aldrig 90 med bara det röret o inställningar...
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
aeroxr08 skrev:men när han säger ingen 70 cc så tror jag att han menar att han inte vill byta cylinder alls...
spelar ingen roll om det är 50eller 70 han vill ändå inte byta..
jag vet ju inte men jag tror att han menar så:P
sen du som sa att din kompis gick i 90 med den setupen du har fel den gör aldrig 90 med bara det röret o inställningar...
Helt omöjligt är det nog inte min går i 80-85 uppmätt med digital mätare, och min setup är dragen v-ring, 4,1 vikter, zx och 68 munstycke
aeroxr08 skrev:men när han säger ingen 70 cc så tror jag att han menar att han inte vill byta cylinder alls...
spelar ingen roll om det är 50eller 70 han vill ändå inte byta..
jag vet ju inte men jag tror att han menar så:P
sen du som sa att din kompis gick i 90 med den setupen du har fel den gör aldrig 90 med bara det röret o inställningar...
Helt omöjligt är det nog inte min går i 80-85 uppmätt med digital mätare, och min setup är dragen v-ring, 4,1 vikter, zx och 68 munstycke
Glädjemätare.
Mät med GPS och du kommer se att det är mindre.
steekarn skrev:mallossi fly clutch koppling gör väll så moppen kan axxa lite bättre?
njae tror inte dte skulle hjälpa i hans fall...
precis digitalmätare stämmer inte heller min visar 90 med på min digitalmätare o har bara effekt o inställningar o jag vet att den verkligen inte gör det...
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
att ett rör är lågvarvigt behöver inte betyda att det axxar bättre?
blir mysigare effekt med ett högvarvigt
helt rätt men är lite mer svårinställt och då ska man helt få så att kopplingen greppar lite innan rörets effektkurva börja gälla då kan man få bättre axx och även lite högre topphastighet =)
att ett rör är lågvarvigt behöver inte betyda att det axxar bättre?
blir mysigare effekt med ett högvarvigt
helt rätt men är lite mer svårinställt och då ska man helt få så att kopplingen greppar lite innan rörets effektkurva börja gälla då kan man få bättre axx och även lite högre topphastighet =)
maybe men om han nu inte vill byta förgasare eller cylinder, så skulle jag rekommendera som det står sen tidigare: byt till en trimvariator, testa byt vikter och se om det blir något bättre av det. OCH om du nu skulle byta förgasare kan ett nytt membran kanske insug vara trevligt eventuellt sportluft för ett härligare ljud
att ett rör är lågvarvigt behöver inte betyda att det axxar bättre?
blir mysigare effekt med ett högvarvigt
helt rätt men är lite mer svårinställt och då ska man helt få så att kopplingen greppar lite innan rörets effektkurva börja gälla då kan man få bättre axx och även lite högre topphastighet =)
maybe men om han nu inte vill byta förgasare eller cylinder, så skulle jag rekommendera som det står sen tidigare: byt till en trimvariator, testa byt vikter och se om det blir något bättre av det. OCH om du nu skulle byta förgasare kan ett nytt membran kanske insug vara trevligt eventuellt sportluft för ett härligare ljud
aa fast hans vikter är nog bra..
sen det finns inte mkt att göra för att du ska få bättre axx utan att byta cylinder eller förgasare...
sen sportluft som vivven sa ja ger en aningens aning men du känner typ inte skillnad...
så skulla säga att byta till sportluft är att kasta pengar i sjön då den drar mer bensin klart att den låter fett najjs:P
men det va ju inte det du va ute efter
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
aeroxr08 skrev:men när han säger ingen 70 cc så tror jag att han menar att han inte vill byta cylinder alls...
spelar ingen roll om det är 50eller 70 han vill ändå inte byta..
jag vet ju inte men jag tror att han menar så:P
sen du som sa att din kompis gick i 90 med den setupen du har fel den gör aldrig 90 med bara det röret o inställningar...
han har ungefär dom inställningarna, och jo den gör 90. Han har mätt med GPS.
aeroxr08 skrev:men när han säger ingen 70 cc så tror jag att han menar att han inte vill byta cylinder alls...
spelar ingen roll om det är 50eller 70 han vill ändå inte byta..
jag vet ju inte men jag tror att han menar så:P
sen du som sa att din kompis gick i 90 med den setupen du har fel den gör aldrig 90 med bara det röret o inställningar...
han har ungefär dom inställningarna, och jo den gör 90. Han har mätt med GPS.
myt
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
steekarn skrev:
helt rätt men är lite mer svårinställt och då ska man helt få så att kopplingen greppar lite innan rörets effektkurva börja gälla då kan man få bättre axx och även lite högre topphastighet =)
maybe men om han nu inte vill byta förgasare eller cylinder, så skulle jag rekommendera som det står sen tidigare: byt till en trimvariator, testa byt vikter och se om det blir något bättre av det. OCH om du nu skulle byta förgasare kan ett nytt membran kanske insug vara trevligt eventuellt sportluft för ett härligare ljud
aa fast hans vikter är nog bra..
sen det finns inte mkt att göra för att du ska få bättre axx utan att byta cylinder eller förgasare...
sen sportluft som vivven sa ja ger en aningens aning men du känner typ inte skillnad...
så skulla säga att byta till sportluft är att kasta pengar i sjön då den drar mer bensin klart att den låter fett najjs:P
men det va ju inte det du va ute efter
Jag har inte helt uteslutit förgasare men är det värt att byta, ger det mycket effekt? och behöver man inte skaffa massa andra saker för att byta förgasare?
maybe men om han nu inte vill byta förgasare eller cylinder, så skulle jag rekommendera som det står sen tidigare: byt till en trimvariator, testa byt vikter och se om det blir något bättre av det. OCH om du nu skulle byta förgasare kan ett nytt membran kanske insug vara trevligt eventuellt sportluft för ett härligare ljud
aa fast hans vikter är nog bra..
sen det finns inte mkt att göra för att du ska få bättre axx utan att byta cylinder eller förgasare...
sen sportluft som vivven sa ja ger en aningens aning men du känner typ inte skillnad...
så skulla säga att byta till sportluft är att kasta pengar i sjön då den drar mer bensin klart att den låter fett najjs:P
men det va ju inte det du va ute efter
Jag har inte helt uteslutit förgasare men är det värt att byta, ger det mycket effekt? och behöver man inte skaffa massa andra saker för att byta förgasare?
nä du behöver inte byta något annat.
Ger la hyffsad effekt vet ej riktigt säkert om det.
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.