På dem stora är det kolvbyte typ per var 1000-1500 mil nåt. Det är evighetsmotorer om man bara håller koll på oljan. Körde över 900 mil med en Lifan 110 cc utan så mycket som ett problem och tro mig, det kördes inte snällt alla gånger, i synnerhet inte på landsvägen.beckvall skrev:kolv när de behöves/ olja 100mil typsnow skrev:Okej![]()
Men hur ofta byter man kolv och sånt på dom=?
där har du ju fel. desto sämre kvalitet desto mer service och genomgång behövs. och tro mig, du blir inte nöjd med en 18 hästars 4:takt på en crossram.snow skrev:Hej
Jah fundera på att köpa en honda cr 125 billigt och sätta in en x moto 250 cc motor i den, alltid gött med fyrtakt.
Men kina motorerna är inte alltid berömda för att hålla eller har jag fel?
Vad är sämre på kinas motorer?
Jo ett plus med kina fyrtakt är att jag tycker dom är snåla som fan och dom behöver väl inte renoveras lika ofta.
byt kam i den och du har 28 hk i den, den är nämligen EUstrypt till 18 kusar med en nertrimningskam. går att skaffa dessa delar ifrån USA och i satsen ingår bl.a. hårdare ventilfjädrar, kammen och en 4 mm större förgasare och en annan CDI. Sedan är det tryck i den.kallepalle skrev:där har du ju fel. desto sämre kvalitet desto mer service och genomgång behövs. och tro mig, du blir inte nöjd med en 18 hästars 4:takt på en crossram.snow skrev:Hej
Jah fundera på att köpa en honda cr 125 billigt och sätta in en x moto 250 cc motor i den, alltid gött med fyrtakt.
Men kina motorerna är inte alltid berömda för att hålla eller har jag fel?
Vad är sämre på kinas motorer?
Jo ett plus med kina fyrtakt är att jag tycker dom är snåla som fan och dom behöver väl inte renoveras lika ofta.