Tacksam för snabba svar

edit: det är en compaq 110c.1011so om det är till någon hjälp

Mitt råd är att ta ur HD:n och kör omformatering via extern dator.^Nilsson^ skrev:Tjena, min data har fått virus och jag behöver formatera om hårddisken, jag vet hur man formaterar om en hårddisk, men detta är en mini-pc/netbook så den har ingen cd-spelare, så jag undrar om den har något förinstallerat program till att formatera om med, och isåfall var hittar man det?
Tacksam för snabba svar
edit: det är en compaq 110c.1011so om det är till någon hjälp
tror du man kan använda ett usb-minne(8gb) till det? menar du att jag ska ta en skiva där jag har program till att formatera om hårddisken och sen lägga in på minnet/hårddisken?crille93 skrev:Mitt råd är lite bättre enligt mig men det kostar lite pengar.
Det finns externa spelare som du kopplar in via USB på din netbook. En sån fick jag använda för att formatera min.
låt databutiken fixa det, det kan ev rensa din drive utan att behöva formatera den^Nilsson^ skrev:tror du man kan använda ett usb-minne(8gb) till det? menar du att jag ska ta en skiva där jag har program till att formatera om hårddisken och sen lägga in på minnet/hårddisken?crille93 skrev:Mitt råd är lite bättre enligt mig men det kostar lite pengar.
Det finns externa spelare som du kopplar in via USB på din netbook. En sån fick jag använda för att formatera min.
Skåningen: jag kan inte ta ut hårddisken utan att öppna datan helt och de vill jag helst slippa.
jag tror inte de e så smart att jag lämnar in den då jag har laddat ner en delSkåningens-handelsbod skrev:låt databutiken fixa det, det kan ev rensa din drive utan att behöva formatera den^Nilsson^ skrev:tror du man kan använda ett usb-minne(8gb) till det? menar du att jag ska ta en skiva där jag har program till att formatera om hårddisken och sen lägga in på minnet/hårddisken?crille93 skrev:Mitt råd är lite bättre enligt mig men det kostar lite pengar.
Skåningen: jag kan inte ta ut hårddisken utan att öppna datan helt och de vill jag helst slippa.
dem anmäler inte sånt, dem skiter i vad du har på din drive så länge det inte är barnporr o sånt.^Nilsson^ skrev:jag tror inte de e så smart att jag lämnar in den då jag har laddat ner en delSkåningens-handelsbod skrev:låt databutiken fixa det, det kan ev rensa din drive utan att behöva formatera den^Nilsson^ skrev:tror du man kan använda ett usb-minne(8gb) till det? menar du att jag ska ta en skiva där jag har program till att formatera om hårddisken och sen lägga in på minnet/hårddisken?
edit:jag ska nog försöka tömma hårddisken, de verkar vara de enklaste alternativet
ehh nej? vars ska det isåfall rymmas tycker du? om du har en disk på 80gb(ca 70gb egentligen) exempel och formaterar den, hur kommer det sig då att den rymmer 80gb (ca 70gb egentligen) direkt efter formateringen?Daanne skrev:På endel datorer funkar det med att trycka in F11 innan datorn startas.
Dessutom även när du formaterar om en dator så finns allt kvar.
bl.a. polisen kan ta fram full info ur HD:s som formaterats mer än 7-8 gånger och ändå så finns det spår av infon.kallepalle skrev:ehh nej? vars ska det isåfall rymmas tycker du? om du har en disk på 80gb(ca 70gb egentligen) exempel och formaterar den, hur kommer det sig då att den rymmer 80gb (ca 70gb egentligen) direkt efter formateringen?Daanne skrev:På endel datorer funkar det med att trycka in F11 innan datorn startas.
haha smart och göra det dåcrille93 skrev:När man formaterar om datorn så tar den inte bort data utan den datan försvinner först när du sparar något just där. Så för att en hårddisk ska bli 85-95% ren så måste man formatera om för att sedan fylla den HELT FULLT sen formatera om den igen.
Det är omöjligt att få en använd hårddisk att bli 100% ren om man inte dra med en stark fin magnet över den, men då fungerar inte hårddisken heller efter det
Dock perfekt om Herr Reichführer pontén står och bankar på dörrenjimmie93 skrev:haha smart och göra det dåcrille93 skrev:När man formaterar om datorn så tar den inte bort data utan den datan försvinner först när du sparar något just där. Så för att en hårddisk ska bli 85-95% ren så måste man formatera om för att sedan fylla den HELT FULLT sen formatera om den igen.
Det är omöjligt att få en använd hårddisk att bli 100% ren om man inte dra med en stark fin magnet över den, men då fungerar inte hårddisken heller efter det
Min kompis far är en datatekniker som kan kolla igenom hårddisken. Varje gång du formaterar om datorn så göms det inuti hårddisken men endast de kunniga kan få fram allt!kallepalle skrev:ehh nej? vars ska det isåfall rymmas tycker du? om du har en disk på 80gb(ca 70gb egentligen) exempel och formaterar den, hur kommer det sig då att den rymmer 80gb (ca 70gb egentligen) direkt efter formateringen?Daanne skrev:På endel datorer funkar det med att trycka in F11 innan datorn startas.
Daanne skrev:Min kompis far är en datatekniker som kan kolla igenom hårddisken. Varje gång du formaterar om datorn så göms det inuti hårddisken men endast de kunniga kan få fram allt!kallepalle skrev:ehh nej? vars ska det isåfall rymmas tycker du? om du har en disk på 80gb(ca 70gb egentligen) exempel och formaterar den, hur kommer det sig då att den rymmer 80gb (ca 70gb egentligen) direkt efter formateringen?Daanne skrev:På endel datorer funkar det med att trycka in F11 innan datorn startas.
Spelar ingen roll hur många gånger du formaterar om skiten allt finns fortfarande kvar.
det går att stoppa in hårddiskarna i microvågsugnen med och sätta den på 30sek sdå är dom förstördacrille93 skrev:När man formaterar om datorn så tar den inte bort data utan den datan försvinner först när du sparar något just där. Så för att en hårddisk ska bli 85-95% ren så måste man formatera om för att sedan fylla den HELT FULLT sen formatera om den igen.
Micron mednasse_89 skrev:det går att stoppa in hårddiskarna i microvågsugnen med och sätta den på 30sek sdå är dom förstördacrille93 skrev:När man formaterar om datorn så tar den inte bort data utan den datan försvinner först när du sparar något just där. Så för att en hårddisk ska bli 85-95% ren så måste man formatera om för att sedan fylla den HELT FULLT sen formatera om den igen.
jaa du det är ett bra sätt om man har något på hdd:en och om man får tillslag av polisen så går det fört att stoppa in hdd i micron så att inte polis får reda på informationen som man hade.stunt_pojken^^ skrev:håller er till topic i fortsättningen!!
o vemfan är så dum så att han lägger en hdd i micron/drar en magnet över den(o sen att ni tipsar om det är juh änn dummare)
han undrade hur man gör inte om det gick att få bort allt!
dock löst jag det o kollade filens namn kopierade det sökte på filen(som fanns i ett program) hittade programmet gick in i lägg till/ta bort program tog bort programmet sen startade jag om datorn
ganska nöjd då de flesta här är mer datakunniga än mig o drf borde junna det(tycker jag) men skit samma fixat juh