Tjat tjat..., *bilmärke* är inte bättre än Volvo, bara lite annat bygg och biltänk!Viinika skrev:Bajs på Volvo xD
De ska va Saab för hela slanten
jag håller allt vad tummar heter nu att Spyker får igenom sitt bud nu.
Den motorn sitter i alla 850, S70,V70, m.fl. Men vill du ha en T5 eller en 855R får du vara beredd att slanta upp hårt, inget körbart för under 50 papp.MinikeV skrev:T5 lättDEA!! skrev:Jag kan inget, men gillar domViinika skrev:De va så liteGillar inte Volvo men vet allt något om dom
Vilken är den värsta motorn till dom ?så jävla schöööönt ljud med rak femma
När blev det en moppe?Skåningens-handelsbod skrev:En *fult ord*-moppe? Aldrig i helvete......antonjansson_ skrev:Nä Bemo ska de va:D
En 325 e30liten, snygg, rak 6:a, 170 hk orginal , bakhjuls drift:D
Jo så finns de ju 5 serien e34 å den får man me 24v motor åchifen skrev:När blev det en moppe?Skåningens-handelsbod skrev:En *fult ord*-moppe? Aldrig i helvete......antonjansson_ skrev:Nä Bemo ska de va:D
Är det så svårt att förstå att det finns bättre saker än gamla volvosRoligare karaktär på motorn, rör på sig bättre, snyggare, ja det mesta är för dens födel.
Måste nog ändå säga att det ska vara e36 så man får 24v motorn192hästar, snålare än e30, goare ljud och skottsäker motor. Känd internationellt som bmws b20. 40000mil är inga konstigheter alls för en m50 motor (sån som sitter i e36 alla 6cyl motorer förutom m modellerna). Eller en 525 e34 med m50
Går gott! Riktigt rolig att sladda runt med och är mycket stabilare än en volvo både på ställ och när man kör "som man ska". 140 i en sådan känns som 70 i en 740.
Den kallas blattemoppe för att vissa tja mörhyade pojkar har den, med en personlig mognad som en 14-åring i många fall. Sedan är det en teknisk miss på dem, dem tycks inte ha varken hastighetsmätare eller blinkers, samt dem i vissa fall får sina ägare att jämföra sig med Micke skosulan......chifen skrev:När blev det en moppe?Skåningens-handelsbod skrev:En *fult ord*-moppe? Aldrig i helvete......antonjansson_ skrev:Nä Bemo ska de va:D
Är det så svårt att förstå att det finns bättre saker än gamla volvosRoligare karaktär på motorn, rör på sig bättre, snyggare, ja det mesta är för dens födel.
Måste nog ändå säga att det ska vara e36 så man får 24v motorn192hästar, snålare än e30, goare ljud och skottsäker motor. Känd internationellt som bmws b20. 40000mil är inga konstigheter alls för en m50 motor (sån som sitter i e36 alla 6cyl motorer förutom m modellerna). Eller en 525 e34 med m50
Går gott! Riktigt rolig att sladda runt med och är mycket stabilare än en volvo både på ställ och när man kör "som man ska". 140 i en sådan känns som 70 i en 740.
När man går in på hur bra en bil är dömmer man bilen, inte föraren. Att sedan bilen är rolig att köra och inspirerar till en aktiv körstil ser jag inte som något negativt alls, tvärt om så visar det att det är en bra och rolig bil. Att folk sedan inte kan köra i trafiken med bilarna har inget med bilen i sig att göra utan de som köper den. Ska man börja dömma bilen utifrån föraren så kan jag ju säga att gamla volvos är i särklass de SÄMSTA bilarna som vi har i vårat avlånga land.Skåningens-handelsbod skrev:Den kallas blattemoppe för att vissa tja mörhyade pojkar har den, med en personlig mognad som en 14-åring i många fall. Sedan är det en teknisk miss på dem, dem tycks inte ha varken hastighetsmätare eller blinkers, samt dem i vissa fall får sina ägare att jämföra sig med Micke skosulan......chifen skrev:När blev det en moppe?Skåningens-handelsbod skrev: En *fult ord*-moppe? Aldrig i helvete......
Men försök förstå det jag vill säga: Även "blattarna", det vill säga invandrarna börjar rata den och köpa Volvo. Blattmobilen är ett betydligt större märke än Volvo med, kan det vara någon förklaring? med en hemmamarknad på 80 mille själar? vi Svenskar är väl en 9 mille nånting. Det går inte ens att jämföra på samma världskarta typ.chifen skrev:Du glider fortfarande från ämnet och dömer förare och inte bil. Det blir fel när du gör så förstår du väl. När du ska försöka att såga en bil så ta itu med bilen, inte idioten som köper den begagnad på blocket...
Ang försäljning så är det ju lite lustigt att volvo vinst är 9,942 miljoner sek medans bmws vinst är 324 miljoner euro. Orkar inte räkna på vad det blir men vad jag kan se så säljer bmw en aning mer och de leder även kvalitetstester samt kundnöjdhet där volvo kämpar för att hålla sig till medel. Bmw omsätter mer hur du än vrider och vänder på det och det är en ledande tillverkare mot för volvo. Även om volvo gör bra bilar.
Sköna fördomar du har. Så alla som kör Bmw är *fult ord*?Skåningens-handelsbod skrev: Men försök förstå det jag vill säga: Även "blattarna", det vill säga invandrarna börjar rata den och köpa Volvo. Blattmobilen är ett betydligt större märke än Volvo med, kan det vara någon förklaring? med en hemmamarknad på 80 mille själar? vi Svenskar är väl en 9 mille nånting. Det går inte ens att jämföra på samma världskarta typ.
BMW är typ som deras Volvosar. För alla tillverkare är hemmamarknaden den stora tryggheten. Volvo är exotiskt även för tysken. Trots att vi är där med båt inom 24 timmars båtresa härifrån.
I USA är Volvo än idag de intellektuellas bil, liksom på de flesta exportmarknader. Och t.ex. i Kina är Volvo ett av de mest exklusiva bilar du kan äga och ger en helvetes status bland grannarna.
En vanlig Volvo kostar där motsvarande 700.000 kr.
Finns väldigt mycket svenskar som kör BMW.Henry skrev:Sköna fördomar du har. Så alla som kör Bmw är *fult ord*?Skåningens-handelsbod skrev: Men försök förstå det jag vill säga: Även "blattarna", det vill säga invandrarna börjar rata den och köpa Volvo. Blattmobilen är ett betydligt större märke än Volvo med, kan det vara någon förklaring? med en hemmamarknad på 80 mille själar? vi Svenskar är väl en 9 mille nånting. Det går inte ens att jämföra på samma världskarta typ.
BMW är typ som deras Volvosar. För alla tillverkare är hemmamarknaden den stora tryggheten. Volvo är exotiskt även för tysken. Trots att vi är där med båt inom 24 timmars båtresa härifrån.
I USA är Volvo än idag de intellektuellas bil, liksom på de flesta exportmarknader. Och t.ex. i Kina är Volvo ett av de mest exklusiva bilar du kan äga och ger en helvetes status bland grannarna.
För det andra, är det något fel att vara mörkhyad?
Inskränkta bönder som du finns det gott om, men bara för att du sett en mörkhyad person i en BMW som kör som om det vore sista dagen den levde gör ju inte bilmärket dåligt?
Bmw är världsledande inom bilar och bilteknologin. Kvalité, perfektion, körkänsla, emissioner, förbrukning. Ja, det är inte mycket Bmw missar på med sitt modellutbud. Så snälla, döm inte bilen för föraren.
Ska du döma ut ett märke genom förare är det sånafall Volvo. Alla personer (Oftast "patrioter" med Volvokeps) som åker runt och kör som idioter i gamla volvobilar. Gör det att Volvo är en dålig bil?
Nä, nu är gamla Volvobilar iof riktigt kassa ändå. Men det har inget med föraren att göra.
(Och jo, det går grymt mycket bättre för Bmw än Volvo)
Chifen: E36an är inte lika busig/rolig som en E30 imo. En E30 med en M50motor är en dröm. Förövrigt håller jag med dig i iprincip allt du skrev. Det tjatas dag ut och dag in om dessa "Extremt hållbara Volvo 740". Kolla på en gammal E34/E36 med M50. Där om något har du ren kvalité.
Det som är synd med e30 är att de aldrig gjordes från fabrik med m50, annars en kanonbil! Men e36 är bra rolig den med, lite finare viktfördelning på den men e30 tycker jag också är mer inbjudande till lek. Min e34 har gått över 28000mil och den tuffar på fint.Henry skrev:Sköna fördomar du har. Så alla som kör Bmw är *fult ord*?Skåningens-handelsbod skrev: Men försök förstå det jag vill säga: Även "blattarna", det vill säga invandrarna börjar rata den och köpa Volvo. Blattmobilen är ett betydligt större märke än Volvo med, kan det vara någon förklaring? med en hemmamarknad på 80 mille själar? vi Svenskar är väl en 9 mille nånting. Det går inte ens att jämföra på samma världskarta typ.
För det andra, är det något fel att vara mörkhyad?
Inskränkta bönder som du finns det gott om, men bara för att du sett en mörkhyad person i en BMW som kör som om det vore sista dagen den levde gör ju inte bilmärket dåligt?
Bmw är världsledande inom bilar och bilteknologin. Kvalité, perfektion, körkänsla, emissioner, förbrukning. Ja, det är inte mycket Bmw missar på med sitt modellutbud. Så snälla, döm inte bilen för föraren.
Ska du döma ut ett märke genom förare är det sånafall Volvo. Alla personer (Oftast "patrioter" med Volvokeps) som åker runt och kör som idioter i gamla volvobilar. Gör det att Volvo är en dålig bil?
Nä, nu är gamla Volvobilar iof riktigt kassa ändå. Men det har inget med föraren att göra.
(Och jo, det går grymt mycket bättre för Bmw än Volvo)
Chifen: E36an är inte lika busig/rolig som en E30 imo. En E30 med en M50motor är en dröm. Förövrigt håller jag med dig i iprincip allt du skrev. Det tjatas dag ut och dag in om dessa "Extremt hållbara Volvo 740". Kolla på en gammal E34/E36 med M50. Där om något har du ren kvalité.
Beror på va du har tänkt dig för nåt, en finbil eller bara nåt coolt?Zibb skrev:tjaa!
Vad ska man köpa för bil som är bakhjulsdriven samt lätt att styla?
Inte för dyr heller
tacksam för svar!
MVH
Sen är de ju gaaaanska stor skillnad på den dyraste BMW:n och Volvon ^^stuntis skrev:hade jag fått den bästa o nyaste volvon(gratis) eller av egna pengar köpa den nyaste o bästa BMW så hade jag lätt valt BMW
Volvo har sina riktigt dyra med. XC90 V8 ligger drygt 500.000 i sitt basutförande, med full option så tror jag inte 600.000 kr stoppar, men BMW och Volvo är båda i premiumklassenbensinskalle skrev:Beror på va du har tänkt dig för nåt, en finbil eller bara nåt coolt?Zibb skrev:tjaa!
Vad ska man köpa för bil som är bakhjulsdriven samt lätt att styla?
Inte för dyr heller
tacksam för svar!
MVH![]()
Sen är de ju gaaaanska stor skillnad på den dyraste BMW:n och Volvon ^^stuntis skrev:hade jag fått den bästa o nyaste volvon(gratis) eller av egna pengar köpa den nyaste o bästa BMW så hade jag lätt valt BMW
Ska köpa mig en gosig volvo 240 och åka med, gratis reservdelar och man behöver inte vara rädd om dom ^^
Det står sådana i vårt garage, våra bilar står på hyrda platser där! Bor en jävla hyreskasern i förorten du vet,chifen skrev:Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemobil" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
dock bor hon i lägenhet tror jag (alltså delar hon garage med andra)chifen skrev:Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemoppe" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
Jaha, my bad då, lät som att det var ditt och familjens men det är en feltolkning av mig, jag ursäktar.. Låter som ett sjuhelvetes garage med bmw 5 & 7 serier samt m3or och m5or. Langa upp en bild på detSkåningens-handelsbod skrev:Det står sådana i vårt garage, våra bilar står på hyrda platser där! Bor en jävla hyreskasern i förorten du vet,chifen skrev:Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemobil" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
Helt korrekt, bor i en jävla hyreskasernstunt_pojken^^ skrev:dock bor hon i lägenhet tror jag (alltså delar hon garage med andra)chifen skrev:Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemoppe" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
Inte 120 i stadsbild inte...... Inte med snutar i vartenda jävla hörna.... jag håller laglig fart inne i stan. Oftast inte mer i max 50, då ju de flesta vägar ligger på den fartgränsen.stunt_pojken^^ skrev:för det första har du sagt att du kör runt 120 med kinroaden (har jag för mig) o om inte jag är helt dum i huvudet är det en moppe?
o då är det juh fan värre än att köra den i 120 alltså 70 km/h för fort
än att köra 30/50 km/hför fort(även om det låter osannolikt att en moppe går så snabbt särskilt en 4t) det sa du iaf i chaten för ett bra tag sen
o för det andra så är det inte direkt lätt att uppskatta fart med bara ögonen så det du kanske tror är 100 kanske är 90
o jag vet att det är lite skillnad på nyaste bmw o nyaste volvon men ändå
men om vi säger nyaste volvons ny pris och en BMW för det priset hade jag ändå valt BMW:n
edit: det är fan minst lika många om inte fler "*fult ord*" som kör mercedes
så det där med "blattmobil" är juh bara korkat att säga
då jag inte känner en enda *fult ord* som kör BMW (desto fler som kör volvo faktiskt)
Det var just i det blocket dem stod i som idioterna brände ner.... Dem står lite överallt just nu i garageblocken här under saneringstiden. En av dem, en M5 av senare årsmodell totalförstördes i branden f.ö. Den var djupt röd metallic och i ett perfekt originalskick, och tydligen inte gått mer än 12000 mil.chifen skrev:Jaha, my bad då, lät som att det var ditt och familjens men det är en feltolkning av mig, jag ursäktar.. Låter som ett sjuhelvetes garage med bmw 5 & 7 serier samt m3or och m5or. Langa upp en bild på detSkåningens-handelsbod skrev:Det står sådana i vårt garage, våra bilar står på hyrda platser där! Bor en jävla hyreskasern i förorten du vet,chifen skrev:Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemobil" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
Skåningens-handelsbod skrev:Nu har ni alla missuppfattat mig.
Det står en hel del 5 och 7-serie B** i vårt garage och synar man ägarskapet på dem så är det till 90% Någon som heter Achmed, Mohammed eller någonting sådant, likaså på de få M3 och M5 som står här, bilar många av oss här i området inte ens kan drömma om att äga. Har pratat med vissa av dem som har sin hemvist i mellanöstern, många av dem är jag mycket god vän med, och dem säger att det är en väldig status att kunna uppvisa för sina släktingar att kunna visa upp en sådan dyr bil. Sedan att den äter salt sill och knäckebröd samt billigaste pastan för att kunna ha råd att dels försäkra den samt föda dem med bensin, är en annan femma.
Jag missunnar dessa ägare inte rättaen att leva som dem vill men, tyvärr, och det är inte bara jag som surnat till på det, många av dessa bilars ägare kör som om de fortfarande for omkring i sahara-öknen, använder inte blinkers, byter fil utan förvarning, mm. Det retar upp även dem som har dessa bilar -och kör som folk- vilket gett bl.a. BMW och vissa Mercedes och Audi ett riktigt dåligt rykte här uppe. Det drabbar alla genom vansinniga försäkringar, mm. Dessa klantrövar till amatörbilister kör givet även andra bilar, men det är inte sällan dem sitter bakom ratten på någon BMW eller Audi, mercedes är mer sällsynt, men det sker.
Nu talar jag av egen personlig erfarenhet, och efter att ha få närmast handlöst sträcka sig efter allt vad hejdare heter och väja undan snabbt som satan för en del av värsta syndarna så blir man hatisk mot en del av dessa trafikidioter. Och då märk väl har jag kommit i rätt sida om hastighetsbegränsningen och ändå drar dem om en så det har skakat till om hojen. Inte sällan jag uppskattat farten till en bra bit över 100 km/h.... På en 70-väg med inslag av 50-sträckor. Det är ansvarslöst trafikbeteende mina vänner, synnerligen ansvarslöst.
Volvo har sina riktigt dyra med. XC90 V8 ligger drygt 500.000 i sitt basutförande, med full option så tror jag inte 600.000 kr stoppar, men BMW och Volvo är båda i premiumklassen
S80 Executive är väl bra dyr med och görs bara på beställning, den är en S80 som lassats full med allt Volvo kan erbjuda i lyx och är oftast även lätt förlängd, Förekommer även som Säk 4-klassad, för bl.a. SÄPO, och andra skyddsobjekt.
Men BMW lirar i sin high end inte ens längre på Volvos planhalva, utan lirar emot Cadillac, Lincoln, Mercedes, Maybach, RR och liknande. Och ingenting är så dyrt som en ny high end lyxbil, och inget är så billigt begagnat som en sådan, gäller i synnerhet Limos. Så jämföra Volvos XC90 V8 med deras dyringar, är som att jämföra äpplen och päron. Inte ens i närheten av varandra. Dessutom helt klart avsedda för helt olika kundgrupper.
Volvon är en av ledarna tekniskt inom sitt segment på marknaden, och Dit hör även BMW. Tyvärr har klåparhuvudena uppe i fords ledning styvmoderbehandlat Volvo och satt ner kvalitetskraven från de som volvo haft tidigare, och som på den tiden det begav sig, sades vara några av världens bäst byggda seriebyggda vardagsbilar. Volvo har aldrig haft intentioner på att bygga vassa, snabba sportbilar, utan fann sin nisch i att bygga bra bilar till folket som håller bra och det har ju bevisats genom bl.a. att över 12000 amazoner än idag rullar i trafik. Över 60.000+ 140:or fortfarande i registret, anntalet 240:or går inte ens att överblicka, bilar som bara går och går.
Tyvärr skitnade Volvo ner sig med FWD, och när Ford tog över så var Volvos kvalitetssaga slut. Ford är skitbilar överlag, och modeller som Sierran, Mondeo och Orion skyr jag värre än pesten, sämre skit än dem har jag inte jobbat med. Kvalitet där? Hah! Helt frånvarande totalt!
Skulle köra skiten på skroten direkt om jag fått en sån gratis.... Jag hade inte ens betalt 1kr för en sådan.
Tro mig, dem lånar dem med. Hur pyntar man upp ungefär 700.000 kr på en M5:a annars? Snart hamnar väl SUV.arna här ute när andrahandsvärdet på dem sjunker som gråstenar.......Henry skrev:Skåningens-handelsbod skrev:Nu har ni alla missuppfattat mig.
Det står en hel del 5 och 7-serie B** i vårt garage och synar man ägarskapet på dem så är det till 90% Någon som heter Achmed, Mohammed eller någonting sådant, likaså på de få M3 och M5 som står här, bilar många av oss här i området inte ens kan drömma om att äga. Har pratat med vissa av dem som har sin hemvist i mellanöstern, många av dem är jag mycket god vän med, och dem säger att det är en väldig status att kunna uppvisa för sina släktingar att kunna visa upp en sådan dyr bil. Sedan att den äter salt sill och knäckebröd samt billigaste pastan för att kunna ha råd att dels försäkra den samt föda dem med bensin, är en annan femma.
Jag missunnar dessa ägare inte rättaen att leva som dem vill men, tyvärr, och det är inte bara jag som surnat till på det, många av dessa bilars ägare kör som om de fortfarande for omkring i sahara-öknen, använder inte blinkers, byter fil utan förvarning, mm. Det retar upp även dem som har dessa bilar -och kör som folk- vilket gett bl.a. BMW och vissa Mercedes och Audi ett riktigt dåligt rykte här uppe. Det drabbar alla genom vansinniga försäkringar, mm. Dessa klantrövar till amatörbilister kör givet även andra bilar, men det är inte sällan dem sitter bakom ratten på någon BMW eller Audi, mercedes är mer sällsynt, men det sker.
Nu talar jag av egen personlig erfarenhet, och efter att ha få närmast handlöst sträcka sig efter allt vad hejdare heter och väja undan snabbt som satan för en del av värsta syndarna så blir man hatisk mot en del av dessa trafikidioter. Och då märk väl har jag kommit i rätt sida om hastighetsbegränsningen och ändå drar dem om en så det har skakat till om hojen. Inte sällan jag uppskattat farten till en bra bit över 100 km/h.... På en 70-väg med inslag av 50-sträckor. Det är ansvarslöst trafikbeteende mina vänner, synnerligen ansvarslöst.
Volvo har sina riktigt dyra med. XC90 V8 ligger drygt 500.000 i sitt basutförande, med full option så tror jag inte 600.000 kr stoppar, men BMW och Volvo är båda i premiumklassen
S80 Executive är väl bra dyr med och görs bara på beställning, den är en S80 som lassats full med allt Volvo kan erbjuda i lyx och är oftast även lätt förlängd, Förekommer även som Säk 4-klassad, för bl.a. SÄPO, och andra skyddsobjekt.
Men BMW lirar i sin high end inte ens längre på Volvos planhalva, utan lirar emot Cadillac, Lincoln, Mercedes, Maybach, RR och liknande. Och ingenting är så dyrt som en ny high end lyxbil, och inget är så billigt begagnat som en sådan, gäller i synnerhet Limos. Så jämföra Volvos XC90 V8 med deras dyringar, är som att jämföra äpplen och päron. Inte ens i närheten av varandra. Dessutom helt klart avsedda för helt olika kundgrupper.
Volvon är en av ledarna tekniskt inom sitt segment på marknaden, och Dit hör även BMW. Tyvärr har klåparhuvudena uppe i fords ledning styvmoderbehandlat Volvo och satt ner kvalitetskraven från de som volvo haft tidigare, och som på den tiden det begav sig, sades vara några av världens bäst byggda seriebyggda vardagsbilar. Volvo har aldrig haft intentioner på att bygga vassa, snabba sportbilar, utan fann sin nisch i att bygga bra bilar till folket som håller bra och det har ju bevisats genom bl.a. att över 12000 amazoner än idag rullar i trafik. Över 60.000+ 140:or fortfarande i registret, anntalet 240:or går inte ens att överblicka, bilar som bara går och går.
Tyvärr skitnade Volvo ner sig med FWD, och när Ford tog över så var Volvos kvalitetssaga slut. Ford är skitbilar överlag, och modeller som Sierran, Mondeo och Orion skyr jag värre än pesten, sämre skit än dem har jag inte jobbat med. Kvalitet där? Hah! Helt frånvarande totalt!
Skulle köra skiten på skroten direkt om jag fått en sån gratis.... Jag hade inte ens betalt 1kr för en sådan.
Om en invandrare lever snålt för att ha råd med en bil eller att en vanlig svensson tar ett lån spelar väl ingen roll. Då är det snarare värre att ta ett lån.
Bmw har ett mycket mer komplett modellutbud än vad Volvo har. Så där är Bmw bättre igen.
Att Bmw konkurrerar med de där märkena stämmer ju inte riktigt. De kan konkurrera på alla marknader iprincip med sitt breda utbud. Ända från lilla 1-serien till stora X6an.
Att Volvo valde att bygga Fwd är väl snarare bara bra. Volvo klarade ju inte av att bygga säkra bakhjulsdrivna bilar. Så det var snarare ett smart val av Volvo.
På dig låter det som att Ford har dragit ner kvalitén, så är det inte. Istället har fordmotorer smugit sig in i Volvo bilarna. Så som 1.8F, 2.0F osv. De håller inte riktigt lika hög kvalité som Volvos egna maskiner. Å andra sidan slukar de inte i sig 1liter milen som en Volvos 5or lätt gör.
Tycker du de där siffrorna är imponerande ska du kolla i mellan Europa efter tyska bilar, där finner du samma siffror fast mångdubblade. Gamla Mercedes, Bmw, Vw rullar tills ägaren bestämmer sig att skrota dem...
Den gamla goa B230-motorn är nog så bulletproof nån motor kan vara från modern tid, B18-B20 är ju snäppet ännu jävligare men B230:n är närmast outslitlig. 50K+ är absolut ingenting för en B230, det är oftast så att karossen tar slut innan motorn gör det.......... funnits en f.d taxi, en Volvo 740 GL i detta garaget som hade gått 82000 mil, och still going strong. Tyvärr, så var oturen framme oich han glattade av vägen i snorhalka och satte den i ett armco-räcke = Kvaddad front=skroten.Viinika skrev:Skåne: Tänk om den rasar på vägen då??![]()
Tror nog att du skrotar den och köper en annan rööten 240 xD
Du kan aldrig lita på en bil att den ALDRIG rasarDen kan rasa när du kör ut på motorvägen
Hahahaa(De ska va en SAAB
)