Bil-Tråden - allt snack om Bilar

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Viinika skrev:Bajs på Volvo xD

De ska va Saab för hela slanten ;)
Tjat tjat..., *bilmärke* är inte bättre än Volvo, bara lite annat bygg och biltänk!
jag håller allt vad tummar heter nu att Spyker får igenom sitt bud nu.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Viinika
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viinika »

[quote="Skåningens-handelsbod"][quote="Viinika"]Bajs på Volvo xD

De ska va Saab för hela slanten ;)[/quote]

Tjat tjat..., *bilmärke* är inte bättre än Volvo, bara lite annat bygg och biltänk!
jag håller allt vad tummar heter nu att Spyker får igenom sitt bud nu.[/quote]

Jag vet:P Men jag kan väl sluta med de xD
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

MinikeV skrev:
DEA!! skrev:
Viinika skrev:De va så lite :P Gillar inte Volvo men vet allt något om dom ;)
Jag kan inget, men gillar dom :D
Vilken är den värsta motorn till dom ? :D
T5 lätt :D så jävla schöööönt ljud med rak femma :D
Den motorn sitter i alla 850, S70,V70, m.fl. Men vill du ha en T5 eller en 855R får du vara beredd att slanta upp hårt, inget körbart för under 50 papp.
Användarens profilbild
antonjansson_
Svårstartad skrothög

Inlägg av antonjansson_ »

Nä Bemo ska de va:D

En 325 e30 :D liten, snygg, rak 6:a, 170 hk orginal , bakhjuls drift:D
Polisen och bromsen är fartens hinder !
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

antonjansson_ skrev:Nä Bemo ska de va:D

En *fult ord*-moppe? Aldrig i helvete......
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Skåningens-handelsbod skrev:

*fult ord* moppe kan du vara själv, bmw är braa :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Användarens profilbild
antonjansson_
Svårstartad skrothög

nå som fösta bil ärver man en 940 :D men sen satan ska de va bmw
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

När blev det en moppe?

Är det så svårt att förstå att det finns bättre saker än gamla volvos ;) Roligare karaktär på motorn, rör på sig bättre, snyggare, ja det mesta är för dens födel.

Måste nog ändå säga att det ska vara e36 så man får 24v motorn ;) 192hästar, snålare än e30, goare ljud och skottsäker motor. Känd internationellt som bmws b20. 40000mil är inga konstigheter alls för en m50 motor (sån som sitter i e36 alla 6cyl motorer förutom m modellerna). Eller en 525 e34 med m50 :) Går gott! Riktigt rolig att sladda runt med och är mycket stabilare än en volvo både på ställ och när man kör "som man ska". 140 i en sådan känns som 70 i en 740.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
antonjansson_
Svårstartad skrothög

chifen skrev:

När blev det en moppe?

Är det så svårt att förstå att det finns bättre saker än gamla volvos ;) Roligare karaktär på motorn, rör på sig bättre, snyggare, ja det mesta är för dens födel.

Måste nog ändå säga att det ska vara e36 så man får 24v motorn ;) 192hästar, snålare än e30, goare ljud och skottsäker motor. Känd internationellt som bmws b20. 40000mil är inga konstigheter alls för en m50 motor (sån som sitter i e36 alla 6cyl motorer förutom m modellerna). Eller en 525 e34 med m50 :) Går gott! Riktigt rolig att sladda runt med och är mycket stabilare än en volvo både på ställ och när man kör "som man ska". 140 i en sådan känns som 70 i en 740.
Jo så finns de ju 5 serien e34 å den får man me 24v motor å :D åså 16v har väl 170 hk
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

finns ingen 16v förutom m3 e30 och is som är 4cyl. Det är 12v på de tidiga 6orna (motorfamilj m20). De tidigaste e34 var 12v motorer :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

chifen skrev:

När blev det en moppe?

Den kallas blattemoppe för att vissa tja mörhyade pojkar har den, med en personlig mognad som en 14-åring i många fall. Sedan är det en teknisk miss på dem, dem tycks inte ha varken hastighetsmätare eller blinkers, samt dem i vissa fall får sina ägare att jämföra sig med Micke skosulan......
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

chifen skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: En *fult ord*-moppe? Aldrig i helvete......
När blev det en moppe?

Den kallas blattemoppe för att vissa tja mörhyade pojkar har den, med en personlig mognad som en 14-åring i många fall. Sedan är det en teknisk miss på dem, dem tycks inte ha varken hastighetsmätare eller blinkers, samt dem i vissa fall får sina ägare att jämföra sig med Micke skosulan......
När man går in på hur bra en bil är dömmer man bilen, inte föraren. Att sedan bilen är rolig att köra och inspirerar till en aktiv körstil ser jag inte som något negativt alls, tvärt om så visar det att det är en bra och rolig bil. Att folk sedan inte kan köra i trafiken med bilarna har inget med bilen i sig att göra utan de som köper den. Ska man börja dömma bilen utifrån föraren så kan jag ju säga att gamla volvos är i särklass de SÄMSTA bilarna som vi har i vårat avlånga land.

Du som är fanatisk till usa borde ju känna till att de kallar dåliga bilister där för "damn volvo driver" oavsett vad det är för märke på bilen som åker förbi för det är känt att volvoförare kör som idioter där (Bilen är ju marknasförd som säker, vilket den också är men som vanligt tror ju då amerikanarna att man blir odödlig och kör då som idioter och ska sedan stämma någon när det går fel).

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Jänkare är usla som bilförare allmänt, been there, seen it, Dem enda som har lite trafikvett är väl hojåkarna där över...... (av självbevarelsedrift typ..., att inte bli nermejade av bilisterna.....), samt då tradarna, dem med av självbevarelsedrift då böterna för att orsaka olyckor är så vidrigt dyra så dem aktar sig nogsamt.

Tippar att typ 60% av alla amerikanska bilförare skulle kugga i vårt svenska körprov vid VV....... Finns f.ö. betydligt mjukare saker att smälla mot än en stor stabil amerikansk tradare (tro mig, dem är stora som mindre hus! + plus inga underkörningsskydd eller skärmar bakom hytten, vare sig på bil eller trailer.....).
Dem olyckorna brukar tyvärr sluta med svåra personskador eller i värsta fall dödsfall. Och i USA har dem något vi saknar här, kör du full (och med full avses även drog eller medicinpåverkad), och knockar och skadar någon så kan du bli dömd för mordförsök om kört full, samt att bilen anses att ha brukats som vapen. I USA är det förbjudet att köra bil överhuvudtaget med vissa medicinska preparat, som du kan köra med här, efter intagande av dessa, inom 48 timmar efter att du tagit medicinen för vissa med långtidsverkan. Mediciner som rohypnol klassas som tung narkotika i USA och används överhuvudtaget inte ens inom den slutna sjukhusvården.
Det är mycket hårdare där än här på det området, och försöker du sticka t.ex. ifrån en trafikkontroll, så ser dem till att få stopp på dig. Oavsett hur. Sedan om du överlever, skiter dem i.

Dessutom är Blattemoppe ett skämtsamt uttryck, som t.o.m. dem själva använder om dem. Och faktum är att fler och fler av dem idag här ute går över till att köra Volvo numera, byter bort Blattmobilen mot en Volvo. Oftast en kombi. Så tyskmärkena tappar mark bland dem med nu. och konstigt nog kör bättre...... Personligen kommer jag ej att befatta mig med BMW, Audi, Opel, Mercedes av en del personliga och desto fler djupt ideologiska skäl. Lika lite som jag någonsin kommer att sätta min fot på tysk, eller österrisk mark.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Du glider fortfarande från ämnet och dömer förare och inte bil. Det blir fel när du gör så förstår du väl. När du ska försöka att såga en bil så ta itu med bilen, inte idioten som köper den begagnad på blocket...

Ang försäljning så är det ju lite lustigt att volvo vinst är 9,942 miljoner sek medans bmws vinst är 324 miljoner euro. Orkar inte räkna på vad det blir men vad jag kan se så säljer bmw en aning mer och de leder även kvalitetstester samt kundnöjdhet där volvo kämpar för att hålla sig till medel. Bmw omsätter mer hur du än vrider och vänder på det och det är en ledande tillverkare mot för volvo. Även om volvo gör bra bilar.

ang lagar i usa så är det mycket som är sjukt, de har t ex koedin på receptfria läkemedel där också så de är knappast bättre. Skattesystemet är värdelöst för den delen också. Men nu handlar inte tråden om det så skit i det här :)

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

chifen skrev:Du glider fortfarande från ämnet och dömer förare och inte bil. Det blir fel när du gör så förstår du väl. När du ska försöka att såga en bil så ta itu med bilen, inte idioten som köper den begagnad på blocket...

Ang försäljning så är det ju lite lustigt att volvo vinst är 9,942 miljoner sek medans bmws vinst är 324 miljoner euro. Orkar inte räkna på vad det blir men vad jag kan se så säljer bmw en aning mer och de leder även kvalitetstester samt kundnöjdhet där volvo kämpar för att hålla sig till medel. Bmw omsätter mer hur du än vrider och vänder på det och det är en ledande tillverkare mot för volvo. Även om volvo gör bra bilar.
Men försök förstå det jag vill säga: Även "blattarna", det vill säga invandrarna börjar rata den och köpa Volvo. Blattmobilen är ett betydligt större märke än Volvo med, kan det vara någon förklaring? med en hemmamarknad på 80 mille själar? vi Svenskar är väl en 9 mille nånting. Det går inte ens att jämföra på samma världskarta typ.
BMW är typ som deras Volvosar. För alla tillverkare är hemmamarknaden den stora tryggheten. Volvo är exotiskt även för tysken. Trots att vi är där med båt inom 24 timmars båtresa härifrån.

I USA är Volvo än idag de intellektuellas bil, liksom på de flesta exportmarknader. Och t.ex. i Kina är Volvo ett av de mest exklusiva bilar du kan äga och ger en helvetes status bland grannarna.
En vanlig Volvo kostar där motsvarande 700.000 kr.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Försök att förstå kundnöjdhet och kvalitétstester då där bmw leder och volvo ligger i mitten. Vad finns det för förklaring till det? Bmw säljer bra i alla länder (även i sverige ökar bmw sin försäljning väldigt mycket). De säljer fler bilar än volvo och inte bara i tyskland kan jag lova dig. Bara för att du sett en invandrare i en volvo (vad fan spelar ras för roll nu då? Du skiljer oroväckande mycket på svenskar och invandrare för att kunna säga att du inte är rasist) så spelar inte det någon roll.

Volvo är mer lättillgängligt i det här landet bara, därför kör många volvo. Finns inte många länder som är så insnöade på ett märke som vi svenskar, och ändå är det inte så bra bilar. Statistiken ljuger inte.

Du kan inte komma och påstå att bmw är något annat än en premiumbil i alla andra länder också, de rika i kina köper hellre bmw än volvo. Varit där, sett det och hört det. Bmw gör bättre bilar nu bara, så enkelt är det. Vill du bevisa något så kom med ett vettigt argument och bevisa motsatsen. Dessutom så är volvo övre medelklass i usa, och det vet nog du med.

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Inse fakta: tysken är precis som svensken, patriot, när det gäller att köpa saker, svensken föredrar Made in Sweden, tysken Made in Germany.

Engelsmannen köper engelskt, amerikanen amerikanskt, mm, och så vidare.

Vi människor fungerar på det viset.
Zibb
Red Bull

Inlägg av Zibb »

tjaa!

Vad ska man köpa för bil som är bakhjulsdriven samt lätt att styla?

Inte för dyr heller

tacksam för svar!

MVH
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Skåningens-handelsbod skrev: Men försök förstå det jag vill säga: Även "blattarna", det vill säga invandrarna börjar rata den och köpa Volvo. Blattmobilen är ett betydligt större märke än Volvo med, kan det vara någon förklaring? med en hemmamarknad på 80 mille själar? vi Svenskar är väl en 9 mille nånting. Det går inte ens att jämföra på samma världskarta typ.
BMW är typ som deras Volvosar. För alla tillverkare är hemmamarknaden den stora tryggheten. Volvo är exotiskt även för tysken. Trots att vi är där med båt inom 24 timmars båtresa härifrån.

I USA är Volvo än idag de intellektuellas bil, liksom på de flesta exportmarknader. Och t.ex. i Kina är Volvo ett av de mest exklusiva bilar du kan äga och ger en helvetes status bland grannarna.
Sköna fördomar du har. Så alla som kör Bmw är *fult ord*?
För det andra, är det något fel att vara mörkhyad?
Inskränkta bönder som du finns det gott om, men bara för att du sett en mörkhyad person i en BMW som kör som om det vore sista dagen den levde gör ju inte bilmärket dåligt?

Bmw är världsledande inom bilar och bilteknologin. Kvalité, perfektion, körkänsla, emissioner, förbrukning. Ja, det är inte mycket Bmw missar på med sitt modellutbud. Så snälla, döm inte bilen för föraren.

Ska du döma ut ett märke genom förare är det sånafall Volvo. Alla personer (Oftast "patrioter" med Volvokeps) som åker runt och kör som idioter i gamla volvobilar. Gör det att Volvo är en dålig bil?

Nä, nu är gamla Volvobilar iof riktigt kassa ändå. Men det har inget med föraren att göra.

(Och jo, det går grymt mycket bättre för Bmw än Volvo)

Chifen: E36an är inte lika busig/rolig som en E30 imo. En E30 med en M50motor är en dröm. Förövrigt håller jag med dig i iprincip allt du skrev. Det tjatas dag ut och dag in om dessa "Extremt hållbara Volvo 740". Kolla på en gammal E34/E36 med M50. Där om något har du ren kvalité.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

hade jag fått den bästa o nyaste volvon(gratis) eller av egna pengar köpa den nyaste o bästa BMW så hade jag lätt valt BMW

volvo suger(har bara en eftersom jag i princip blev tvingad till att köpa den o sen är det bättre att ha en gammal sleten volvo o köra den det första åren/året
o sen när jag får jobb köpa en riktigt fin BMW
Zibb
Red Bull

Inlägg av Zibb »

Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Men försök förstå det jag vill säga: Även "blattarna", det vill säga invandrarna börjar rata den och köpa Volvo. Blattmobilen är ett betydligt större märke än Volvo med, kan det vara någon förklaring? med en hemmamarknad på 80 mille själar? vi Svenskar är väl en 9 mille nånting. Det går inte ens att jämföra på samma världskarta typ.

Inskränkta bönder som du finns det gott om, men bara för att du sett en mörkhyad person i en BMW som kör som om det vore sista dagen den levde gör ju inte bilmärket dåligt?

Bmw är världsledande inom bilar och bilteknologin. Kvalité, perfektion, körkänsla, emissioner, förbrukning. Ja, det är inte mycket Bmw missar på med sitt modellutbud. Så snälla, döm inte bilen för föraren.

Ska du döma ut ett märke genom förare är det sånafall Volvo. Alla personer (Oftast "patrioter" med Volvokeps) som åker runt och kör som idioter i gamla volvobilar. Gör det att Volvo är en dålig bil?

Nä, nu är gamla Volvobilar iof riktigt kassa ändå. Men det har inget med föraren att göra.

Chifen: E36an är inte lika busig/rolig som en E30 imo. En E30 med en M50motor är en dröm. Förövrigt håller jag med dig i iprincip allt du skrev. Det tjatas dag ut och dag in om dessa "Extremt hållbara Volvo 740". Kolla på en gammal E34/E36 med M50. Där om något har du ren kvalité.
Finns väldigt mycket svenskar som kör BMW.
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Henry skrev:

Det som är synd med e30 är att de aldrig gjordes från fabrik med m50, annars en kanonbil! Men e36 är bra rolig den med, lite finare viktfördelning på den men e30 tycker jag också är mer inbjudande till lek. Min e34 har gått över 28000mil och den tuffar på fint.

Tyvärr gick vattenpumpen på den (En av ytterst få om brister på m50 är vattenpumpen med skovelhjul av plast samt tändspolarna på tidiga m50 har vissa haft problem med) och jag hade oturen att den kokade, ska bara ta och byta toppackning nu iövrigt är motor och bil helt kanon! Inte mycket rost alls (tyskimport), stabil i chassi, går kanonfint i motor och växellåda (inte en massa jävla glapp i växelspaken som på en gammal volvo när spaken vibrerar mellan förardörr och passagerardörr trots att växel är i).

Att delar till en bmw är dyra är bara skitsnack och rykten det med, min bil är billigare i delar att äga än en volvo 850 och trots det är det stabilare delar som håller bättre (prisex: kompletta bromsar bak med belägg ca 820kr för originaldelar, inte biltema. Sotningssats till toppen som inkluderar alla packningar inkl ventiltätningar till alla 24ventiler för ca 1700kr) Det priset matchar inte volvo. Ett annat exempel är när e46 kom blev den billigast i sin klass att äga trots att det är bra kvalité på delarna.

Som sagt så är ju kvalitén på bmw bättre än gammal volvo, man blir relativt lätt fartblind i en bmw pga lågt vägljud, bra komfort och bra känsla av vägen till skillnad från en volvo där allt fladdrar och gnekar. Gammal volvo är billig att äga, allt finns ju här på skroten eller biltema men att säga att bilen är bättre för att det finns mer delar inom vårt land är ju faktiskt lite fel. Vill man ha kvalitétsdelar så är inte volvon billigare längre, inte ens 700serien.

För att ta ett annat exempel som jag också dragit upp på garaget är miljöbilar från volvo vs bmw, då kan vi ta c30 drivE mot 118d. För att börja där så kan man ju direkt se att volvo försöker verkligen marknadsföra att det är en miljöbil och att det även är en "förarens bil" som de gjort med c30 medans för bmw är det bara en vanlig bil. Hur är då bilarna att köra i förhållande till sin bränsleekonomi? Jo, volvon är riktigt seg faktiskt med sin 1,6 dieselmotor och har svårt att hänga med ens i stadstrafik ibland, men den är ju inte törstig iaf. Bmwn går däremot faktiskt bra för att vara en snåldiesel (0-100 på under 10sek i en miljöbil är ju inte fy skam). Hänger med utan problem i all sorts trafik, missförstå inte nu, det är ingen tävlingsbil men duger gott och väl till vardags. Nu kan vi ju kolla lite siffror:

Bmw 118d
hk: 143hk
nm: 300nm
0-100: 8,9sek
toppfart: 210km/h
förbrukning: 4,5l/100km

Volvo c30 drivE
hk: 109hk
nm: 240nm
0-100: 11,4sek
toppfart: 190km/h
förbrukning: 4,4l/100km

Bmwn har fått bra kritik för att vara en rolig bil och framförallt blanda körglädje med bränsleekonomi. Volvo har inget att komma med i jämförelse förutom att den drar 1cl mindre per mil, och det är en uppoffring jag kan göra för att få en betydligt bättre bil ;)

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Zibb skrev:tjaa!

Inte för dyr heller

tacksam för svar!

MVH
Beror på va du har tänkt dig för nåt, en finbil eller bara nåt coolt? ;)
stuntis skrev:hade jag fått den bästa o nyaste volvon(gratis) eller av egna pengar köpa den nyaste o bästa BMW så hade jag lätt valt BMW
Sen är de ju gaaaanska stor skillnad på den dyraste BMW:n och Volvon ^^

Ska köpa mig en gosig volvo 240 och åka med, gratis reservdelar och man behöver inte vara rädd om dom ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Nu har ni alla missuppfattat mig.
Det står en hel del 5 och 7-serie B** i vårt garage och synar man ägarskapet på dem så är det till 90% Någon som heter Achmed, Mohammed eller någonting sådant, likaså på de få M3 och M5 som står här, bilar många av oss här i området inte ens kan drömma om att äga. Har pratat med vissa av dem som har sin hemvist i mellanöstern, många av dem är jag mycket god vän med, och dem säger att det är en väldig status att kunna uppvisa för sina släktingar att kunna visa upp en sådan dyr bil. Sedan att den äter salt sill och knäckebröd samt billigaste pastan för att kunna ha råd att dels försäkra den samt föda dem med bensin, är en annan femma.

Jag missunnar dessa ägare inte rättaen att leva som dem vill men, tyvärr, och det är inte bara jag som surnat till på det, många av dessa bilars ägare kör som om de fortfarande for omkring i sahara-öknen, använder inte blinkers, byter fil utan förvarning, mm. Det retar upp även dem som har dessa bilar -och kör som folk- vilket gett bl.a. BMW och vissa Mercedes och Audi ett riktigt dåligt rykte här uppe. Det drabbar alla genom vansinniga försäkringar, mm. Dessa klantrövar till amatörbilister kör givet även andra bilar, men det är inte sällan dem sitter bakom ratten på någon BMW eller Audi, mercedes är mer sällsynt, men det sker.

Nu talar jag av egen personlig erfarenhet, och efter att ha få närmast handlöst sträcka sig efter allt vad hejdare heter och väja undan snabbt som satan för en del av värsta syndarna så blir man hatisk mot en del av dessa trafikidioter. Och då märk väl har jag kommit i rätt sida om hastighetsbegränsningen och ändå drar dem om en så det har skakat till om hojen. Inte sällan jag uppskattat farten till en bra bit över 100 km/h.... På en 70-väg med inslag av 50-sträckor. Det är ansvarslöst trafikbeteende mina vänner, synnerligen ansvarslöst.
bensinskalle skrev:
Zibb skrev:tjaa!

Inte för dyr heller

tacksam för svar!

MVH
Beror på va du har tänkt dig för nåt, en finbil eller bara nåt coolt? ;)
stuntis skrev:hade jag fått den bästa o nyaste volvon(gratis) eller av egna pengar köpa den nyaste o bästa BMW så hade jag lätt valt BMW
Sen är de ju gaaaanska stor skillnad på den dyraste BMW:n och Volvon ^^

Ska köpa mig en gosig volvo 240 och åka med, gratis reservdelar och man behöver inte vara rädd om dom ^^
Volvo har sina riktigt dyra med. XC90 V8 ligger drygt 500.000 i sitt basutförande, med full option så tror jag inte 600.000 kr stoppar, men BMW och Volvo är båda i premiumklassen
S80 Executive är väl bra dyr med och görs bara på beställning, den är en S80 som lassats full med allt Volvo kan erbjuda i lyx och är oftast även lätt förlängd, Förekommer även som Säk 4-klassad, för bl.a. SÄPO, och andra skyddsobjekt.

Men BMW lirar i sin high end inte ens längre på Volvos planhalva, utan lirar emot Cadillac, Lincoln, Mercedes, Maybach, RR och liknande. Och ingenting är så dyrt som en ny high end lyxbil, och inget är så billigt begagnat som en sådan, gäller i synnerhet Limos. Så jämföra Volvos XC90 V8 med deras dyringar, är som att jämföra äpplen och päron. Inte ens i närheten av varandra. Dessutom helt klart avsedda för helt olika kundgrupper.

Volvon är en av ledarna tekniskt inom sitt segment på marknaden, och Dit hör även BMW. Tyvärr har klåparhuvudena uppe i fords ledning styvmoderbehandlat Volvo och satt ner kvalitetskraven från de som volvo haft tidigare, och som på den tiden det begav sig, sades vara några av världens bäst byggda seriebyggda vardagsbilar. Volvo har aldrig haft intentioner på att bygga vassa, snabba sportbilar, utan fann sin nisch i att bygga bra bilar till folket som håller bra och det har ju bevisats genom bl.a. att över 12000 amazoner än idag rullar i trafik. Över 60.000+ 140:or fortfarande i registret, anntalet 240:or går inte ens att överblicka, bilar som bara går och går.

Tyvärr skitnade Volvo ner sig med FWD, och när Ford tog över så var Volvos kvalitetssaga slut. Ford är skitbilar överlag, och modeller som Sierran, Mondeo och Orion skyr jag värre än pesten, sämre skit än dem har jag inte jobbat med. Kvalitet där? Hah! Helt frånvarande totalt!
Skulle köra skiten på skroten direkt om jag fått en sån gratis.... Jag hade inte ens betalt 1kr för en sådan.
Senast redigerad av nippertippan den 22 december 2009, 18:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

för det första har du sagt att du kör runt 120 med kinroaden (har jag för mig) o om inte jag är helt dum i huvudet är det en moppe?
o då är det juh fan värre än att köra den i 120 alltså 70 km/h för fort
än att köra 30/50 km/hför fort(även om det låter osannolikt att en moppe går så snabbt särskilt en 4t) det sa du iaf i chaten för ett bra tag sen

o för det andra så är det inte direkt lätt att uppskatta fart med bara ögonen så det du kanske tror är 100 kanske är 90

o jag vet att det är lite skillnad på nyaste bmw o nyaste volvon men ändå
men om vi säger nyaste volvons ny pris och en BMW för det priset hade jag ändå valt BMW:n

edit: det är fan minst lika många om inte fler "*fult ord*" som kör mercedes
så det där med "blattmobil" är juh bara korkat att säga

då jag inte känner en enda *fult ord* som kör BMW (desto fler som kör volvo faktiskt)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemoppe" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
Senast redigerad av chifen den 22 december 2009, 18:31, redigerad totalt 2 gång.

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

chifen skrev:Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemobil" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
Det står sådana i vårt garage, våra bilar står på hyrda platser där! Bor en jävla hyreskasern i förorten du vet,
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

chifen skrev:Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemoppe" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
dock bor hon i lägenhet tror jag (alltså delar hon garage med andra) :wink:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

chifen skrev:Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemobil" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
Det står sådana i vårt garage, våra bilar står på hyrda platser där! Bor en jävla hyreskasern i förorten du vet,
Jaha, my bad då, lät som att det var ditt och familjens men det är en feltolkning av mig, jag ursäktar.. Låter som ett sjuhelvetes garage med bmw 5 & 7 serier samt m3or och m5or. Langa upp en bild på det :)

Bmw e34 Fix & Renovering
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

stunt_pojken^^ skrev:
chifen skrev:Dessa eviga lögner. Först säger du att du aldrig ska äga en bmw och aldrig gjort, sedan säger du aldrig i helvete en "blattemoppe" och nu har du helt plötsligt flera bmw 5 & 7 serie i garaget... Nä, det köper vi inte. Sluta ljug och börja argumentera med vettiga grunder. Börjar bli förbannad på myteriet nu
dock bor hon i lägenhet tror jag (alltså delar hon garage med andra) :wink:
Helt korrekt, bor i en jävla hyreskasern
stunt_pojken^^ skrev:för det första har du sagt att du kör runt 120 med kinroaden (har jag för mig) o om inte jag är helt dum i huvudet är det en moppe?
o då är det juh fan värre än att köra den i 120 alltså 70 km/h för fort
än att köra 30/50 km/hför fort(även om det låter osannolikt att en moppe går så snabbt särskilt en 4t) det sa du iaf i chaten för ett bra tag sen

o för det andra så är det inte direkt lätt att uppskatta fart med bara ögonen så det du kanske tror är 100 kanske är 90

o jag vet att det är lite skillnad på nyaste bmw o nyaste volvon men ändå
men om vi säger nyaste volvons ny pris och en BMW för det priset hade jag ändå valt BMW:n

edit: det är fan minst lika många om inte fler "*fult ord*" som kör mercedes
så det där med "blattmobil" är juh bara korkat att säga

då jag inte känner en enda *fult ord* som kör BMW (desto fler som kör volvo faktiskt)
Inte 120 i stadsbild inte...... Inte med snutar i vartenda jävla hörna.... jag håller laglig fart inne i stan. Oftast inte mer i max 50, då ju de flesta vägar ligger på den fartgränsen.

Den dåvarande (sett ramen till salu på Blocket) Thunder var god för 135+ och ville mer, men vägens utseende sa att håll igen lite. Men då var det med typ 3 gånger mer slagvolym än vad Länsman gillar, och trimmat.
Hörde lite på omvägar att den som köpte den for av vägen med Thunder och slog sig hårt. var visst att han försökte att ta en skarp kurva för hög fart med polisen efter. Kunde köpt tiilbaka ramen för 500 spänn men med vetskapen om vad som hänt kan man ju gissa att ramen troligen vart skev. Troligen gick UPD-gaffeln som satt på det troligen åt helvete där med.

Skulle inte falla mig in att köra fort inne i stan. Jo, har skett en gång när jag drog ifatt en BMW-ägare som hade närapå trängt mig mot mittenrefugen och som jag skällde skiten ur och bad dra tillbaka där han kom ifrån.
Senast redigerad av nippertippan den 22 december 2009, 18:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

chifen skrev:
Jaha, my bad då, lät som att det var ditt och familjens men det är en feltolkning av mig, jag ursäktar.. Låter som ett sjuhelvetes garage med bmw 5 & 7 serier samt m3or och m5or. Langa upp en bild på det :)
Det var just i det blocket dem stod i som idioterna brände ner.... Dem står lite överallt just nu i garageblocken här under saneringstiden. En av dem, en M5 av senare årsmodell totalförstördes i branden f.ö. Den var djupt röd metallic och i ett perfekt originalskick, och tydligen inte gått mer än 12000 mil.

En av de sex bilar som gick åt skogen......

Det gick en S40 T4 åt med värd en 350.000 kr med åt, liksom en firmabil med verktyg för över 100.000 kr i form av elektriska specialinstrument, mm. Total skada med med sanering, reparationer, mm beräknas till över 10 mille. bara för att nån jävel tuttade på en sur gammal VW Golf 3:a....... Ett gammalt ök som stått där snart nog i ett år.

Skulle vara mycket givande att "tala" med dessa pyromaner med något passande järnrör i nävarna. Garanterar att dem inte hade varit kapabla att tutta på igen efter det "samtalet". Glöm inte att vi med är direkt drabbade av branden. och 3000 slag med ett bollträ eller järnrör skulle nog kunna banka lite vett i dem.

f.ö. så står det visst nån BMW 850 (en sportvagns-liknande sak) i det nedre garaget vad som sagts mig, men som jag aldrig sett tyvärr själv.

Stått en Mercedes 600 SL med i vårt garage, ägd av sonen till en äldre herre vi känner i trappan. han hade en överdjävlig BMW med, men sedan flyttade sonen till Onsala eller vart det var. Så det har stått ett och annat häftigt i detta garaget.
Hade det inte brunnit där hade jag gärna serverat lite foton :P
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Skåningens-handelsbod skrev:Nu har ni alla missuppfattat mig.
Det står en hel del 5 och 7-serie B** i vårt garage och synar man ägarskapet på dem så är det till 90% Någon som heter Achmed, Mohammed eller någonting sådant, likaså på de få M3 och M5 som står här, bilar många av oss här i området inte ens kan drömma om att äga. Har pratat med vissa av dem som har sin hemvist i mellanöstern, många av dem är jag mycket god vän med, och dem säger att det är en väldig status att kunna uppvisa för sina släktingar att kunna visa upp en sådan dyr bil. Sedan att den äter salt sill och knäckebröd samt billigaste pastan för att kunna ha råd att dels försäkra den samt föda dem med bensin, är en annan femma.

Jag missunnar dessa ägare inte rättaen att leva som dem vill men, tyvärr, och det är inte bara jag som surnat till på det, många av dessa bilars ägare kör som om de fortfarande for omkring i sahara-öknen, använder inte blinkers, byter fil utan förvarning, mm. Det retar upp även dem som har dessa bilar -och kör som folk- vilket gett bl.a. BMW och vissa Mercedes och Audi ett riktigt dåligt rykte här uppe. Det drabbar alla genom vansinniga försäkringar, mm. Dessa klantrövar till amatörbilister kör givet även andra bilar, men det är inte sällan dem sitter bakom ratten på någon BMW eller Audi, mercedes är mer sällsynt, men det sker.

Nu talar jag av egen personlig erfarenhet, och efter att ha få närmast handlöst sträcka sig efter allt vad hejdare heter och väja undan snabbt som satan för en del av värsta syndarna så blir man hatisk mot en del av dessa trafikidioter. Och då märk väl har jag kommit i rätt sida om hastighetsbegränsningen och ändå drar dem om en så det har skakat till om hojen. Inte sällan jag uppskattat farten till en bra bit över 100 km/h.... På en 70-väg med inslag av 50-sträckor. Det är ansvarslöst trafikbeteende mina vänner, synnerligen ansvarslöst.

Volvo har sina riktigt dyra med. XC90 V8 ligger drygt 500.000 i sitt basutförande, med full option så tror jag inte 600.000 kr stoppar, men BMW och Volvo är båda i premiumklassen
S80 Executive är väl bra dyr med och görs bara på beställning, den är en S80 som lassats full med allt Volvo kan erbjuda i lyx och är oftast även lätt förlängd, Förekommer även som Säk 4-klassad, för bl.a. SÄPO, och andra skyddsobjekt.

Men BMW lirar i sin high end inte ens längre på Volvos planhalva, utan lirar emot Cadillac, Lincoln, Mercedes, Maybach, RR och liknande. Och ingenting är så dyrt som en ny high end lyxbil, och inget är så billigt begagnat som en sådan, gäller i synnerhet Limos. Så jämföra Volvos XC90 V8 med deras dyringar, är som att jämföra äpplen och päron. Inte ens i närheten av varandra. Dessutom helt klart avsedda för helt olika kundgrupper.

Volvon är en av ledarna tekniskt inom sitt segment på marknaden, och Dit hör även BMW. Tyvärr har klåparhuvudena uppe i fords ledning styvmoderbehandlat Volvo och satt ner kvalitetskraven från de som volvo haft tidigare, och som på den tiden det begav sig, sades vara några av världens bäst byggda seriebyggda vardagsbilar. Volvo har aldrig haft intentioner på att bygga vassa, snabba sportbilar, utan fann sin nisch i att bygga bra bilar till folket som håller bra och det har ju bevisats genom bl.a. att över 12000 amazoner än idag rullar i trafik. Över 60.000+ 140:or fortfarande i registret, anntalet 240:or går inte ens att överblicka, bilar som bara går och går.

Tyvärr skitnade Volvo ner sig med FWD, och när Ford tog över så var Volvos kvalitetssaga slut. Ford är skitbilar överlag, och modeller som Sierran, Mondeo och Orion skyr jag värre än pesten, sämre skit än dem har jag inte jobbat med. Kvalitet där? Hah! Helt frånvarande totalt!
Skulle köra skiten på skroten direkt om jag fått en sån gratis.... Jag hade inte ens betalt 1kr för en sådan.

Om en invandrare lever snålt för att ha råd med en bil eller att en vanlig svensson tar ett lån spelar väl ingen roll. Då är det snarare värre att ta ett lån.

Bmw har ett mycket mer komplett modellutbud än vad Volvo har. Så där är Bmw bättre igen.

Att Bmw konkurrerar med de där märkena stämmer ju inte riktigt. De kan konkurrera på alla marknader iprincip med sitt breda utbud. Ända från lilla 1-serien till stora X6an.

Att Volvo valde att bygga Fwd är väl snarare bara bra. Volvo klarade ju inte av att bygga säkra bakhjulsdrivna bilar. Så det var snarare ett smart val av Volvo.
På dig låter det som att Ford har dragit ner kvalitén, så är det inte. Istället har fordmotorer smugit sig in i Volvo bilarna. Så som 1.8F, 2.0F osv. De håller inte riktigt lika hög kvalité som Volvos egna maskiner. Å andra sidan slukar de inte i sig 1liter milen som en Volvos 5or lätt gör.
Tycker du de där siffrorna är imponerande ska du kolla i mellan Europa efter tyska bilar, där finner du samma siffror fast mångdubblade. Gamla Mercedes, Bmw, Vw rullar tills ägaren bestämmer sig att skrota dem...
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Nu har ni alla missuppfattat mig.

Om en invandrare lever snålt för att ha råd med en bil eller att en vanlig svensson tar ett lån spelar väl ingen roll. Då är det snarare värre att ta ett lån.

Bmw har ett mycket mer komplett modellutbud än vad Volvo har. Så där är Bmw bättre igen.

Att Bmw konkurrerar med de där märkena stämmer ju inte riktigt. De kan konkurrera på alla marknader iprincip med sitt breda utbud. Ända från lilla 1-serien till stora X6an.

Att Volvo valde att bygga Fwd är väl snarare bara bra. Volvo klarade ju inte av att bygga säkra bakhjulsdrivna bilar. Så det var snarare ett smart val av Volvo.
På dig låter det som att Ford har dragit ner kvalitén, så är det inte. Istället har fordmotorer smugit sig in i Volvo bilarna. Så som 1.8F, 2.0F osv. De håller inte riktigt lika hög kvalité som Volvos egna maskiner. Å andra sidan slukar de inte i sig 1liter milen som en Volvos 5or lätt gör.
Tycker du de där siffrorna är imponerande ska du kolla i mellan Europa efter tyska bilar, där finner du samma siffror fast mångdubblade. Gamla Mercedes, Bmw, Vw rullar tills ägaren bestämmer sig att skrota dem...
Tro mig, dem lånar dem med. Hur pyntar man upp ungefär 700.000 kr på en M5:a annars? Snart hamnar väl SUV.arna här ute när andrahandsvärdet på dem sjunker som gråstenar.......

Volvo gjorde ett nerköp när dem övergick till FWD, tro mig, och tro mig, jag kör hellre med en motor som drar nån ynka deciliter mer än chansar på nån sekundaskit från Ford under huven. Jag föredrar min 244 före någon modern volvo, jag kan lita på 240:n in till världens ände och vet att den tar mig hem igen. Det tar jag inte för givet i NÅGON modern, ny bil, oavsett märke, märk väl..

Volvo har varit, och kommer att troligen stanna som en tillverkare av bilar inom premiumsegmentet, med et kundkrets som tänker på säkerhet, som skiter om den gör 0-100 på sex sekunder eller ej, där de söker stora utrymmen, som i t.ex. V70:n, som slukar saker som en mindre flyttbil typ.
Körde hem 24m trämaterial i vår V70 för några dagar sedan.

Det är den primära köparkretsen som väljer Volvo, barnfamiljer, mindre företag, mm.
Bilen för folk som skall kunna få med barnvagnen, mycket matkassar, mm, det är dem som köper Volvo, inte Herr Tung gaspedal som tycker om att gasa (och förr eller senare kraschar, oavsett vad dem kör med...). Volvo har byggt bilar åt dessa med, och stämmer det jag hört så kommer Volvo ut med en bil under 2010 som troligen kommer att skrämma vettet ur mer än en BMW-ägare. S80+AWD+ Volvos V8 på 340 hk original. = Kommer att gå utav helvete. Modellen lär ha lagts i väntläge på grund av den nuvarande krisen. men skall vara produktionsklar på kort varsel.
Senast redigerad av nippertippan den 22 december 2009, 19:43, redigerad totalt 2 gång.
Viinika
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viinika »

Skåne: Tänk om den rasar på vägen då?? :P
Tror nog att du skrotar den och köper en annan rööten 240 xD
Du kan aldrig lita på en bil att den ALDRIG rasar ;) Den kan rasa när du kör ut på motorvägen :)

Hahahaa :P (De ska va en SAAB ;))
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Viinika skrev:Skåne: Tänk om den rasar på vägen då?? :P
Tror nog att du skrotar den och köper en annan rööten 240 xD
Du kan aldrig lita på en bil att den ALDRIG rasar ;) Den kan rasa när du kör ut på motorvägen :)

Hahahaa :P (De ska va en SAAB ;))
Den gamla goa B230-motorn är nog så bulletproof nån motor kan vara från modern tid, B18-B20 är ju snäppet ännu jävligare men B230:n är närmast outslitlig. 50K+ är absolut ingenting för en B230, det är oftast så att karossen tar slut innan motorn gör det.......... funnits en f.d taxi, en Volvo 740 GL i detta garaget som hade gått 82000 mil, och still going strong. Tyvärr, så var oturen framme oich han glattade av vägen i snorhalka och satte den i ett armco-räcke = Kvaddad front=skroten.

Och jag håller alla tummar som finns att *bilmärke* skall klara sig, det skall du veta, om inte annat för så för den drygt 61000 anställda i olika leds skull.
Senast redigerad av nippertippan den 22 december 2009, 19:50, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar