HELA motorn är inte en cylinder om du inte visste det.
HEla motorn så man kör in vevparti, och allt annat. Är mopeden HELT NY, gått 0mil då kör man lungt i ca 50mil men inte för att cylindern ska hålla för det gör den ändå. Byter du cylinder på en moppe som gått t.ex 400 mil så behöver du inte köra in den 50mil även den är ny.
Men herregud, Hashkakan kan du ens någonting om motorer?
Din polare som meckat moped i 25år är troligen SÄMST om han sa det där till dig.
De på "Volvo" sa så.
Vad i HELVETE har Volvo med en Mopedcylinder att göra?
En bilmotor och en mopedcylinder är som att jämföra ett pappersflygplan med ett Jas Gripen. Det ända som de har lika är ett cylinderlopp!
Du behöver ABSOLUT inte mer inkörning än vad jag skrev när du monterar en ny cylinder. Köra längre är bara idiotiskt, materialet går in och härdar första gången. Inte efter 30 gånger......
Henry skrev:Men herregud, Hashkakan kan du ens någonting om motorer?
Din polare som meckat moped i 25år är troligen SÄMST om han sa det där till dig.
De på "Volvo" sa så.
En bilmotor och en mopedcylinder är som att jämföra ett pappersflygplan med ett Jas Gripen. Det ända som de har lika är ett cylinderlopp!
Du behöver ABSOLUT inte mer inkörning än vad jag skrev när du monterar en ny cylinder. Köra längre är bara idiotiskt, materialet går in och härdar första gången. Inte efter 30 gånger......
Jag tror "stackarn" har förstått nu....
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Henry skrev:Men herregud, Hashkakan kan du ens någonting om motorer?
De på "Volvo" sa så.
Jag tror "stackarn" har förstått nu....
haha bra då behöver ja inte köra in den då nästa gång jag skaffar ny cylinder aa, lr inte så länge då iaf de gör inget är van med att ta skit.
Tjenare jag ska byta till 70ccs airsal cylinder på min Rieju mrx och då har jag fått 2st cylinderfots packningar gjorda av papper är det någon form av squish packningar? ska man använda båda packningarna eller bara en av dom?
Ukno skrev:Tjenare jag ska byta till 70ccs airsal cylinder på min Rieju mrx och då har jag fått 2st cylinderfots packningar gjorda av papper är det någon form av squish packningar? ska man använda båda packningarna eller bara en av dom?
Ukno skrev:Tjenare jag ska byta till 70ccs airsal cylinder på min Rieju mrx och då har jag fått 2st cylinderfots packningar gjorda av papper är det någon form av squish packningar? ska man använda båda packningarna eller bara en av dom?
Är så att jag är sugen på 70cc nu men har inga pengar till vev o därför utesluter jag vevbyte. Så vilken 70cc är bäst till orginalveven dvs bästa prestanda o hållbarhet typ.
(Derbi Senda 2007 gått dryga 600mil)
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Dolling skrev:Är så att jag är sugen på 70cc nu men har inga pengar till vev o därför utesluter jag vevbyte. Så vilken 70cc är bäst till orginalveven dvs bästa prestanda o hållbarhet typ.
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Mvh
airsal 70-73cc
Senast redigerad av Robiin937 den 21 december 2009, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Dolling skrev:Är så att jag är sugen på 70cc nu men har inga pengar till vev o därför utesluter jag vevbyte. Så vilken 70cc är bäst till orginalveven dvs bästa prestanda o hållbarhet typ.
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Mvh
airsal 70-73cc
eller MHR replica 80cc
mindre effekt är ju offtast mer hållbarhet
e du dum eller? båda dom jag sa är sportcylindrar som funkar bra till dagligt bruk o bra effekt
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Övrig setup blir:
Gianlli rör
19-21mm förgasare
ostrypt insug, membran
Mvh
airsal 70-73cc
Men Airsal är bättre än Barikit eller?
Jag har inte testat barikti så det vet jag faktiskt inte. Men jag har testat airsal o den tkr jag du borde köpa
Jag har inte testat barikti så det vet jag faktiskt inte. Men jag har testat airsal o den tkr jag du borde köpa
han fråga vilken som ger mässt effekt och hållbarhet och då mena jag på att mindre prestanda=oftast mer hållbarhet och högre prestanda=mindre hållbarhet så sluta nu och säga jag är dum
Dolling skrev:
Men Airsal är bättre än Barikit eller?
han fråga vilken som ger mässt effekt och hållbarhet och då mena jag på att mindre prestanda=oftast mer hållbarhet och högre prestanda=mindre hållbarhet så sluta nu och säga jag är dum
Airsal har både och.. MHR replica 80cc också. Fattar inte va du babblar om. Du kan inte direkt jämnföra en hyper med en sport