har fixat Y
kommer ?
kanske S
SETUP
malossi MHRr 84 Y
giannelli 2t Y
CK PWK 24mm Y
drev 12/53 Y
malossi lv6 Y
planad topp Y
MVT millenium analog "lättad 625g 4.5 förtänd" Y
portat block "matchat" Y
barikitt 43 competition Y
MÅL
ha en av de snabbaste och finaste mopparna i regionen (byn)
ha kul och lära mig något.
ha en chyst "enduro" moppe
jaha dagen D malossin!

dekaltrimm är ju alldrig fel

MHRr en på då

alldeles ny dängd i skogen i mörkert

UPDATE 23/10
har beställt malossi LV6 reeds i dag får dom till veckan

update 26/10
jaha den började vina och gå dåligt ond då kollade jag cylindern. och vart förånad:o kolvkjolen har slage i blocket...

komm gjärna med åsikter och råd

gammla projektet http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 085#133085
jaha har ej updatera på ett tag och de har hänt rätt så mkt

har byggt en ny undertail så jag får full slaglängd bak

sen har jag fått malossi LV6 reedsen och dom har saboterat rätt så mkt för mig... först smälte mitt tändstift och sen har den gått jätte snålt på blandningen effter de bytet.

och sen losnade svenghjulet... jag tyckte jag drog åt det!... tydligen inte tillräckligt då

har även planat toppen 1mm så jag får mer "vrid" och effekt... men glömde ju att det ska sitta oringar där

update! 25/11
jaha då har sendan skurit..... inte kul.

så den nedre kolvringen satt fastkjilad. de tog mig ett tag att få bort den. och sen slipade jag till kolven så ringen passade bra.
har även polerat kolven och cylindern. ska även polera toppen men den måste svarvas ur lite fö de vart föt mkt planing så kolven har tage i.

UPDATE! 6/12
har fifflat lite nu ^^ ska försöka få till bromsarna så dom funkar felfritt i år. har även lackat om motorn och lite små saker. etc...

har ståt och vaxat ramen :@

update 8/12 portning
jaha då har ja bräddat avgasporten till 63mm lägger opp efter de jag portade senare. men vad tycker ni som kan porta om detta?

ett nytt bromsok fram och nya däck sen kommer den köras

update! 18/12
jaha inte långt kvar till julafton nu! har därför köpt mig en tidig julklapp. ett MVT millenium tändsystem. och sen har jag införskaffat en mikuni 28mm. så här är en film på monstret!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CkOKlNzIH84[/youtube]
update! 3/1
jaha då är den nästan färdig för ett test åk

såhär vart de efter lite gnuggande med vax och autosol

sen i morgon ska de inhandlas lite grejer kopplingsvier,motorolja, bensin med mera.
update 5/3!
Nu var de ett tag sedan de hände något här! Jag har för övrigt inte gjort så mkt, men de som är gjort är en ny förgasare är på plats och insug. Har även beställt en ny malossi kolv kommer droppa in till veckan.
har även passar på att slipa lite på cylindern breddad avgasport! Och jag vägde min kolv som ja har nu med kolvbult och ringar på då vägde den 111g och då är kolv kjolen kapad 2mm.

och har ju även sytt en sadelöverdrag

någon som har nån åsikt om tändningen? jag är inte helt 100% på att de skulle vara 4.5mm?

Och sist men inte minst så har jag gjort ett insug

22/5 2k10
shar hänt den hel del med setupen. har orginal nu för jag har 4veckor sommarjobb i stan och jag vart tvingad att ta moppen. me i dag är de sundsvall moppe meet och dit ska jag! har ägnat nån timme åt att tvätta och vaxa up den

19/10 2k10
så nu var det ett tag sen man updaterade tråden. det har hänt rätt mkt i motor väg. jag har fått vevras en gång och då matchportades blocket och monterade i en barikitt 43stroker och nu är malossin monterad igen! och den går som fan. har squiss på 0,6mm men nu är avgasröret för litet. så de måste bytas till nå väre. de kommer upp nå bilder på motorn och annat grejs