Cylinder-Tråden! Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

förvärmning till förgasaren. behövs dock inte, så plugga den bara ifall du vill.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
csKungeN ^
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 28 juni 2009, 15:58

Re: Cylinder Tråden!

Inlägg av csKungeN ^ »

Kan jag köra med Airsal 73cc utan att byta ut
Förgasare
Vev
Lameller
lr dyligt?
Tänkte att jag skulle köra med opluggat orgrör och org förgasare.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

rekomenderaar inte att köra den cylindern på orginalförgasaren om du inte har 17,5mm eller 16mm. men kör då för säkerhets skull med sportluftfilter så att den andas lite bättre.

annars behövs inget av det nämnda bytas ut om inte skicket är dåligt.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Robiin937
Avstängd
Inlägg: 997
Blev medlem: 2 november 2008, 18:55
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

jo de kommer gå bra med 14mm också om du bestyckar och ställer inte rätt
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

kallepalle skrev:rekomenderaar inte att köra den cylindern på orginalförgasaren om du inte har 17,5mm eller 16mm. men kör då för säkerhets skull med sportluftfilter så att den andas lite bättre.
Tvärtom!
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Henry skrev:
kallepalle skrev:rekomenderaar inte att köra den cylindern på orginalförgasaren om du inte har 17,5mm eller 16mm. men kör då för säkerhets skull med sportluftfilter så att den andas lite bättre.
Tvärtom!
Så sant. Sportluft suger in mer skit då det inte är lika tätt som originalfiltret och nödvändigtvis inte mer luft heller för den delen då filterarean oftast inte är större än originalfiltret. Satsa på att öppna upp boxen lite istället, säkrare, snyggare och dessutom billigare.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

självklart går det att strypa av luftburken ordentligt, men att bara dra luftpluggen är ingen höjdare om man kör på för liten förgasare.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

kallepalle skrev:självklart går det att strypa av luftburken ordentligt, men att bara dra luftpluggen är ingen höjdare om man kör på för liten förgasare.
Jo, låt pluggen sitta kvar istället om det är så. ALLTID prioritera mer bränsle än luft på en 2t.

(Därför du börjar med stort munstycke när du ska ställa in en motor med en ny del.)
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Eklund93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 274
Blev medlem: 18 november 2007, 17:04

Inlägg av Eklund93 »

Tjenare, passar cylindern från en Derbi Senda 00-05 på en -06 ? :D
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Eklund93 skrev:Tjenare, passar cylindern från en Derbi Senda 00-05 på en -06 ? :D
Nej.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Eklund93 skrev:Tjenare, passar cylindern från en Derbi Senda 00-05 på en -06 ? :D
Som henry sa nej, eftersom den nya motorn kom 06-D50B0. Du har den gammla EBS motorn :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 augusti 2009, 08:15

Inlägg av Jacke15 »

Tja passar Airsal T6 Máxima till org vev ? :D
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Jacke15 skrev:Tja passar Airsal T6 Máxima till org vev ? :D
Du menar om din org vev håller för en airsal t6?
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 augusti 2009, 08:15

Inlägg av Jacke15 »

aa precis ;) och den här Airsal T6 Máxima leverarar mellan 16-18 hästar :) så om den funkar me org vev.
Robiin937
Avstängd
Inlägg: 997
Blev medlem: 2 november 2008, 18:55
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

-TeddaN- skrev:
Jacke15 skrev:Tja passar Airsal T6 Máxima till org vev ? :D
Du menar om din org vev håller för en airsal t6?
inte t6. det äär en 80cc han menar
Användarens profilbild
Frukt Soda
Svårstartad skrothög
Inlägg: 347
Blev medlem: 29 april 2008, 19:06
Ort: delsbo

Inlägg av Frukt Soda »

Jacke15 skrev:aa precis ;) och den här Airsal T6 Máxima leverarar mellan 16-18 hästar :) så om den funkar me org vev.
Beror på övrig setup och inställningar osv men jag skulle vilja byta vev om du nu lyckas få ut 16-18hk
Användarens profilbild
Jacke15
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 augusti 2009, 08:15

Inlägg av Jacke15 »

ok.. men är inte helt säker isf.. vill helst ha ett rakt svar :D men jag har org förgasare luftfilter, gianelli, ostrypt cdi, membran, snart en 21 mm förgasare. kan du nån med bra prestanda som passar då :D ?
WestinMX
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 9 november 2009, 20:28

Inlägg av WestinMX »

csKungeN ^ skrev:
WestinMX skrev:Vilken/Vilka cylindrar passar på Beta rr/rk6 -00?
Vill gärna ha en Metrakit Handmade 70, så länka gärna om ni vet :)
Tack på förhand.
här ! http://twostroke.se/product.asp?product=12180
Det ska inte vara till AM6 :( Ingen som vet vad som passar till "betamotorn"? även kallad ktm.
The difference between men and boys is the price of thier toys.
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!
Inlägg: 854
Blev medlem: 2 februari 2009, 15:16
Ort: Finland

Inlägg av MinikeV »

Hej!

Har beställ en barikit 50cc nu och nu undrar jag om man måste spänna topplocket med någon momentnyckel eller går det med handkraft?

Och hur kör man in på bästa sätt? :D har läst olika guider men det står olika i dem alla, så nu undrar jag hur jag ska köra in min nya cylinder bäst :D

Tacksam för svar! :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Daanne
Avstängd
Inlägg: 612
Blev medlem: 21 september 2008, 09:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Daanne »

MinikeV skrev:Hej!

Har beställ en barikit 50cc nu och nu undrar jag om man måste spänna topplocket med någon momentnyckel eller går det med handkraft?

Och hur kör man in på bästa sätt? :D har läst olika guider men det står olika i dem alla, så nu undrar jag hur jag ska köra in min nya cylinder bäst :D

Tacksam för svar! :P
Korsdra topplocks skruvarna bara....

Smörj in kolv och lopp med 2T olja och sedan kör på bara :wink:

Finns direkt ingen såkallad inkörnings metod.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Daanne skrev:
MinikeV skrev:Hej!

Har beställ en barikit 50cc nu och nu undrar jag om man måste spänna topplocket med någon momentnyckel eller går det med handkraft?

Och hur kör man in på bästa sätt? :D har läst olika guider men det står olika i dem alla, så nu undrar jag hur jag ska köra in min nya cylinder bäst :D

Tacksam för svar! :P
Korsdra topplocks skruvarna bara....

Smörj in kolv och lopp med 2T olja och sedan kör på bara :wink:

Finns direkt ingen såkallad inkörnings metod.
Du kan låta den stå på tomgång 10 min och varva upp den lite imellan åt.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!
Inlägg: 854
Blev medlem: 2 februari 2009, 15:16
Ort: Finland

Inlägg av MinikeV »

Daanne skrev:
MinikeV skrev:Hej!

Har beställ en barikit 50cc nu och nu undrar jag om man måste spänna topplocket med någon momentnyckel eller går det med handkraft?

Och hur kör man in på bästa sätt? :D har läst olika guider men det står olika i dem alla, så nu undrar jag hur jag ska köra in min nya cylinder bäst :D

Tacksam för svar! :P
Korsdra topplocks skruvarna bara....

Smörj in kolv och lopp med 2T olja och sedan kör på bara :wink:

Finns direkt ingen såkallad inkörnings metod.
Tack!

Nee men det är ju inte så bra att dra full gas första man gör heller :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Daanne
Avstängd
Inlägg: 612
Blev medlem: 21 september 2008, 09:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Daanne »

MinikeV skrev:
Daanne skrev:
MinikeV skrev:Hej!

Har beställ en barikit 50cc nu och nu undrar jag om man måste spänna topplocket med någon momentnyckel eller går det med handkraft?

Och hur kör man in på bästa sätt? :D har läst olika guider men det står olika i dem alla, så nu undrar jag hur jag ska köra in min nya cylinder bäst :D

Tacksam för svar! :P
Korsdra topplocks skruvarna bara....

Smörj in kolv och lopp med 2T olja och sedan kör på bara :wink:

Finns direkt ingen såkallad inkörnings metod.
Tack!

Nee men det är ju inte så bra att dra full gas första man gör heller :P
Okej , men gör såhär då.

Starta den och låt den stå på tomgång i ett par minuter och gasa lite så kolven får något att göra.

Sedan kan du ju stänga av mopeden och vänta 5 minuter. Sen så kör lite sakta med lite gaspådragningar.

OBS. behövs bara ett par km körning.
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!
Inlägg: 854
Blev medlem: 2 februari 2009, 15:16
Ort: Finland

Inlägg av MinikeV »

Daanne skrev:
MinikeV skrev:
Daanne skrev: Korsdra topplocks skruvarna bara....

Smörj in kolv och lopp med 2T olja och sedan kör på bara :wink:

Finns direkt ingen såkallad inkörnings metod.
Tack!

Nee men det är ju inte så bra att dra full gas första man gör heller :P
Okej , men gör såhär då.

Starta den och låt den stå på tomgång i ett par minuter och gasa lite så kolven får något att göra.

Sedan kan du ju stänga av mopeden och vänta 5 minuter. Sen så kör lite sakta med lite gaspådragningar.

OBS. behövs bara ett par km körning.
Okej :P tack :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

MinikeV skrev:
Daanne skrev:
MinikeV skrev: Tack!

Nee men det är ju inte så bra att dra full gas första man gör heller :P
Okej , men gör såhär då.

Starta den och låt den stå på tomgång i ett par minuter och gasa lite så kolven får något att göra.

Sedan kan du ju stänga av mopeden och vänta 5 minuter. Sen så kör lite sakta med lite gaspådragningar.

OBS. behövs bara ett par km körning.
Okej :P tack :P
om du vill ha en bra inkörning så kör du lugnt i ca 50 mil, då håller kolvringarna bättre i framtiden. om du inte kör in den då tätar kolvringarna dåligt= dålig komp.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Hashkakan skrev: om du vill ha en bra inkörning så kör du lugnt i ca 50 mil, då håller kolvringarna bättre i framtiden. om du inte kör in den då tätar kolvringarna dåligt= dålig komp.
HEHEHEHEHEHEHEHE

Kör du lungt i 50mil så är snarare kolvringarna slut och har dåligt komp.
Gör som snubben innan sa istället för det här fjärtfuckot vet inte vad han snackar om....
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Henry skrev:
Hashkakan skrev: om du vill ha en bra inkörning så kör du lugnt i ca 50 mil, då håller kolvringarna bättre i framtiden. om du inte kör in den då tätar kolvringarna dåligt= dålig komp.
HEHEHEHEHEHEHEHE

Kör du lungt i 50mil så är snarare kolvringarna slut och har dåligt komp.
Gör som snubben innan sa istället för det här fjärtfuckot vet inte vad han snackar om....
så stog det på cylindern jag köpte då iaf.. så du säger att man inte skall köra in motorerna? och hur kör du in dina motorer ?
citat från inkörnings guiden http://www.twostrokerider.se/artiklar/8
"Såhär gör du en bra inkörning:
Det första du ska tänka på är att man ska vara väldigt försiktig och ta det lugnt när man montera nya delar (ha tålamod), Gör man små skador kan man förstöra grejorna permanent senare. Gör en bra första start med dom nya delarna choka och låt motorn gå lugnt på tomgång ett tag. Samtidigt kan du försöka ställa in din tomgång så bra det bara går. Stäng sedan av motorn efter 30sekunder, starta motorn igen och varva upp men väldigt långsamt, varva långsamt på 1/3 gas i ungefär tre minuter så motorn blir ordentligt varm. Stäng av motorn och låt den stå i 10min. Starta nu igen och åk en liten bit i max 25km/h, tänk på att ha väldigt långsamma accelerationer när du kör. Efter att ha kört scootern försiktigt ett tag ca 1km går det bra att öka hastigheten lite men aldrig mer än 2/3 av full gas om scootern är original. Är den trimmad bör du inte gasa mer än ½. Viktigast är det att man inte varva motorn allt för mycket.

Dom kommande 25milen ska man inte hålla jämn gas för länge ca 300-500 meter åt gången, sedan släppa lite på gasen. Efter dem 25mil som man kört finns det oenighet om hur man skall gå till väga. Är scootern ny ska du åka väldigt lugnt i ca 50mil till"
tkr de låter som mer som jag sa än va du sa ? lr är guiden också fel ? lr jag kanske har missuppfattat frågan..
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Hashkakan skrev: så stog det på cylindern jag köpte då iaf.. så du säger att man inte skall köra in motorerna? och hur kör du in dina motorer ?
citat från inkörnings guiden http://www.twostrokerider.se/artiklar/8
"Såhär gör du en bra inkörning:
Det första du ska tänka på är att man ska vara väldigt försiktig och ta det lugnt när man montera nya delar (ha tålamod), Gör man små skador kan man förstöra grejorna permanent senare. Gör en bra första start med dom nya delarna choka och låt motorn gå lugnt på tomgång ett tag. Samtidigt kan du försöka ställa in din tomgång så bra det bara går. Stäng sedan av motorn efter 30sekunder, starta motorn igen och varva upp men väldigt långsamt, varva långsamt på 1/3 gas i ungefär tre minuter så motorn blir ordentligt varm. Stäng av motorn och låt den stå i 10min. Starta nu igen och åk en liten bit i max 25km/h, tänk på att ha väldigt långsamma accelerationer när du kör. Efter att ha kört scootern försiktigt ett tag ca 1km går det bra att öka hastigheten lite men aldrig mer än 2/3 av full gas om scootern är original. Är den trimmad bör du inte gasa mer än ½. Viktigast är det att man inte varva motorn allt för mycket.

Dom kommande 25milen ska man inte hålla jämn gas för länge ca 300-500 meter åt gången, sedan släppa lite på gasen. Efter dem 25mil som man kört finns det oenighet om hur man skall gå till väga. Är scootern ny ska du åka väldigt lugnt i ca 50mil till"
tkr de låter som mer som jag sa än va du sa ? lr är guiden också fel ? lr jag kanske har missuppfattat frågan..


1. Det du läst på twostroke.se är helt jävla katastrofalt fel. Förstår verkligen inte hur de tänker, står likadant på alla cylindrar. Som tex 2fast, kör du en 2fast i 50mil lugnkörning har du ingen cylinder kvar.

2. Guiden är ett skämt....




Har skrivit massor med gånger hur man kör in, bara att söka.
Lite snabbt:

Varmkör, stäng av. Låt den bli kall.

Ut och kör med varierande gaspådrag tills den är varm, stäng av. Låt den bli kall.

Klart!
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Henry skrev:
Hashkakan skrev: så stog det på cylindern jag köpte då iaf.. så du säger att man inte skall köra in motorerna? och hur kör du in dina motorer ?
citat från inkörnings guiden http://www.twostrokerider.se/artiklar/8
"Såhär gör du en bra inkörning:
Det första du ska tänka på är att man ska vara väldigt försiktig och ta det lugnt när man montera nya delar (ha tålamod), Gör man små skador kan man förstöra grejorna permanent senare. Gör en bra första start med dom nya delarna choka och låt motorn gå lugnt på tomgång ett tag. Samtidigt kan du försöka ställa in din tomgång så bra det bara går. Stäng sedan av motorn efter 30sekunder, starta motorn igen och varva upp men väldigt långsamt, varva långsamt på 1/3 gas i ungefär tre minuter så motorn blir ordentligt varm. Stäng av motorn och låt den stå i 10min. Starta nu igen och åk en liten bit i max 25km/h, tänk på att ha väldigt långsamma accelerationer när du kör. Efter att ha kört scootern försiktigt ett tag ca 1km går det bra att öka hastigheten lite men aldrig mer än 2/3 av full gas om scootern är original. Är den trimmad bör du inte gasa mer än ½. Viktigast är det att man inte varva motorn allt för mycket.

Dom kommande 25milen ska man inte hålla jämn gas för länge ca 300-500 meter åt gången, sedan släppa lite på gasen. Efter dem 25mil som man kört finns det oenighet om hur man skall gå till väga. Är scootern ny ska du åka väldigt lugnt i ca 50mil till"
tkr de låter som mer som jag sa än va du sa ? lr är guiden också fel ? lr jag kanske har missuppfattat frågan..


1. Det du läst på twostroke.se är helt jävla katastrofalt fel. Förstår verkligen inte hur de tänker, står likadant på alla cylindrar. Som tex 2fast, kör du en 2fast i 50mil lugnkörning har du ingen cylinder kvar.

2. Guiden är ett skämt....




Har skrivit massor med gånger hur man kör in, bara att söka.
Lite snabbt:

Varmkör, stäng av. Låt den bli kall.

Ut och kör med varierande gaspådrag tills den är varm, stäng av. Låt den bli kall.

Klart!
ok då vet jag.. för frågan en kompis som jobbar med mopeder som jobb i 25 år och han sa samma sak. du tror inte på de asså ?
Daanne
Avstängd
Inlägg: 612
Blev medlem: 21 september 2008, 09:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Daanne »

Asså det är rena skitsnacket att man ska köra 50 mil med en ny cylinder. Kolven kommer vara helt slutkörd och tappat kompression om man kör lugnt i 50 mil.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Jag vet inte om jag tror på dedär med han som jobbat med mopeder i 25år. Tror inte någon som är såppas erfaren hade sagt det.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Daanne
Avstängd
Inlägg: 612
Blev medlem: 21 september 2008, 09:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Daanne »

Jag tror han menade 2,5 år istället för 25 år............. :lol:
Robiin937
Avstängd
Inlägg: 997
Blev medlem: 2 november 2008, 18:55
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Hashkakan skrev:
Henry skrev:
Hashkakan skrev: så stog det på cylindern jag köpte då iaf.. så du säger att man inte skall köra in motorerna? och hur kör du in dina motorer ? tkr de låter som mer som jag sa än va du sa ? lr är guiden också fel ? lr jag kanske har missuppfattat frågan..


1. Det du läst på twostroke.se är helt jävla katastrofalt fel. Förstår verkligen inte hur de tänker, står likadant på alla cylindrar. Som tex 2fast, kör du en 2fast i 50mil lugnkörning har du ingen cylinder kvar.

2. Guiden är ett skämt....




Har skrivit massor med gånger hur man kör in, bara att söka.
Lite snabbt:

Varmkör, stäng av. Låt den bli kall.

Ut och kör med varierande gaspådrag tills den är varm, stäng av. Låt den bli kall.

Klart!
ok då vet jag.. för frågan en kompis som jobbar med mopeder som jobb i 25 år och han sa samma sak. du tror inte på de asså ?
om han jobbat i 25år :D o säger de är de nog bäst han lägger av :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Robiin937 skrev:
Hashkakan skrev:
Henry skrev:

1. Det du läst på twostroke.se är helt jävla katastrofalt fel. Förstår verkligen inte hur de tänker, står likadant på alla cylindrar. Som tex 2fast, kör du en 2fast i 50mil lugnkörning har du ingen cylinder kvar.

2. Guiden är ett skämt....




Har skrivit massor med gånger hur man kör in, bara att söka.
Lite snabbt:

Varmkör, stäng av. Låt den bli kall.

Ut och kör med varierande gaspådrag tills den är varm, stäng av. Låt den bli kall.

Klart!
ok då vet jag.. för frågan en kompis som jobbar med mopeder som jobb i 25 år och han sa samma sak. du tror inte på de asså ?
om han jobbat i 25år :D o säger de är de nog bäst han lägger av :)
kanske hörde fel :? men jag har pratat lite på volvo och så lite om de där och dom säger samma sak. ni tror inte att ni har fel ? för liksom kolvringarna är ju inte riktig "hårda" när man sätter på dem så df skall man köra in dem så att dom blir anpassad sig till cylindern :?: .
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Nu känns det som du börjar ljuga bara för att "bevisa" att du har rätt :roll:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Skriv svar