inget svar på frågan. killen undrar vad som är bäst och du säger gå på magkänlslan? hur ska han gå på magkänslan om han inte vet så mycket. uruselt svar ^^Skåningens-handelsbod skrev:Låt magkänslan styra här, det som passar en annan kanske inte passar dig, sedan avgör ju plånboken med vad du har råd med, har du lite pengar att röra dig med skall du definitivt inte sålla bort kinerserna då dem ger fruktansvärt mycket moppe för pengarna, och det med "kinaskit" skall ta med en nypa salt, allt handlar om hur tidigare ägare skött grejerna, om det inte sköts, så pajar ju även en DRD Pro i förtid.
Så gå på magkänslan, känn efter vad som passar dig, vad du skall ha den till, och utgå därifrån.
Den mopeden man trivs bäst med, den skall man köpa. samma som med bilar, en del trivs med S**b, en del med Volvo, andra med Blattmobil, och sen tja, vad man nu trivs med. Det är upp till var och en, trivs man t.ex. med en Vespa, köp det. trivs du med nån annan, fine, det är upp till ägaren, så här finns inget rätt eller fel val, det helt upp till den trådskaparen trivs med.Riejumrx skrev:inget svar på frågan. killen undrar vad som är bäst och du säger gå på magkänlslan? hur ska han gå på magkänslan om han inte vet så mycket. uruselt svar ^^Skåningens-handelsbod skrev:Låt magkänslan styra här, det som passar en annan kanske inte passar dig, sedan avgör ju plånboken med vad du har råd med, har du lite pengar att röra dig med skall du definitivt inte sålla bort kinerserna då dem ger fruktansvärt mycket moppe för pengarna, och det med "kinaskit" skall ta med en nypa salt, allt handlar om hur tidigare ägare skött grejerna, om det inte sköts, så pajar ju även en DRD Pro i förtid.
Så gå på magkänslan, känn efter vad som passar dig, vad du skall ha den till, och utgå därifrån.
nej, för nu frågar han vad som är den bästa mopeden, inte magkänslan?Skåningens-handelsbod skrev:Den mopeden man trivs bäst med, den skall man köpa. samma som med bilar, en del trivs med S**b, en del med Volvo, andra med Blattmobil, och sen tja, vad man nu trivs med. Det är upp till var och en, trivs man t.ex. med en Vespa, köp det. trivs du med nån annan, fine, det är upp till ägaren, så här finns inget rätt eller fel val, det helt upp till den trådskaparen trivs med.Riejumrx skrev:inget svar på frågan. killen undrar vad som är bäst och du säger gå på magkänlslan? hur ska han gå på magkänslan om han inte vet så mycket. uruselt svar ^^Skåningens-handelsbod skrev:Låt magkänslan styra här, det som passar en annan kanske inte passar dig, sedan avgör ju plånboken med vad du har råd med, har du lite pengar att röra dig med skall du definitivt inte sålla bort kinerserna då dem ger fruktansvärt mycket moppe för pengarna, och det med "kinaskit" skall ta med en nypa salt, allt handlar om hur tidigare ägare skött grejerna, om det inte sköts, så pajar ju även en DRD Pro i förtid.
Hur kan man då definiera vad som är bäst?Riejumrx skrev:nej, för nu frågar han vad som är den bästa mopeden, inte magkänslan?Skåningens-handelsbod skrev:Den mopeden man trivs bäst med, den skall man köpa. samma som med bilar, en del trivs med S**b, en del med Volvo, andra med Blattmobil, och sen tja, vad man nu trivs med. Det är upp till var och en, trivs man t.ex. med en Vespa, köp det. trivs du med nån annan, fine, det är upp till ägaren, så här finns inget rätt eller fel val, det helt upp till den trådskaparen trivs med.Riejumrx skrev: inget svar på frågan. killen undrar vad som är bäst och du säger gå på magkänlslan? hur ska han gå på magkänslan om han inte vet så mycket. uruselt svar ^^
han vill uttryckligen veta den bästa mopeden i klassen eu moped.
Även om frågan är dåligt formad så svarar du inte konkret på frågan!
Tja, hur skall man kunna svara på det, när man inte ens vet vilka kriterier han själv sätter för mopeden? Tycker han borde precisera sig lite mer.Riejumrx skrev:jag håller med, kass topic!
men du svarar inte ens på något av de
du vsvarar varken på den bästa toppen, den bästa hållbarheten elelr så.
men skitsamma, behöver inte göras diskussion av detta med!
magkänslan?Skåningens-handelsbod skrev:Låt magkänslan styra här, det som passar en annan kanske inte passar dig, sedan avgör ju plånboken med vad du har råd med, har du lite pengar att röra dig med skall du definitivt inte sålla bort kinerserna då dem ger fruktansvärt mycket moppe för pengarna, och det med "kinaskit" skall ta med en nypa salt, allt handlar om hur tidigare ägare skött grejerna, om det inte sköts, så pajar ju även en DRD Pro i förtid.
tror nog killen lyssnar sig för och dumpar skiten. Men att säga att t.ex. Riejun är bäst, och allt annat är skit, är inget han är gynnad av. bättre att han känner sig för, och hittar det han vill ha.aeroxr08 skrev:magkänslan?Skåningens-handelsbod skrev:Låt magkänslan styra här, det som passar en annan kanske inte passar dig, sedan avgör ju plånboken med vad du har råd med, har du lite pengar att röra dig med skall du definitivt inte sålla bort kinerserna då dem ger fruktansvärt mycket moppe för pengarna, och det med "kinaskit" skall ta med en nypa salt, allt handlar om hur tidigare ägare skött grejerna, om det inte sköts, så pajar ju även en DRD Pro i förtid.
han kanske är hur okunnig som helst på mopeder så tycker han att en moped ser fin ut så köper han den men den har världens sämsta kvalite ... och går sönder efter en vecka
killen vill ju ha bra information om vila mopeder som är bra..
DEA!! skrev:Crossmoppe: Rieju Power up. 07 motorn är helt klart en av dom starkaste original motorerna på marknaden. Dom är snygga. Trimvänlig (som f*n)
Scooter:
Piaggio Zip SP
Det jag säger är: Köp det plånboken tillåter och skit i var den byggts, bara den är fräsch och hel och går fint. skick går före tillverkningsland. Om kåpor är onormalt fina på en i övrigt normalt eller hårt sliten moped, mm, så se upp. Det kan vara ett sätt att dölja bakomliggande skavanker som kan bli ytterst dyra att laga. Typ sprucken ram eller något annat riktigt elakt.bluerider94 skrev:men killen skriver: vilken tycker ni?
ja, säg bara vad just ni tycker.. och bara för att ni har en Derbi, säg inte att Derbi är bäst bara för att du har en sån.
Men klart.. tycker ni att derbin är bäst så skriv det..
men om någon skriver t.e.x Rieju drac så skriv varför ni tycker det
Låt mig rätta dig:stunt_pojken^^ skrev:ifall ni har läst så står det "INTE att han SKA köpa någon UTAN undrar vilken som är BÄST"
LÄS fler gånger om ni är osäkra
Ont.
cross/sm (enligt mig)
Derbi drd pro
scooter(enligt mig + bevisat i ett reportage)
Piaggio zip (bästa motorn och grymt startk chassi)
antonocean skrev:Skåningen vet va han snackar om,
vad som är bäst efter plånboken eller efter körglädje.
Det är ofta så att man får det man betalar för kvalle mässigt men jag vet att men cpi och min grannes PRO är precis samma istora drag.
Mitt har under han har överliggande det är den skillnaden typ och att hans kostar 15papp mer också;)
helt omöjligt och veta vilken moppe som
är bäst finns säkert nån som
kan ta redan på men det är "endel" punkter att gå efter.
Btw tycker jag min cpi går sjuk mycke bättre än hans drd PRO trimmad man ska gå lite på mag känsla som skåningen säger men ändå tänka vad vill jag göra med den.
Det är den stora början på vilken moppe som
ä bäst.
Skåningens-handelsbod skrev:Låt magkänslan styra här, det som passar en annan kanske inte passar dig, sedan avgör ju plånboken med vad du har råd med, har du lite pengar att röra dig med skall du definitivt inte sålla bort kinerserna då dem ger fruktansvärt mycket moppe för pengarna, och det med "kinaskit" skall ta med en nypa salt, allt handlar om hur tidigare ägare skött grejerna, om det inte sköts, så pajar ju även en DRD Pro i förtid.
honda cub, gjord nu i drygt 60 miljoner ex.meanzick skrev:Skåningens-handelsbod skrev:Låt magkänslan styra här, det som passar en annan kanske inte passar dig, sedan avgör ju plånboken med vad du har råd med, har du lite pengar att röra dig med skall du definitivt inte sålla bort kinerserna då dem ger fruktansvärt mycket moppe för pengarna, och det med "kinaskit" skall ta med en nypa salt, allt handlar om hur tidigare ägare skött grejerna, om det inte sköts, så pajar ju även en DRD Pro i förtid.
mmmmhm, jag hör en inre röst tala. aaaaomh.
WTF ? yamaha dtr från 98 är de bästa du kunde hitta ?
jag trodde de var en drac med tk ;o
nej men seriöst, den där på discovery channel som typ inte gick att göra sönder, vad var de för ngn ? :d