du bör verkligen skaffa en större förgasare och nytt avgassystem. Kommer ju inte hålla annars. + kanske sportluftfilter och rätt munstycke.
Sen kommer den gå mycket bättre.
hmm membran bör bytas om man har 70cc.
sen beror det mycket på hur den går typ blödrar varvar mycket eller liknande skriv det så svarar jag bättre sen .
jag tror inte att röret är något större problem för ett urpluggat derbirör är bra. med förgasaren det är inte bra att ha för liten förgasare men de beror mycket på vilket munstycke du har? din Derbi kommer att DÖ om förgasaren ar för liten.
om du köper rör större förgasare bättre tändstift och membran så kan jag nog lova dig 105 ärliga GPS km/h beroende på drevning förstås
agesund skrev:hmm membran bör bytas om man har 70cc.
sen beror det mycket på hur den går typ blödrar varvar mycket eller liknande skriv det så svarar jag bättre sen .
jag tror inte att röret är något större problem för ett urpluggat derbirör är bra. med förgasaren det är inte bra att ha för liten förgasare men de beror mycket på vilket munstycke du har? din Derbi kommer att DÖ om förgasaren ar för liten.
om du köper rör större förgasare bättre tändstift och membran så kan jag nog lova dig 105 ärliga GPS km/h beroende på drevning förstås
hastigheten 105 är också väldigt beroende på vilket rör och vilken förgasare och inte bara drevning. plus att en moppe dör inte om man har för liten förgasare, vet ej vart du fått det ifrån men den skall vara väldigt för liten om inte moppen ska starta.
förstår att du har fått ett hav av idee´r från alla förslag nu.
men här är de viktigaste faktorerna:
drevningen. eftersom du har 14mm dellorto så antar jag att du kör en x-tream eller x-race. då har du 12-65 orginal vilket är på tok för lätt. byt till 13-53 alt 12-52.
röret. du har förmodligen kvar blindtarmen och katalysatorn? det stryper ganska så mycket. köp ett effektrör så kommer du att märka otroligt stor skillnad.
förgasaren. sålänge du kör med orginalröret så duger den, men byt upp till 19mm ifall att du köper effektrör.
och förståss, det egentligen allra viktigaste. ställa in förgasaren korrekt.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
förgasarn funkar alldeles utmärkt ska du se.. bara bestycka den rätt med munstycke osv. så är de inga problm:) men som sagt, du får ut mer toppfart med en större förgasare men liiiteliiite sämre bottendrag:)
njea asså ja vet inte riktigt där hm.. njea asså okeej hmm... lite knepigt de där med förgasare vettu men ja hade ju bytt fög men det är klart hm... men om en köper effekt måste en nästan de vettu.
Robiin937 skrev:förgasaren är itne alls för liten, de e va ni läst, inte va ni kört själva
man köper inte en 70cc cylinder för att slösa massa effekt på att inte byta till en liten större förgasare för runt 1k ? det blir märkbar skillnad helt klart !
alexanderfinnsbo skrev:njea asså ja vet inte riktigt där hm.. njea asså okeej hmm... lite knepigt de där med förgasare vettu men ja hade ju bytt fög men det är klart hm... men om en köper effekt måste en nästan de vettu.
Jag hade ochså gjort det helt klart, men det funkar bra med 14mm, jag sa inget annat.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
kallepalle skrev:förstår att du har fått ett hav av idee´r från alla förslag nu.
men här är de viktigaste faktorerna:
drevningen. eftersom du har 14mm dellorto så antar jag att du kör en x-tream eller x-race. då har du 12-65 orginal vilket är på tok för lätt. byt till 13-53 alt 12-52.
röret. du har förmodligen kvar blindtarmen och katalysatorn? det stryper ganska så mycket. köp ett effektrör så kommer du att märka otroligt stor skillnad.
förgasaren. sålänge du kör med orginalröret så duger den, men byt upp till 19mm ifall att du köper effektrör.
och förståss, det egentligen allra viktigaste. ställa in förgasaren korrekt.
Jag kör DRD och jag har 12-53 kuggat och där är ingen blindtarm eller katalysator.
sstenmark skrev:Hur fan tar man bort "luftpluggen" på en Gilera Smt? är det den dära "skorstenen" på luftburken eller? (:
Ja de ä "luftpluggen", men den gör i princip ingen skillnad att ta bort.
Jag kör DRD och jag har 12-53 kuggat och där är ingen blindtarm eller katalysator.
vilken drd !?
Har du ostrypt cdi? De gör en jävla skillnad kan ja tala om.
Större förgasare är starkt att rekommendera om du vill plocka ut mer effekt! 19mm funkar utmärkt till den cylindern ihop med ett insugskitt. Ett midrace rör på de sen så kommer de gå fooort
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Robiin937 skrev:förgasaren är itne alls för liten, de e va ni läst, inte va ni kört själva
man köper inte en 70cc cylinder för att slösa massa effekt på att inte byta till en liten större förgasare för runt 1k ? det blir märkbar skillnad helt klart !
ja körde min 80cc på 17.5a ett bra tag innan ja bytte till 22mm o de funkade hur jäävla bra som helst om man ställer in dom rätt. tro mig förgasaren är inte för liten, han tjänar en del på o byta ja men det är inte nödvändigt om han inte vill lägga pengar på de men om han vill de kan han lika bra göra de
ja körde min 80cc på 17.5a ett bra tag innan ja bytte till 22mm o de funkade hur jäävla bra som helst om man ställer in dom rätt. tro mig förgasaren är inte för liten, han tjänar en del på o byta ja men det är inte nödvändigt om han inte vill lägga pengar på de men om han vill de kan han lika bra göra de
jag sa aldrig att det inte funkar och det är det ingen som gör här nästan dom säger bara de att effekten blir högre om han byter.
fax110 skrev:
jag sa aldrig att det inte funkar och det är det ingen som gör här nästan dom säger bara de att effekten blir högre om han byter.
ja de e ju ganska klart
men de ja vill ha fram e att e går att köra felffritt på 14