Nu är det som såhär,
Min Honda X8R blev stulen för 3 månader sedan, uppfann den samma dag ungefär några kilometer bort från själva Platsen där det hände, i ett litet område.
Jag hade nyss fått tillbaka den ifrån Honda MC Center, som jag fick betala lite över 5000 kr för, renovering av lite delar osv osv.
Sedan så, när jag uppfann mopeden så vart styrlåset knäckt, de hade rullat iväg den på framdäcket, låset borta, hela framkåpan hade de bara slagit sönder och där du sätter in nyckeln, den va bortryckt.. osv osv
Nu efter 3 månader fick jag ett brev från Trygg Hansa, de gjorde en utvärdering på mopeden och fick det till:
7500 Kronor
Självrisken kommer att gå på 3000 kr, så det jag får ut är bara 4500 kronor för fan!!!!.
Han jag lämnade in mopeden hos, sa att jag kunde få 10.000 eller mer för den, det var en rossi replika x8r också, lite surt..
Vad finns det att göra..?, tycker det är ganska skit, hade ungefär 3-4 försäkringar på moppen, :S..
Nej det är inget fel att de drar av för självrisk, de gör alla försäkringsbolag. Jag råkade ut för en olycka och hade full försäkring, fick betala 2000 i självrisk...
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
dom har inte gjort något fel, visst man får inte ut för mycket pengar av dom men det får man leva med, får man tag i tjuvarna så kan man dock punga ut lite pengar för skadestånd såsom sveda och verk