jag har 7,5g vikter på men moppen går skitkasst.Den gör typ 65 ärliga med dåligt axx. Finns det inga andra vikter som gör att den går snabbare och axxar bättre?
anton155 skrev:jag har 7,5g vikter på men moppen går skitkasst.Den gör typ 65 ärliga med dåligt axx. Finns det inga andra vikter som gör att den går snabbare och axxar bättre?
varvar den för lite eller varvar den för mycket?
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
g-ounze skrev:Stage6 Sport PRO 70cc
LeoVince ZX
Dellorto 21mm förgasare
Öpper sport luft
Svart tung tryckfjäder. Chansar på än 70% då den är riiiktigt tung.
Vad ska jag ha för vikter tycker ni?
3.2g vikter axxar den som ett stucket svin.. men den stannar på ca 65-70 km/h.
5g vikter.. Då toppar den typ lite mer mycker skulle jag tro. Men axxar sämre..
ta runt 4.5 de kanske skulle blir bra ???? är inte riktigt säker
ska ha dit mina röda kopplingsfjädrar på min delta koppling men har bara fått dit 1, de är så jädra hårda att dra dit.... någon som har bra tips hur man kan underlätta?
Jag använde en skruvmejsel och drog igenom böjen på fjädern och då böjdes skruvmejseln mer än vad fjädern töjde sig
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Ja nu har jag bestämt mej vad jag ska ha det blir en Polini Corsa men då är min fråga ca vilket munstycke 70-90 80-100 90-110 100-120. ca vilka vikter ? ca vilka kopplings fjädrar 30% 50% 80% vilket är närmast? 17,5 mm förgasare resten org avstrypt. nått annat man ska byta? det är en stalker -03m. felpost? vet inte vilken tråd jag ska lägga den i den har ju alla frågor.
edit: BTW vad tror ni den gör?
kopiera bara allt från min andra tråd som var fel post.
95gustav skrev:Min speedfight startar inte :/
fattar inte vad problemet är :/
vad kan det vara ?
Ja, det skulle det nog Jag tror faktiskt inte det spelar någon roll vilket variatorkit man har till kanske om man har ett variatorkit som man använder till hyper, men jag tror att det kommer bli bra det där
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Hej jag har en speedfight 2. som jag har trimmat med Hebo rör och bortagen v-ring. men funderar nu på att sätt i nya variatorvikter och då tänker jag köpa ny variator på en gång. vilken variator ska jag köpa och vilken tyngd på vikter ska jag ha till min setup?
Variator rekommenderar jag Polini Speedcontrol variatorvikterna får du prova dig fram till vad som passar dig bäst.
(du har inte skrivit om du vill satsa på acc eller toppfart)
Läs mer om hur du balanserar din CVT här LÄNK
Men behåll originalvikterna och testa sedan med lättare respektive tyngre vikter
jag kan ingenting om det där med vikter och så. Men såg i en guide att baotians original vikter är alldeles för tunga, och att man ska ha 5g vikter för personer över 80 kg. Och jag väger över det
Så kan någon länka 5g vikter som passar Tms classic (samma som baotian)?
DEA!! skrev:jag kan ingenting om det där med vikter och så. Men såg i en guide att baotians original vikter är alldeles för tunga, och att man ska ha 5g vikter för personer över 80 kg. Och jag väger över det
Så kan någon länka 5g vikter som passar Tms classic (samma som baotian)?
Själv skulle jag rekommendera att du köpte lite blandade vikter 4,5-6,0 gram och testar vilket som passar dig med avseende på acc och toppfart.
Sedan borde du köpa gula tryck och kopplingsfjädrar (1500rpm) finns också på Bikenet.
kevinspeedfight skrev:Hej jag har en speedfight 2. som jag har trimmat med Hebo rör och bortagen v-ring. men funderar nu på att sätt i nya variatorvikter och då tänker jag köpa ny variator på en gång. vilken variator ska jag köpa och vilken tyngd på vikter ska jag ha till min setup?