Aprilia RX 125 offroad?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
123loser
Svårstartad skrothög

Aprilia RX 125 offroad?

Inlägg av 123loser »

Sha TSR, undrar om aprilia RX 125 funkar bra att köra på offroad och olika terränger som en vanlig cross eller nja kanske inte exakt som en cross men i alla fall att den duger och inte bryter ihop efter första hoppet :p
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

klart den duger men ska du köra offroad är de bättre att köpa en renodlad cross/ enduro
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
123loser
Svårstartad skrothög

Inlägg av 123loser »

Ja men jag vill ha en cross som jag kan även köra på vanliga vägar, jag pendlar mycket runt på olika ställen och terräng, en sporthoj skulle inte funka så bra att köra i skogiga grus vägar :p
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

I see... Aprilian duger säkert, men ja skulle inte precis använda den till att åka skog ändå.

Då skulle ja hellre köpa en ktm eller nån annan trevlig 125:a
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
123loser
Svårstartad skrothög

Inlägg av 123loser »

funderade oxå på KTM exc men den känns som om den inte ens är gjord för vanlig vägkörning, för vad jag vet så ska crossar köras på banor som ger motstånd, annars kommer den övervarva :p Eller äre bara att dreva upp bara lite grann? och vad mer borde göras för att göra den duglig för vardagsanvändning och sånt?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

utifrån ditt användningsområde så tycker jag att du borde överväga att köpa 4:takt.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

123loser skrev:funderade oxå på KTM exc men den känns som om den inte ens är gjord för vanlig vägkörning, för vad jag vet så ska crossar köras på banor som ger motstånd, annars kommer den övervarva :p Eller äre bara att dreva upp bara lite grann? och vad mer borde göras för att göra den duglig för vardagsanvändning och sånt?
klart de går att köra väg. Handlar bara om hur man kör. Men som kallepalle skrev så är de nog nästan bättre att satsa på fyrtakt...
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
123loser
Svårstartad skrothög

Inlägg av 123loser »

nee, tråkigt med 4takt man vill ju fan ha POWER !
Skriv svar