kolla i en affär som säljer tv och där massa står uppradade så du ser vilken som har bäst bild.. sen är shark riktigt bra! kanske inte den prisklassen men det vet jag inte
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Kolla på kontrasten och antalet Hz. du får inte mer än 1366x768 på en 32" tv. Dator skärmarna kickar ju Tv skärmar så hårt idag att det är löjligt, du får en 24" dator skärm som är grym för 2.500 medans du får betala minst 5000 för en dålig jävla 32" tv
Swedx kändes som en jävla scam med sina prislappar. Men är det sant så gå för en Swedx 42" då dom klarade full hd.
kan folk som inte vet nått snälla sluta svara, det förvirrar! plocka fram några Tv apparater du tkr om så ska vi avgöra vilken som är mest tv för pengarna!
Tekniska data är inte allt, det gäller även handhavande, on-screenmenyer, mm, hur tydliga och lättfattliga dem är. Man skall inte behöva läsa igenom en mindre bibel till instruktionsbok för att fatta hur man ställer in t.ex. TV-kanalerna.
Centrum-en vi köpte för 4700 kr tror jag det var, är både lättanvänd och med lättfattliga menyer, det är minst lika viktigt som att den ger bra bild, man skall ju kunna ställa in skiten med.
Lyssna inte på försäljare!! Vissa försöker luras bara för att du ska köpa så dyr TV som möjligt.
För oss så var det så! Vi visste redan vilken TV vi skulle ha (en släkting hade en sån. Och nu var det rabatt på den och några andra) men när vi kom dit och skulle köpa så ville de lura på oss en som var lite dyrare (bilden var sämre också!). Men de hade fuskat också. De hade satt TV'n vi skulle köpa på så dålig bildingång som möjligt och den andra som var dyrare hade de satt på så bra bildingång som möjligt så man skulle köpa den dyrare.
crille93 skrev:Lyssna inte på försäljare!! Vissa försöker luras bara för att du ska köpa så dyr TV som möjligt.
För oss så var det så! Vi visste redan vilken TV vi skulle ha (en släkting hade en sån. Och nu var det rabatt på den och några andra) men när vi kom dit och skulle köpa så ville de lura på oss en som var lite dyrare (bilden var sämre också!). Men de hade fuskat också. De hade satt TV'n vi skulle köpa på så dålig bildingång som möjligt och den andra som var dyrare hade de satt på så bra bildingång som möjligt så man skulle köpa den dyrare.
Så lite inte helt på folket där
Vi jämnförde dom som hängde på väggen, och jag höll faktiskt med försäljaren ( den gången ) den hade betydligt bättre färg och ljud !
crille93 skrev:Lyssna inte på försäljare!! Vissa försöker luras bara för att du ska köpa så dyr TV som möjligt.
bildingång= Upplösning?
Och vilka som gör bäst tv apparater är en smak fråga som Aerox och Speedfight. Senda och RRX, ja ni förstår
Vi jämnförde dom som hängde på väggen, och jag höll faktiskt med försäljaren ( den gången ) den hade betydligt bättre färg och ljud !
En sak du då kanske inte visste, var att dom drar alltid ner kontrasten på de "billigare" så man ska dra sej mot dom dyrare varianterna.