datakunnig kolla här!

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
proler
Svårstartad skrothög

datakunnig kolla här!

Inlägg av proler »

hej alla jag köpte en s-video kabel som jag koppla mellan datan & tv:n så blev det svart vitt sen hitta jag så jag fick färg . sen nu i helgen bytta jag grafik kort sen så blev det ingen färg bara svart vitt har kollat igenom alla inställningar på grafikkortet men hittar inget mitt grafikkort är

NVIDIA GeForce 6200 TurboCache (TM)
malaguti firefox F15

www.sjobomeeting.webb.se
knugen
Elmoped

Inlägg av knugen »

Kolla Hz inställningen vad du har på tv'n , skulle tippa på att du har 75 hz , sätt inställningarna på datan till 7 hz så funkar de fint !
proler
Svårstartad skrothög

:S

Inlägg av proler »

blev ingen skillnad:S det är en rätt gammal tv . konstiga är att jag hade färg efter jag bytta grafik kort sen ändra jag upp lösningen så blev någon fuckt upp att allt blev svart och såg inget på värken tv:n eller data skärmen. så gick jag in på felsökt läge och ändra tillbaka upplösningen sen vart det ingen färg längre :s
malaguti firefox F15

www.sjobomeeting.webb.se
Fikon
Elmoped

Inlägg av Fikon »

hm, jag är egentligen kunnig som fan om datorer men detta problemet har jag faktiskt aldrig stött på :S
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Tycker de är skit konstigt att du fått färg överhuvud taget, då de inte går på äldre TV-Apparater
Bild
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

tror inte han menade så gammal xD han kanske menar typ en 98 typ o det är gammalt men har juh ändå färg
proler
Svårstartad skrothög

:P

Inlägg av proler »

det är en 01:a

men föra gången jag fick färg ändra jag från s-video till component på grafikkortet. men nu så finns det att ändra också men nu står där component HD televiton
malaguti firefox F15

www.sjobomeeting.webb.se
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

stunt_pojken^^ skrev:tror inte han menade så gammal xD han kanske menar typ en 98 typ o det är gammalt men har juh ändå färg
De jag menar är att många äldre (med färg) inte klarar av att ta emot färg från s-video, kan vara 2 år gammal tv som inte klarar de också
Bild
addeliss
Elmoped

Inlägg av addeliss »

har du provat att byta kanal på tv det kan vara det som är felet för det brukar vara så på äldre tv apatater en kanal är svart vit och en annan är färg
Skriv svar