hej har en Derbi Senda r1 som jag skulle ut och åka med idag men när jag skulle åka iväg så fick jag inte i 2an. Växelpetarn är helt stel uppåt men neråt gåren bra. Vad kan det vara för fel?
har haft detta problemet med min gamla Senda-motor..
det visade sig att växellådan var sönder.. Så om du inte får i den i tvåan på något sätt kan du ju klyva motorn och se om axlen och kugghjulen ligger rätt.
När jag hade klyft min motor hade växeltrumman låst sig så ingen växel alls gick i. Men det var bar aå klyva igen och sen kolla så hela lådan gick runt och alla växlar gick i sen funkade det å det var bara å köra. Kan vara något sådant.
jeppe93 skrev:okej får hoppas på det har inte så mkt cash nu
kan låsas nu
'
alltså!?!!? vafan sska man låsa tråden bara för att du kanske vet??? när någon ny behöver hjälp med liknade kan dom ju använda sig av tråden, eller vad är sökfunktionen till för egentligen?!????????++
jeppe93 skrev:okej får hoppas på det har inte så mkt cash nu
kan låsas nu
'
alltså!?!!? vafan sska man låsa tråden bara för att du kanske vet??? när någon ny behöver hjälp med liknade kan dom ju använda sig av tråden, eller vad är sökfunktionen till för egentligen?!????????++
lite väl hård reaktion kanske? ^^
Men har TS fått svar och talar om de låser vi ibland för att slippa posthunters, men i detta fallet så är problemet ganska avancerat så de är nog inte så många som komer post-hunta ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever