Hjälp med bygge av "moppepall"

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Hjälp med bygge av "moppepall"

Inlägg av MinikeV »

Hej tänkte bygga en "moppepall" i slöjden och skulle vilja ha måtten på en sån, så om någon har en sånhär hemma så skulle ni kunna mäta lite då och skriva det här då? Skulle vara grymt snällt :)

Bild

Jävligt tacksam för svar! :D
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Mät avståndet från marken till undre delen av motorn så lägger du på några CM så har du ett bra mått :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

-TeddaN- skrev:Mät avståndet från marken till undre delen av motorn så lägger du på några CM så har du ett bra mått :wink:
Jo har gjort det men skulle vilja veta hur måtten är då den är fabriksbyggd :P skulle också vilja ha längd och bredd måtten :P

Sen skulle jag vara väldigt glad om ngn som har en sån hemma kunde ta lite bilder från andra håll så man ser lite bättre hur den är byggd :D
Användarens profilbild
Felarn
Elmoped

Inlägg av Felarn »

Har den pallen! Köpte den till crossen på Biltema och pallen har typ gått sönder en 3-4gr - och jag har faktiskt inte en så värst överviktig cross :roll:
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Felarn skrev:Har den pallen! Köpte den till crossen på Biltema och pallen har typ gått sönder en 3-4gr - och jag har faktiskt inte en så värst överviktig cross :roll:
Men jag tänkte inte köpa den, utan bygga en egen :D men om din är hel ännu kan du ta lite bilder på den från andra vinklar? :P underifrån också så man ser lite hur dedär hjulet far :P
Användarens profilbild
Felarn
Elmoped

Inlägg av Felarn »

MinikeV skrev:
Felarn skrev:Har den pallen! Köpte den till crossen på Biltema och pallen har typ gått sönder en 3-4gr - och jag har faktiskt inte en så värst överviktig cross :roll:
Men jag tänkte inte köpa den, utan bygga en egen :D men om din är hel ännu kan du ta lite bilder på den från andra vinklar? :P underifrån också så man ser lite hur dedär hjulet far :P
jag ville bara påpeka det ju.. :wink: Jodå, jag kan ta lite bilder och skit på den imorgon om du vill - och jag kommer ihåg det imorgon :wink: :)
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Felarn skrev:
MinikeV skrev:
jag ville bara påpeka det ju.. :wink: Jodå, jag kan ta lite bilder och skit på den imorgon om du vill - och jag kommer ihåg det imorgon :wink: :)
Tack! skulle vara snällt :P
Användarens profilbild
Felarn
Elmoped

Inlägg av Felarn »

MinikeV skrev:
Felarn skrev:
MinikeV skrev: Men jag tänkte inte köpa den, utan bygga en egen :D men om din är hel ännu kan du ta lite bilder på den från andra vinklar? :P underifrån också så man ser lite hur dedär hjulet far :P
vettifan dock om jag orkar ta bort crossen ifrån pallen.. Mitt hjul har en tendes att åka ur skåran, samt att låsringen till hjulet ramlade av sist och jag har inte orkar fixa't :lol:
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Felarn skrev:
MinikeV skrev:
Felarn skrev: jag ville bara påpeka det ju.. :wink: Jodå, jag kan ta lite bilder och skit på den imorgon om du vill - och jag kommer ihåg det imorgon :wink: :)
vettifan dock om jag orkar ta bort crossen ifrån pallen.. Mitt hjul har en tendes att åka ur skåran, samt att låsringen till hjulet ramlade av sist och jag har inte orkar fixa't :lol:
Kan du inte bara ta ett kort underifrån fast du har crossen på då? :P
Användarens profilbild
Felarn
Elmoped

Inlägg av Felarn »

MinikeV skrev:
Felarn skrev:
MinikeV skrev: Tack! skulle vara snällt :P
jaa.. det är ju det jag ska göra? :)
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Felarn skrev:
MinikeV skrev:
Felarn skrev: vettifan dock om jag orkar ta bort crossen ifrån pallen.. Mitt hjul har en tendes att åka ur skåran, samt att låsringen till hjulet ramlade av sist och jag har inte orkar fixa't :lol:
Bra bra :P
Användarens profilbild
Felarn
Elmoped

Inlägg av Felarn »

MinikeV skrev:
Felarn skrev:
MinikeV skrev: Kan du inte bara ta ett kort underifrån fast du har crossen på då? :P
Bra bra :P
ledsen hinner inte idag! : :(
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Okej men de e lugnt :D
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

jag har en sån. funkar perfekt till moppen :P lite surt är att det inte är hål i mitten så man kan byta oljan lätt.
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

MinikeV skrev:Okej men de e lugnt :D
det där med hjulet är ju väldigt enkelt det är bara för att det ska gå lätt och inte ligga järn mot järn du ser exakt hur det är konstruerat på bilden nå mer avancerat är det inte där under uppe finns bara ett spår typ som lilla hjulet ska gå i
Användarens profilbild
a3j
Elmoped

Inlägg av a3j »

Finns ritningar om du söker på google!
Användarens profilbild
PerSs0n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PerSs0n »

Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!