Opel = Köp en Opel bli belåten - se naturen genom plåten
hmm, dåliga vägegenskaper säger du? då ska jag berätta för dej att jag har pratat med ett antal tävlingsförare i både rally och drifting och dom rekomenderar starkt volvo 740 pga hjulvinkeln på framhjulen..Henry skrev:Skåningens-handelsbod skrev:Mycket var Fords påverkan. men det kom in personer i Volvos ledning som favoriserade grävlingdrift. bakhjulsdriften försvann för gott 1992 från Volvo. Påstods ge bättre innerutrymmen, och bättre väghållning men den som har facit vid hand så kan man säga att det gick rätt åt helvete med allt det där. För nåt trängre och jävligare än en ny modern Volvo vid förarplats är svårfunnet, sedan behöll dem kardantunneln i karossen typ... Så vad vann dem på detta? Just nothing. För dem som inte minns så hade förhandlingar pågått långt tillbaka i det tysta mellan Volvo och Ford innan Volvo övergick till Ford för den facila summan av 50 miljarder kr. Och att det har lett till att puritaner ser 700 och 900 serien som de sista riktiga Volvobilarna, allt därefter bara är skit och skall undvikas till varje pris.dj_philip skrev:hur kommer det sej att volvo har framhjulsdrift nu ?...
850:n var Volvos första riktiga flopp i modern tid som började brinna, mm och allmänt var en usel bil. Även de sista 940:na var riktigt usla, Så skall ni ha Volvo, köp en 740, det är en bil det!
Ett beslut som nog inte var så klokt skulle jag vilja påstå.
Du som ska vara så "volvofrälst" bör ju om någon veta att det är pga säkerheten.
Dagens Volvobilar är väldigt mycket bättre än 700-serien. 700-erien är en antik konstruktion som är klumpig, oekonomisk och med läskigt dåliga vägegenskaper.
Näädå håller alla sig till topic så funkar nog det fortfarandeHonkan skrev:Teddy - mannen som tar kål på alla trådar-TeddaN- skrev:Haha! Somsagt fanns många redan men. Sen var många ovanliga som ingen annan hade kommit påchifen skrev:Sådär kan man ju också döda en tråd ganska fort
Krääd till dig!
Skulle nog tro att det börjar bli tomt på ordförådetblackmasai skrev:Näädå håller alla sig till topic så funkar nog det fortfarandeHonkan skrev:Teddy - mannen som tar kål på alla trådar-TeddaN- skrev:Haha! Somsagt fanns många redan men. Sen var många ovanliga som ingen annan hade kommit på
Krääd till dig!![]()