Hejsan alla, nu äre så att jag har ett Hebo rör på min speedfight 2, och själv så tycker jag att den låter mkt med det röret på. hade en polare som hade ett leouvins på sin aerox och det lät as nice, "mörkt" och mullrigt om jag inte minns helt knas, eller jag har jag fel?? och då undrar jag fall om ni har nån aning om nått annat rör som kanske tillochmed låter mindre? för ett Hebo låter högt och smattrit och kanske inte det bästa för mig som har ett par grannar(en gammal gubbf*n och en kärring) som klagade på mig när jag "träna" bakan med mitt orginalrör som inte hade nån blindtarm, så min fråga är juh då om ni har nån aning om ett rör som låter någorlunda lite (för det finns nog inget trimrör som låter lite^^)
Jag har ett zx och när det var pluggat lät det mindre än originalröret, och nu när det är opluggat låter det bara lite mer än originalröret fast det låter ju väldigt gött
okej så det låter som om det blir ett leovince zx eller tt som ni rekomenderar mest, tack för alla svar men hur får man upp en ljuddämpare fall om jag vill ha i mer ljuddämpsull?
kevinspeedfight skrev:okej så det låter som om det blir ett leovince zx eller tt som ni rekomenderar mest, tack för alla svar men hur får man upp en ljuddämpare fall om jag vill ha i mer ljuddämpsull?
Den är popnitad va?
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
kevinspeedfight skrev:okej så det låter som om det blir ett leouvins zx eller tt som ni rekomenderar mEst, tack för alla svar men hur får man upp en ljuddämpare fall om jag vill ha i mer ljuddämpsull?
det är inte så svårt bara ta bort 3 muttrar typ du ser ju vilka som du behöver ta bort för att ta bort den :d
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
kevinspeedfight skrev:okej så det låter som om det blir ett leouvins zx eller tt som ni rekomenderar mEst, tack för alla svar men hur får man upp en ljuddämpare fall om jag vill ha i mer ljuddämpsull?
det är inte så svårt bara ta bort 3 muttrar typ du ser ju vilka som du behöver ta bort för att ta bort den :d
okej jaha var det bara så
Kör ljuddämpar ull från TS och packa HÅRT.
kevinspeedfight skrev:
haha aa ska göra det men packa hårt? det fatta jag inte, måste man packa det hårt inne i dämparen? kommer man tappa effekt fall om man packar i mer?
nej det kommer du inte, eftersom det är packat runt om där det flödar.
Okej:) har du nått tips på hur man ska packa ullet i ljuddämparen?
Öppna dämparen så fattar du hur man gör, jag lovar
Vivven skrev:du ska inte packa dämpar ullen hårt, då blir det motsatt effekt, använd dämparul på rulle, mycket lättare och bättre tycker jag. tex Hebo dämpar ull.
Inte för hårt, men hårdare änn vad det är.
Vivven skrev:du ska inte packa dämpar ullen hårt, då blir det motsatt effekt, använd dämparul på rulle, mycket lättare och bättre tycker jag. tex Hebo dämpar ull.
Inte för hårt, men hårdare änn vad det är.
men om det är som en matta, hur kan man packa det hårdare? bara om det är lös ull så går det att packa hårdare.. eller rulla det hårdare runt innerröret, men det kommer ju ändå att bli samma form.